9 Reacties

10 maanden geleden

Ik hou nu, dame is van september 2021, een wakkertijd aan van ongeveer 5 uur. En zolang ze niet alles bij elkaar krijst, laat ik haar gewoon met rust. Even ontladen van de dag. Hier is het ritueel pyjama aan, dan mag ze even kikker spelen op het grote bed (oftewel springen) soms wil ze het ook niet. Dan gaan we boekje lezen, melk drinken en tanden poetsen. Elke dag hetzelfde, elke dag rond dezelfde tijd. Met het boekje lezen zit ze lekker op schoot, popjes erbij en d'r speen. Even relaxen

10 maanden geleden

Hier merken we ook dat elke verandering invloed heeft (gestopt met de speen, nieuwe kamer, nieuw bed, broertje erbij, sprongetje met veeeel kletsen). Vooral sinds het stoppen van de speen slaapt hij slecht in. En dit is inmiddels al zo'n 4 maanden geleden.. We blijven bij zijn bed tot hij slaapt. Helaas niet echt tips

10 maanden geleden

Klinkt herkenbaar hoor. Ik zelf vermoed toch dat dit ergens een soort van overgangsfase is van dutje naar geen dutje. Dutje is inderdaad nog nodig want anders is de dag te lang. Maar ze kan ook gewoon veel langer achter elkaar wakker zijn, waardoor ze savonds niet snel slaapt. Vandaag zat ik er tot 21.30 naast gisteren zelfs tot 22.00. Niks aan voor je eigen avond. Maar ik denk wel iets tijdelijks tot het middagdutje helemaal weg is. En het kan zijn dat dat nog maanden duurt maar ik hou me er maar aan vast dat het maar tijdelijk is.

10 maanden geleden

Ik denk helaas dat er geen tover middel is als het ook al gewenning is. Ik kan je alleen vertellen wat wij doen. Bewust in de middag naar buiten en een groot rondje maken op de loopfiets. En laten kletsen tot ze zelf in slaap valt. Behalve natuurlijk als ze echt ontroostbaar is, maar wij hebben ook een fase gehad dat we na de 3e keer zeiden nu komen we niet meer. Ze gooit altijd naar speen en knuffel weg. Dat is dan maar zo en is een leermoment. Maar dit vergt wel wat investering van vooral jullie tijd. Een keer toegeven betekent hier dubbel zo lang uit proberen. En wij hebben er bij de komst van de 2e wel bewust voor gekozen om haar in haar ledikant te laten. Dan kan ze er niet zelf uit en is dat met alle veranderingen die komen haar veilige plekje. Dus voor de 2e een goedkoop bedje gekocht op mp ipv doorschuiven

10 maanden geleden

Je zou nog kunnen proberen je avond ritueel iets aan te passen met een activiteit boven. In bad of iets rustigs wat hij leuk vind. Dan heeft hij na het pyjama aandoen geen afleiding meer van alles beneden.

10 maanden geleden

Ik herken heel veel van je verhaal. Drie dagen geleden gestopt met het dutje, neemt nu een rust moment door op de bank te gaan liggen en even wat te kijken of samen boekjes te lezen. Sinds dat we gestopt zijn slaapt ze van 18:30 tot 07:00 of zelfs langer de volgende dag!

10 maanden geleden

Haha wat zou het toch fijn zijn als er wondermiddel is… hier juist andersom! Gaat prima slapen ‘s avonds… heb zijn middagdutje vervroegd naar 12.00 zodat hij er 14.00 weer uit kan, en dan 19.00 weer moe genoeg is! Hier is alleen altijd om 5.30/6.00 wakker… dat had om mij wel wat later gemogen😅 Hoelaat gaat jullie zoontje smiddags op bed?

10 maanden geleden

Reactie op DsvD

Haha wat zou het toch fijn zijn als er wondermiddel is… hier juist andersom ...
Meestal slaapt ie nog een uurtje dus of van 13-14 of van 13.30-14.30 niet later dan dat

10 maanden geleden

Reactie op DsvD

Haha wat zou het toch fijn zijn als er wondermiddel is… hier juist andersom ...
Oh das idd wel vroeg hier is ie soms niet wakker te krijgen of hij komt in nacht bij ons (slaapt dan wel gelukkig) of gewoon normale tijd (7.00 u fzo)