4 Reacties
8 maanden geleden
Wat bij ons goed helpt, is de dag van te voren al vertellen dat ze de volgende dag naar de opvang gaat. Wie haar brengt en met de fiets of de auto. Ook bespreken we altijd welke kindjes er zijn die dag en welke leidsters. Sinds we dat duidelijk de dag van te voren doen gaat het bij ons een stuk beter. Misschien het proberen waard?
8 maanden geleden
Bij ons is het ook altijd huilen bij het wegbrengen. Gelukkig geven de leidsters aan dat het altijd weer over is zodra we de deur uit zijn. Dat maakt het wat draagzamer. Het ene kind heeft er wat meer moeite mee dan de ander. Mijn broer heeft er nog last van gehad toen hij naar de basisschool ging.
8 maanden geleden
Reactie op Alijn
Wat bij ons goed helpt, is de dag van te voren al vertellen dat ze de volge ...
Dank voor de tip. Dit doen we al wel op de ochtend zelf, maar de dag/avond van te voren gaan we proberen. Misschien heeft hij dan iets meer voorbereidingstijd. Herhaling op de ochtend zelf kan sowieso geen kwaad natuurlijk.
8 maanden geleden
Hier is het een paar weken goed gegaan. Maar nu alweer een aantal weken drama. Afgelopen maandag was het zonder huilen, maar op het randje.
Ik vertel altijd de dag ervoor dat ze gaat spelen bij de kindjes. Maar ook dat werkt niet .
Ikke niet kindjes spelen, ikke mama spelen. Poekie (de kat) kindjes spelen. Lani thuis spelen.
Zo sneu om haar dan zo achter te laten. Ze blijft ikk maar uitstellen en kusjes vragen. Maar helaas moet ik ook door. Ik denk dan altijd maar, zodra ik weg ben vermaakt ze zich wel. En anders bellen ze wel.