Hi allen,
Krijgen jullie kindjes nog een avond fles?
Onze man eet met ons mee +- 17.30 of eet al warm op de opvang om 17.00 uur.
Hij drinkt overdag voldoende water/roosvicee/thee en kreeg tot vorige week op zijn slaapkamer altijd nog een flesje van 200ml halfvolle melk.
Nu is hij al een paar dagen ziek en wilt hij deze fles niet en slaapt dan ook gewoon door tot 06.00 (ongeveer)
Krijgen jullie kindjes nog een avond fles?
Onze zoon gaat om 19.00 naar bed, soms wat eerder en soms wat later.
In bed heeft die een beker met water.
Onze dochter krijgt 120 ml warme halfvolle melk voor het slapen, soms wat meer als ze niet zoveel gegeten heeft. Ze krijgt zelfs in de middag nog een flesje...eerst die maar eens afbouwen 😂
Ik geef savonds rond 19.00-19.30 nog 150 ml opvolgmelk nr 2. Hij vind dat nog wel fijn. Soms drinkt die veel, soms weinig. Hij geeft zelf wel aan als hij dat niet meer wil. Die andere flessen zijn er ook af gegaan omdat hij die toen niet meer wilde. Denk niet dat die het nog heel lang wil trouwens, het wordt steeds minder
Mijn zoontje eet ook met de pot en alles mee.
Maar krijgt na zijn badje altijd nog een avondfles van 180cc die zonder moeite in 1x op gaat.
Van het CB mag ik hem afbouwen, maar hij neemt hem nog zo graag. Ik twijf ook... Afbouwen of nog even lekker zo laten...
Mijn dochter heeft geen avondfles meer, maar ochtendfles juist nog wel. Beetje gek, maar zij dronk hem savonds niet meer op en vraagt er sochtends juist echt nog om. Vaak boos dat hij leeg is zelfs, haha. Drinkt voor de rest geen flessen meer.
Mijn zoon heeft nooit aangegeven dat ik flessen af kon bouwen, alles wat ik geef gaat op. Daarnaast eet hij overdag ook voldoende. Sinds 2 weken krijgt hij sochtends geen flesje meer. De avondfles ben ik van plan om er tot zijn 2e levensjaar in te houden (als hij hem wilt) ik had ergens gelezen dat 1 glas/fles opvolgmelk per dag tot dan toe word aangeraden omdat het voor Kids toch lastig is om aan bepaalde voedingsstoffen te komen. Dit advies heeft Nederland niet overgenomen. Ik denk niet dat hij zonder die fles iets te kort zou komen hoor. Maarja, hij vind het lekker, geniet er nog van en hij is niet dik, dus hou hem er voorlopig nog in.