21 Reacties

3 jaar geleden

Klinkt heel gek ! Maaaaaar om niet van iets ergs uit te gaan, mijn zoon krijgt soms rillingen als die aan het plassen is 😳 (bijna 11 maanden). Ook als die in diepe slaap valt schokt bij met armen en benen maar dit doen volwassenen ook. Ik duim voor je dat het niets ergs is en als je dit leest zou je vast denken wat een kut opmerking maaaar ik hoop je gewoon een beetje positieve hoop te geven ❤️

3 jaar geleden

Ik zou het wel verder laten onderzoeken, omdat ik het vind lijken op mogelijke epileptische aanvallen. Dring erop aan als je het niet vertrouwt. Er zijn meerdere onderzoeken voor mogelijk. Ik heb het zelf icm met migraine heel heftig gehad tot en met dertien jaar, daarna werd het minder heftig en na de puberteit bijna geen last meer van gehad.

3 jaar geleden

Dring er op aan bij je huisarts dat je eist dat je kind door de kinderarts gezien wordt. Sorry maar ik vind het altijd zo bijzonder dat wanneer je zo ongerust bent, er het heil gezocht wordt bij mensen op een forum die geen medische achtergrond hebben, je kind niet kennen, het beeldmateriaal niet gezien hebben en je op basis daarvan gaan adviseren. Lijkt me niet echt handig. De enige persoon die er kennis van heeft is de kinderarts want die heeft er voor geleerd.

3 jaar geleden

Reactie op Michellebelo

Klinkt heel gek ! Maaaaaar om niet van iets ergs uit te gaan, mijn zoon kri ...
Dank je wel, is helemaal geen gekke verklaring, maar dat kan het niet zijn, aangezien we haar in de gaten houden om er ook zeker van te zijn dat het niet daardoor komt. Het gebeurt ook te vaak achter elkaar, dat kan niet dat ze zovaak achter elkaar plast

3 jaar geleden

Dring er op aan bij je huisarts dat je eist dat je kind door de kinderarts ...
Ik snap je reactie enigzins maar wij hebben al contact opgenomen met huisarts en morgen ook met ziekenhuis als de huisarts niks meer laat horen. Mijn vraag is meer omdat ik er verder nergens wat over kan vinden, niet op internet en ook niet bij ouders om mij heen

3 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Ik zou het wel verder laten onderzoeken, omdat ik het vind lijken op mogeli ...
Dank je wel voor je reactie, we gaan er zeker achteraan

3 jaar geleden

Ik dacht ook gelijk aan epilepsie gewoon zeggen dat je naar kinderarts wil

3 jaar geleden

Goed dat je het hebt gefilmd, heeft je huisarts dit al gezien? Klinkt toch wel als epileptische aanvallen, door de hoeveelheid en de combi van symptomen. Sterkte en hopelijk wordt je bij de kinderarts wel gehoord!

3 jaar geleden

Als je geen goed gevoel hebt bij je huisarts, stap over naar een andere. Dat mag gewoon! Je kan kennismakingsgesprek aanvragen. Hebben wij ook gedaan in nieuwe woonplaats en dat is heel erg fijn! (Sowieso om irmand eerst eens te zien zonder dat je klachten hebt).

3 jaar geleden

Reactie op BBeetje

Als je geen goed gevoel hebt bij je huisarts, stap over naar een andere. Da ...
Ja we zijn al opzoek naar een andere, maar hier willen we niet op wachten aangezien het steeds vaker gebeurt. Ik denk dat ik vandaag zelf contact opneem met het ziekenhuis

3 jaar geleden

Reactie op Bouboulicious

Ja we zijn al opzoek naar een andere, maar hier willen we niet op wachten a ...
En anders via huisartsenpost advies vragen. Die kunnen misschien wat sneller schakelen als je je verhaal doet

3 jaar geleden

Vanmiddag zijn we gebeld door de huisarts. Hij heeft telefonisch contact gehad met de kinderarts. Die heeft de video niet gezien maar op basis van de uitleg van de huisarts kon hij wel zeggen dat het om shuddering attacks gaat. We zijn enigzins gerust gesteld maar houden haar goed in de gaten. Dank jullie wel voor al jullie reacties en lieve berichten💓

3 jaar geleden

Lijkt het hier op? Deze kwam ik maanden geleden tegen. Als dat zo is zou ik eigenlijk naar de eerste hulp gaan. En ook je video laten zien. https://www.youtube.com/watch?v=kRt8muFfUQo&ab_channel=TSCAlliance

3 jaar geleden

Dring er op aan bij je huisarts dat je eist dat je kind door de kinderarts ...
Maar jij hebt het ook niet gezien en toch zeg je dat ze bij de huisarts dingen moeten gaan eisen. De huisarts is er juist voor om ernstig versus niet ernstig van elkaar te onderscheiden. Maar blijkbaar kun jij via een online medium wel zeggen dat het erg genoeg is om op die manier naar de huisarts te gaan. Ik zou bij de huisarts vooral benoemen dat je je niet serieus genomen voelt en wat hij gezegd heeft, niet heeft geleid tot dat jij je gerust gesteld voelt. Vraag om uitleg waarom dit geen reden is om een kinderarts te zien - waarom lijkt dit volgens hem niet op epilepsie? Probeer dat boven water te krijgen, want misschien geeft dat je al genoeg informatie.

3 jaar geleden

Reactie op Chislev

Maar jij hebt het ook niet gezien en toch zeg je dat ze bij de huisarts din ...
Dat zeg ik niet om een diagnose te stellen omdat ik denk dat er wat ernstigs aan de hand is, maar omdat zij zich blijkbaar zo ongerust voelt. Je wilt het ook maar net lezen hoe je het wilt lezen hè 😉.

3 jaar geleden

Zijn jullie al goed geholpen inmiddels en hoe gaat het?

3 jaar geleden

Mijn zoon heeft benign infantile myoclonus. Dat zijn een soort non-epileptische aanvalletjes. Hij heeft dat sinds ie 5 maanden is en het komt vooral voor als hij overprikkeld is. Het verdwijnt voor het tweede levensjaar weer. We hebben meerdere EEGs gehad waardoor we weten dat het geen epilepsie is. Hopelijk is het ook iets zoals dat! Goed dat je het gefilmd hebt overigens!

3 jaar geleden

Reactie op Polar Bear

Mijn zoon heeft benign infantile myoclonus. Dat zijn een soort non-epilepti ...
Ik zie dat je zegt dat het om shuddering attacks gaat. Dat is gelukkig niet ernstig.