28 Reacties

één jaar geleden

Neem zelf mee wat ze lekker vindt aan eten, fles. Verder lievelingsknuffel mee en vooral 100% zelf rustig blijven. Verder zou ik makkelijk uit te trekken kleertjes aan doen - of gewoon pyjama aanhouden. Bij de narcose is helpend: "je doet het supergoed, mama is bij je, wat adem je knap door" etc. Dingen als "niet huilen, er is niks aan de hand" en dergelijke zijn niet helpend - er is wel wat aan de hand en ze mag huilen. Verder stellen buisje gelukkig niet zoveel voor 😊

één jaar geleden

Je bent vaak Al snel weer naar huis. Een eigen beker of fles is helpen en wat ze graag drinken. Eten hoeft nog niet en mag vaak ook niet direct na de narcose. Blijf er zelf rustig bij tegenover je kindje. Verder pyjama aan houden en zorg ervoor dat jij die 10 minuten iets anders kan doen dat ze in de OK is.

één jaar geleden

Reactie op Thamar92

Je bent vaak Al snel weer naar huis. Een eigen beker of fles is helpen en w ...
Is het ook echt maar zo kort dat je weer bij je kindje mag komen of ? Mijn partner gaat namelijk mee de OK op tijdens het inslapen d.m.v. het kapje en na de operatie op de uitslaap kamer mochten beiden ouders erbij is ons vertelt. Mijn partner gaat bewust met onze dochter mee omdat hij de rustzelf is en ik niet..

één jaar geleden

Onze dochter mag tot vannacht 2.00 , 2 boterhammen eventueel nog eten, ze moet om 7:45 in het ziekenhuis zijn namelijk. Zouden jullie je kindje hiervoor alsnog wakker maken of ? Wij vinden dit erg lastig

één jaar geleden

Reactie op Fistchildinlove

Is het ook echt maar zo kort dat je weer bij je kindje mag komen of ? Mijn ...
Ja het is echt heel snel. Ik zat net weer, 3 woorden gewisseld met andere ouders en was alweer terug. Hoe is het gegaan?

één jaar geleden

Ik ben ook heel benieuwd hoe het is gegaan. Wij hebben vandaag een gesprek bij de kno arts.

één jaar geleden

Het is super snel en goed gegaan. Onze dochter is in Breda geopereerd. Het was een 1 ouder beleid op de OK maar dit wisten wij van te voren al. Onze dochter moest om 7:45 binnen zijn en om 9:00 stonden we alweer buiten. Onze dochter is nog geen 5 minuten op de OK geweest. Nadien op de kamer was ze wel wat huilerig vanwege de gebeurtenis die ze natuurlijk niet kent maar daarvoor mag je als ouder zijnde alle tijd voor nemen werd ons gezegd. Na een kwartiertje knuffelen heeft ze 2 boterhammen gegeten, nog even gespeelt en daarna lekker naar huis. Hier thuis merken we niets aan haar, ze lijkt nergens pijn of last van te hebben ! 😁❤️

één jaar geleden

Het is super snel en goed gegaan. Onze dochter is in Breda geopereerd. Het ...
War fijn zeg! Hoe zij de dagen er na gegaan? En de nachten? Mijn zoontje krijgt maandag buisjes.

één jaar geleden

Reactie op LauraVks

War fijn zeg! Hoe zij de dagen er na gegaan? En de nachten? Mijn zoontje kr ...
Ze is de dag zelf heel moe geweest nog van de narcose en de dagen erna sliep ze savonds heel onrustig. Of dit aan de operatie heeft gelegen geen idee, het zou kunnen zei de dokter. Vaak hebben zulke jongen kindjes geen besef dat ze in het ziekenhuis zijn geweest maar onze dochter herft dit wss dus wel gehad. We hebben dit maar voor lief genomen en dan gaat ze savonds maar later naar bed als normaal. Een strijd aangaan heeft geen nut hebben we al ondervonden

één jaar geleden

Hoi, ik lees ook graag mee, maar ben eigenlijk ook benieuwd hoe de weg tot nu toe is geweest voor jullie. Waar hadden jullie kindjes last van en hoe lang/hoe vaak. En sinds de eerste keer kno arts, wat is er toen allemaal gebeurd? Onze dochter (16 maanden) heeft sinds november, (maar waarschijnlijk a sinds augustus of langer) last van chronische oorontsteking. Tot nu toe vind de huisarts het niet nodig om haar door te sturen. Maar ben ik elke maand minstens een week thuis met haar. Ze is vrij hard voor zichzelf, daardoor is het meer een beetje bij toeval ontdekt. Ik vraag me dus af, hoe lang zijn jullie aan het ‘tobben’ geweest voor er iets gebeurde?

één jaar geleden

Reactie op baby17en21

Hoi, ik lees ook graag mee, maar ben eigenlijk ook benieuwd hoe de weg tot ...
Hier duurde alles ook vreselijk lang zoontje elke maand ziek en dan zodra hij beter is gaat het 3 dagen goed en is het vervolgens weer een week drama. Uiteindelijk eerst naar de kinderarts doorgestuurd die heeft ons Uiteindelijk doorgestuurd naar de KNO Arts en 30 maart krijgt hij eindelijk buisjes en word zijn neusamandel eruit gehaald maar ben al zeker sinds vorig jaar juli er mee bezig:(

één jaar geleden

Reactie op baby17en21

Hoi, ik lees ook graag mee, maar ben eigenlijk ook benieuwd hoe de weg tot ...
Onze dochter was 8 maanden oud toen ze haar 1e oorontsteking kreeg. Een huisarts in opleiding heeft dit toen ontdekt ook. Waarna ze met een AB kuur kreeg. Na een week of 4 bleef ze dezelfde klachten houden, heel verkouden, veel huilen en vooral aan haar oren pakken op momenten dat ze niet moe was. Na die 4 weken weer bij diezelfde huisarts in opleiding geweest. Die zag dat het weer/nogsteeds ontstoken was. Dus weer een AB kuur, maar dan sterker. Afgesproken om na 2 weken dat de kuur is afgelopen terug te komen ter controle. Dit zo gedaan waaruit bleek dat ze het weer / nogsteeds had. Deze huisarta in opleiding belde direct met het ziekenhuis en de volgende dag hadden we al een afspraak bij een KNO arts. Eenmaal daar geweest te zijn stond de afspraak 5 weken later ingepland ( dit was dus vorige week dinsdag ) Onze eigen huisarts zou ons ook nooit doorgestuurd hebben, maar vaak zijn huisartsen in opleiding hier vlugger mee, geen idee hoe dit zo is maar 9 van de 10x hebben ze hierin ook gelijk welke behandeling nodig is. Mocht je huisarts je niet willen doorsturen dan mag jij als ouder zijnde hier om eisen. Doet een huisarts dit dan nog niet, dan mag je contact met de afdeling KNO opnemen, je verhaal doen en zij regelen dan alles verder met je huisarts etc. Zoals ik lees bij jou zou ik dit zeker even doen want alles is zo geregelt en het scheelt enorm in hoe het met je kindje gaat. Ik zeg doen !

één jaar geleden

Hier 2 dagen geleden buisjes geplaatst bij mijn zoontje. We waren om 7 uur in het zh en mochten om 10 uur al weer weg, de operatie was binnen 10 min al klaar. Tot nu toe merk ik nog geen verschil in de nachten😴 hopelijk trekt dit nog bij. Zijn humeur is wel een stuk gezelliger 🥰

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties, gister is vriendlief bij de dokter geweest (afspraak had ik al eerder gepland als check) En dat kwam heel goed uit, want die nacht… alleen maar krijsen (van de pijn lijkt mij?) Maar (andere) dokter vond het toch ook niet erg genoeg/ niet lang genoeg getob. Dus wel oordruppels gekregen voor het oor dat sinds maandag ook is gaan lopen… Maar doorverwijzing ho maar. Dochter is nu bij de opvang, dus kan haar niet heel goed observeren… maar als ik maar merk dat de druppels niet voldoende doen, ga ik terug of bel ik de hap in het weekend. Hoe lang moet je kindje pijn hebben voor er iemand naar mag kijken die daarvoor geleerd heeft😠

één jaar geleden

Reactie op baby17en21

Bedankt voor jullie reacties, gister is vriendlief bij de dokter geweest (a ...
Ik zou zelf even contact opgaan nemen met de afdeling KNO in het ziekenhuis bij je in de buurt. Iets als buisjes zetten hoeft naar mijn weten ook niet altijd via de huisarts eerst tegaan.

één jaar geleden

Ik zou zelf even contact opgaan nemen met de afdeling KNO in het ziekenhuis ...
Inmiddels heb ik dat ook geprobeerd. Maar kon niet eens m’n verhaal afmaken voor ik afgekapt werd. Moest toch echt (terug) naar de huisarts. Inmiddels ook daar weer geweest. Met de druppels gaat het nu goed. Dus toch maar wéér afwachten. Mocht het nu verslechten, ben ik er echt klaar mee. En dan gaan we erop staan dat we naar de kno arts willen. Maar ik denk dat we er ook wel vanuit kunnen gaan dat we dan sowieso doorgestuurd worden.

één jaar geleden

Reactie op baby17en21

Inmiddels heb ik dat ook geprobeerd. Maar kon niet eens m’n verhaal afmaken ...
Ik hoop het voor jullie 🤞🏻. Mocht het toch verergeren zou ik meteen aangeven bij de afspraak dat je verwacht nu wel doorgestuurd te worden

één jaar geleden

Ons zoontje heeft een maand geleden buisjes gekregen. Het is een wereld van verschil! Ik zie bijna een heel ander kind, vrolijk, eet goed en hij was een hele slechte slaper, hij lag vaak uren achter elkaar wakker snachts, of we moesten minimaal 6 keer er uit.

één jaar geleden

Reactie op LauraVks

Ons zoontje heeft een maand geleden buisjes gekregen. Het is een wereld van ...
Wat fijn zeg! Onze dochter is maandag geopereerd. Ook buisjes en neusamandelen eruit. Vanaf wanneer gingen jullie echt het verschil met eten en slapen?

één jaar geleden

Reactie op IreneP93

Wat fijn zeg! Onze dochter is maandag geopereerd. Ook buisjes en neusamande ...
Bij onze dochter was dit ma een weekje. Maar nu moet ik wel zeggen dat dit mogelijk komt omdat ze veel last heeft gehad van de narcose. Dit komt weinig voor bij zulke jonge kinderen maargoed, het kan, zei de KNO arts. Echter hebben wij vandaag te horen gekregen morgen weer langs te moeten komen omdat onze dochter wederom dezelfde klachten ervaard als voordat ze buisjes had 😫