10 Reacties

3 jaar geleden

Kwarktaart?

3 jaar geleden

Ga je zelf taart maken? Dan kun je, afhankelijk van de taart en de functie van het ei in die taart heel makkelijk ei vervangen. Ei als bindmiddel: flax egg, appelmoes Ei als bevochtiging: olijfolie Zoek anders eens op vegan taarten, dan zijn ze sowieso zonder ei 😊

3 jaar geleden

Ik had een wit afbakbroodje volgespoten met suikervrije slagroom en wat aardbeitjes erop. Heeft enorm zitten smullen en zag er superfeestelijk uit. Slagroom kan je ook kleurtje geven met drupje kleurstof En voor de visite een mooie taart gedaan, waar de kaars op kwam en hij ook even zn handen in mocht zetten.

3 jaar geleden

Als je zelf gaat bakken kun je tegenwoordig volgens mij ook plantaardige ei vervanger kopen. Jumbo heeft daar best wat van in het assortiment. Succes!

3 jaar geleden

Kijk eens bij “i love cupcakes” en dan de vegan taarten!

3 jaar geleden

Reactie op Adrienne de Beer

Als je zelf gaat bakken kun je tegenwoordig volgens mij ook plantaardige ei ...
Wel duur 🙈

3 jaar geleden

Heb je overleg gehad met de kinderarts? Hier is mijn dochtertje ook allergisch voor ei maar als het in een product verwerkt is wat minimaal 180 graden voor 20 minuten in de oven is geweest kan en mag ze het hebben. Noemde die volgens mij hoogverhit. Dus hier mag ze gelukkig gewoon taart hebben. Maar ik zal dit dus zeker even navragen

3 jaar geleden

Het bananenbrood recept: *ingredienten* Ingrediënten voor 1 bananenbrood 3 rijpe bananen 3 eieren => te vervangen door appelmoes, ik maak dat van 3 kleine zoete appels 150 gr amandelmeel 100 gr dadels (5-6 medjool dadels) 2 tl bakpoeder 40 gr kokosrasp snuf zout *Materialen* 1 cakeblik (23 cm) of muffin vorm *Hoe klaar te maken?* Verwarm de oven voor op 175 graden (hetelucht). Pureer de bananen samen met de dadels (zonder pit) glad met een staafmixer in een kom. Voeg één voor één de eieren (of appelmoes) toe en klop ze met een garde door het beslag. Spatel het het amandelmeel met het bakpoeder en een snuf zout door het beslag. Spatel tenslotte de kokosrasp door het bananen beslag. Vet een cakevorm (23 cm) in met een bakspray en giet het mengsel in de vorm. Bak het bananabread in ongeveer 45 minuten af in een voorverwarmde oven. De cake is gaar als een prikker er schoon en droog uit komt, als je deze in het midden van de cake steekt. Let op: muffins hebben afwijkende tijd gemiddeld na 18-20 minuten gaar! Laat het bananenbrood iets afkoelen in de vorm en stort het dan op een taartrooster. Bewaar het bananabread in aluminiumfolie buiten de koelkast.

3 jaar geleden

Reactie op M8276

Het bananenbrood recept: *ingredienten* Ingrediënten voor 1 bananenbrood ...
Het amandelmeel kun je vervangen door gewone bloem 🙈 las te laat de noten allergie

3 jaar geleden

Cheeeeesecake 😍😍😍