23 Reacties

één jaar geleden

Hier hetzelfde 🤷‍♀️! Al een ruime week zo erg hoesten in de nacht. Ze heeft er zelfs van moeten spugen. Echt vervelend en heel sneu voor haar. Ze spookt soms echt dus dan zijn we 1-1.5u bij haar en ze eindigt gewoon vaak tussenin (ook als ze niet ziek is hoor 😉).

één jaar geleden

Hier van ellende ook tussen ons in. Wij volwassenen zijn veel sneller over die virusjes heen dan die kleintjes zoo vervelend voor ze

één jaar geleden

Heel ouderwets, maar ik leg een doorgesneden ui onder het bedje. Stinkt, maar schijnt te werken. Mijn ervaring is dat het niet niet werkt in elk geval 🤣

één jaar geleden

Hier zei het CB dat we kunnen proberen een kant van het bedje wat hoger te zetten. Voor ons niet bruikbaar, want zoontje rolt heel het bed door. Maar misschien dat jouw kindje wat stiller ligt?

één jaar geleden

Heel ouderwets, maar ik leg een doorgesneden ui onder het bedje. Stinkt, ma ...
Inderdaad een gesneden ui en een bak met heet water met luuf erin naast het bedje en luuf onder de voeten met sokken eroverheen en op de borst en bovenkant ruggetje smeren. Dit verlicht het voor ons meisje meestal wel! Gesneden ui en luuf tegen de verkoudheid en een bak met water voor de ruimte iets te bevochtigen. In ieder geval het proberen waard! 🥰

één jaar geleden

Wij geven voor naar bed gaan warme melk met wat honing. En als ze in de nacht wakker wordt thee met honing. En heb ook paar dagen 3x per dag een zetpil gedaan en nu slaapt ze zo goed als door. Wel ff hoesten maar niet meer keihard huilen.

één jaar geleden

Geven jullie ook siroop ?

één jaar geleden

Hier een vers gesneden uitje. Maakt zo veel verschil

één jaar geleden

Reactie op Karinvdh89

Wij geven voor naar bed gaan warme melk met wat honing. En als ze in de na ...
Toevallig een keer de huisartsen post gebeld voor advies omdat ze naast hoesten ook veel slijm had en moeite met ademen. Dan is melk iets wat je niet moet geven. Misschien een tip 🤗 Krijgen ze nog meer slijm van. Maar kan me voorstellen dat het bij een droge hoest/ zere keel weer lekker is :)

één jaar geleden

Zorgen voor een koele kamer, en niet te droge lucht. Bv natte handdoek ophangen of een diffuser aanzetten. Hier idd ook altijd alle zeilen bij haha, hoestdrank, luuf en ui😅 maar hoest moet slijten en duurt lang helaas. Sterkte en beterschap iniedergeval

één jaar geleden

Weetje wat hier de uitvinding was ?! Luuf onder z'n voetjes en sokjes aan😅 ik dacht heel lang, hoezo zou ik dit gaan doen?.... maar hij was al even aan het hoesten en soms echt heel erg. Dus dacht, probeer het gewoon! Zo bizar..... geen hoestbuien meer snachts!

één jaar geleden

Oh en een diffuser met Den erin !

één jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Weetje wat hier de uitvinding was ?! Luuf onder z'n voetjes en sokjes aan😅 ...
Echt?? 😲😲 Ik heb de baby Luuf in huis, zou dat ook gaan? Ik heb het eerder gelezen maar ik vind het vrij discutabel haha

één jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Weetje wat hier de uitvinding was ?! Luuf onder z'n voetjes en sokjes aan😅 ...
Ik gebruik ook luuf bij verkoudheid een hoesten en het geeft verlichting bij mijn dochter, daarnaast houden we de luchtvochtigheid in gaten omdat we nu meer de verwarming aan hebben en hierdoor gauw de luchtvochtigheid te laag is en dat verergert het. Een luchtbevochtiger kan helpen evenals veel planten in huis hebben, het is geen wondermiddel maar het draagt wel bij aan de luchtkwaliteit.

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Echt?? 😲😲 Ik heb de baby Luuf in huis, zou dat ook gaan? Ik heb het eerde ...
Jazeker ! Ik dacht ook..... ja daaaag!! Gewoon de baby luuf die je ook op mag smeren op de rug of borst. Ons zoontje was al zolang aan het hoesten en dacht, ach laat ik het proberen. T zal toch niet werken. Heel klein beetje luuf onder de voetjes, sokjes aan en klaar! En dat doen we dan een paar nachten totdat we overdag merken dat hij minder hoest. Dan stoppen we er ook mee. En wat denk je?! Niet meer hoesten of heeeeel minimaal.... Maar wat vind je discutabel als ik vragen mag😊? Luuf mag je inprincipe vanaf 6 maanden gebruiken

één jaar geleden

Reactie op Bosje02

Ik gebruik ook luuf bij verkoudheid een hoesten en het geeft verlichting bi ...
Maar heb je ook al eens Luuf gebruikt onder de voetjes en sokken aan? Luuf op de borst van je kindje verlicht idd, maar stopt het hoesten niet. Hier iig niet

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Echt?? 😲😲 Ik heb de baby Luuf in huis, zou dat ook gaan? Ik heb het eerde ...
Oh... en!! Ons mam die had het een keer bij haar zelf gedaan maar dan met dampo. Die was ook al weken aan het hoesten en dacht ook: "laat ik het even proberen" die heeft ook niet gehoest in de nacht. Dus ook voor volwassenen🙈 Als heb ik het bij mezelf nog nooit toegepast 😅

één jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Maar heb je ook al eens Luuf gebruikt onder de voetjes en sokken aan? Luuf ...
Ik doe beiden, ze lijkt minder intens en minder vaak te hoesten dan.

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Toevallig een keer de huisartsen post gebeld voor advies omdat ze naast hoe ...
Ja ik weet het. Krijg er zelf ook meer slijm van maar zonder melk gaat ze niet slapen🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op -Vino-93

Jazeker ! Ik dacht ook..... ja daaaag!! Gewoon de baby luuf die je ook op m ...
Oh nee discutabel in de zin van: ik zou zo verbaasd zijn als dit werkt haha! Maar nu herinner ik me iets over dat mn vader dat vroeger ook deed met Vicks ofzo. Onze dochter lag net al vanaf bedtijd elke 2 minuten te hoesten. Net huilend wakker en toch maar even die Luuf onder de voetjes gedaan. Fingers crossed…