13 Reacties

één jaar geleden

Bij ons istie altijd wel 17 - 20 graden. Maar als die verder zakt zet ik toch de verwarming iets aan. Moet er zelf niet aan denken in 13 graden slapen hoeveel dekens ik ook heb!

één jaar geleden

Pfff 13 graden? Sorry maar dat is wel erg koud... hier gewoon de verwarming aan snachts op 17 graden.

één jaar geleden

Wij hebben boven ook geen verwarming aan. Als het heel koud is heeft ze idd hetzelfde aan en krijgt ze nog katoenen dekentje over. Maar het is echt graad of 15 niet kouder. Bij ons op de kamer wel, enkel glas

één jaar geleden

En dan vind ik 18 grade al koud op de slaapkamer 😂😂 miss en electrische kacheltje eventjes aan voor ze gaat slapen?

één jaar geleden

Toen het aan het vriezen was, verwarmde ik de kamer, nu niet meer. Indien het onder de 15 graden zakt doe ik extra dekentje op haar. In de scandinavische landen slapen kinderen ook buiten, dus 13 graden is koud maar met de juiste kleding zeker te doen.

één jaar geleden

Hier ook hoor! Oud huis, plat dak en met een beetje pech inderdaad 13 graden. Slaapt indd in pyjama, sokken en slaapzak. Geen extra delen. Ze heeft er geen last van, tukt lekker door en voelt gewoon lekker warm aan. Alleen dr handjes zijn koud. Ik denk altijd: baby's hebben dit vroeger ook overleefd, zal vast goedkomen!

één jaar geleden

Reactie op MC6

Hier ook hoor! Oud huis, plat dak en met een beetje pech inderdaad 13 grade ...
Deken*

één jaar geleden

Hier ook geen verwarming op de kamers aan. De koudste temp. was 11 graden. (meestal rond de 16). Dan had ze een romper met sokken aan en extra sokken eronder. Een pyama en een dikke slaapzak en 2 dekens op haar. Ik voel altijd aan haar handen en nek en die zijn altijd warm dus prima denk ik. Slaapt ook goed door zoals anders dus dat kan perfect.

één jaar geleden

Wat grappig, dat verschil in temperaturen! Ik denk dat ik toch wat vaker als het zo koud is, de verwarming ‘s nachts aanzet. Toch wat comfortabeler voor haar. En verder even nadenken over isolatiemogelijkheden 😅 hoewel er wel dubbel glas in zit.

één jaar geleden

Als je je kindje gewoon warm aankleed is het geen probleem dat het koud is. Hier was het met die koude dagen ook rond de 13 graden. Zoontje kreeg een wollen romper met wollen legging aan en daaroverheen een pyama met sokjes. En dan een dikke winterslaapzak. Als je kindje warm aanvoelt in haar nekje is ze warm genoeg aangekleed 😊

één jaar geleden

Hier zakt de temperatuur ook naar 15 graden, soms 14. Ik zet de verwarming altijd even aan. Dan is het lekker 17 graden. Draai hem dan uit als ik zelf naar bed ga. Ze heeft lekkere wollen pakje aan en een dikke slaapzak, dekentje over. Dus wil prima!

één jaar geleden

Wij hebben een goed geïsoleerd huis, nieuwbouw. In zijn kamer is het rond de 17-18 graden nu. Heb z’n raam altijd open behalve als hij op bed ligt dan gaat die dicht. Laatst toen het zo koud was de vloerverwarming heel licht aangezet. Hij slaapt sowieso nog met romper, pyjama en dikke slaapzak.. ondanks dat het niet echt koud is op z’n kamer. Doe ik hem minder aan dan heeft hij het ook echt koud 🙈

één jaar geleden

Ik denk dat het ook maar net is wat je kind gewend is. Toen onze dochter newborn was hadden we nog enkelglas en waaide de wind letterlijk door de kamers 😆 we hebben inmiddels dubbelglas, maar nog steeds een heel oud huis dus koud. Ze slaapt heerlijk en heeft het bij andere mensen juist altijd te warm. Als jouw kindje deze temperaturen gewend is, warm aanvoelt en goed slaapt zou ik het gewoon zo houden!