5 Reacties
één jaar geleden
Onze dochter wordt de afgelopen week ook rond 4.30uur wakker 😵💫 sowieso is ze helemaal hieperdepieper de afgelopen dagen. Ze gaat tussen 19.30/20.00uur naar bed en overdag slaapt ze van 12 tot 14.00/14.30 uur, ik ga kijken of het helpt om het slaapje overdag echt max 2 uur te laten duren.
Mijn dochter is ook 20 maanden en gaat ineens heel veel woordjes zeggen. We doen vaak verstoppertje of gaan dingen in huis zoeken en dan zeg ik ‘… waar ben jee?’ En dat zegt ze nu ook een soort van dus ze gaat ook al korte zinnetjes zeggen. Ook kan ze ineens deuren openmaken enz dus heb ook het idee dat ze in een sprongetje zit ofzo?
Enige tip is kijken of het helpt om het middagdutje al wat korter te laten duren.. verder volg ik graag mee 😴
één jaar geleden
Hier ook sinds begin van de maand (zoontje van okt 2021). Elke dag 5.30 wakker.
Wij hebben al van alles geprobeerd, aangezien we ook twee weken op vakantie waren en toch liever iets langer wilden slapen dan 5.30 😇
Later naar bed, 21 uur, ook om 5.30 wakker.
Korter slapen s middags, Max 1,5 uur, ook 5.30 wakker.
Tussen ons in of zeggen dat hij nog verder moet slapen, helpt niks, als je vraagt; ben je uitgeslapen? JA!!!
Heel soms is hij een uurtje later wakker en ook dan kan ik niets in het ritme ontdekken waardoor dat kwam…..
dus hopen dat deze fase weer voorbij gaat 😵💫😴
één jaar geleden
Ik zou zeker geen dutjes korter later duren! Oververmoeidheid brengt juist vaak vroeg wakker worden tot stand. Lekker laten slapen!! Tenzij je kindje echt 4 uur per dag slaapt, maar dat hoor ik niet van jou😊 misschien juist iets eerder naar bed? Bijv om 18:30 naar boven, even n fijne avondritueeltje? Slapen doet vaak slapen dus ik zou zeker niets inkorten etc🥰