18 Reacties

één jaar geleden

Bij mijn dochter lukt het prima, maar zij heeft ook een aantal weken beu gedaan voor de tanden. Bij ons is het gelukkig vanzelf terug overgegaan. Dus heb nie echt de ideale tip jammer genoeg.

één jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde met onze dochter.. ik volg

één jaar geleden

Ik volg!

één jaar geleden

Jup... drama🙄 bij al zijn tandjes en kiezen. Ik wil er liever geen strijd van maken maar hij weigert het pertinent. Ook zijn mondje schoonmaken is hier altijd drama. Ik mag er gewoon NIET aanzitten, hier zijn ook alle tips welkom 😅🖐

één jaar geleden

Ik volg ook! Mijn zoon doet wel zn mond open maar zodra de borstel in zijn mond komt duwt hij hem eruit met zijn tong. En dan te bedenken dat ik elke dag tips aan ouders geef over het poetsen van hun kinderen 🥲 krijg het bij die van mij niet voor elkaar. Ik beste is gewoon om het te blijven proberen en niet meteen paniek als het niet lukt. Het moet geen strijd worden want dan maak je het alleen maar lastiger. Als ze iets ouder worden gaat het weer makkelijker worden, dit blijf ik maar herhalen aan mezelf elke keer dat het weer niet lukt.

één jaar geleden

Hier ook een drama, denk eerlijk gezegd dat we het niet goed genoeg gepoetst krijgen. Ze bijt haar tanden op elkaar zodra die borstel haar tanden raakt 🥲 Enige wat nog wel eens helpt (vooral voor mijn gevoel dat het dan nog nét iets beter schoon wordt), is een keer opnieuw tandpasta erop doen. De eerste keer poetst ze zelf en daarna opnieuw tandpasta erop en dan poetsen wij. Ook poetsen we maar vast 2x per dag; met het idee van “twee keer half is misschien ook goed?” 🙊

één jaar geleden

Hier helpt zo’n ‘vingerborstel’ wel dan kan je tussen de lippen en tanden door glippen🤣👌🏻

één jaar geleden

Kan het zijn dat er bovenin weer wat doorkomt en het daardoor gevoeliger is? Dat lijkt hier tenminste mee te spelen als hij er een groter drama van maakt dan normaal gesproken. Verder geen gouden tip want hier lukt het ook verre van goed genoeg..

één jaar geleden

Hier net zo, ze slikt het tandpasta eraf en klaar! 1x in de week zit er een gelukstreffer tussen. Ik lees hier over een vinger tandenborstel, dat vind ik nog eens het proberen waard. En ik ga het eens op een ander moment van de dag en andere plek proberen i.p.v. tijdens het bad ritueel. Ook had ik eens gelezen dat het helpend kan zijn het voor de spiegel te doen, hier was het niet de oplossing, maar wie weet het proberen waard 🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Hier ook! Ondertanden gaan goed. Boventanden bijt hij de tandenborstel vast. Kiezen nog geen ervaring. Ondertanden poetst hij zelf best goed, maar mag ze ook gewoon napoetsen normaal. De laatste dagen wil hij liever niet dat ik napoets. Nu zag ik dat onder 2 nieuwe tanden aan het doorkomen zijn. Ik maak er geen strijd van, want ik wil geen negatieve associatie met tandenpoetsen. Misschien is inderdaad zo'n vingerborstel nog te proberen. Andere smaak tandenpasta misschien ook nog een idee. Ik heb voor mezelf ook nog in gedachten om samen te poetsen. Dus ik poets mijn tanden en laat precies zien wat ik doe. En dan hoop ik dat hij het nadoet. Of misschien zijn er wel tandenpoetsknuffeltjes ofzo

één jaar geleden

Miss samen poetsen dat je samen vasthoud je en beetje kan sturen?

één jaar geleden

Hi! Hier ook lastig. Ene keer gaat het beter dan de andere keer. Wat bij ons ( soms) helpt is hem een tandenborstel geven, ik eentje en mn vriend eentje😅 op die manier proberen we alsnog te poetsen, terwijl de kleine met de tandenborstel speelt haha. Ook dit wordt beter! Ik snap je gevoel, hecht ook veel waarde aan een gezond gebied, maar meer dan ons best kunnen we niet doen. 😘 Succes mama!

één jaar geleden

Oh zoveel herkenbaarheid! Lastig hè. Ergens wel fijn om te lezen niet de enige zijn 😅.. We willen ook zeker geen strijd met poetsen, maar ik wil ook zeker geen gaatjes in een peutergebitje. Ik vind dat echt verschrikkelijk en vooral ook echt de verantwoordelijkheid van ons als ouder… we blijven maar rustig aan proberen zonder echt te dwingen natuurlijk. Vast weer een fase 😉

één jaar geleden

Even een beetje off topic maar ben je tevreden over de luvion tandenborstel @pannenkoekplantje ?

één jaar geleden

Ik poets samen met mijn dochter en dat vindt ze leuk om na te doen, het is meet een spelletje

één jaar geleden

Reactie op Octoberbabyy

Even een beetje off topic maar ben je tevreden over de luvion tandenborstel ...
Jaa! Gebruiken ‘m sinds zaterdag. Heeft een fijn zacht borsteltje

één jaar geleden

Hoe lang poetsen jullie als het lukt? Hier is 10 seconde al een enorme prestatie en zijn we eigenlijk heel blij mee ..

één jaar geleden

Reactie op charlotttt

Hoe lang poetsen jullie als het lukt? Hier is 10 seconde al een enorme pres ...
Hij poetst eerst zelf (kauwt op de tandenborstel en doet zn best om hem heen en weer te bewegen), dat kan zo 2minuten duren. En ik moet zeggen dat hij het soms al best goed doet. En dan het napoetsen, wat ik doe, is hier ook vaak maar 10 seconden voordat hij boos wordt. Af en toe gaat het beter en dan kan ik 30 seconden poetsen.