5 Reacties
één jaar geleden
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat hij toe is aan 1 slaapje als hij zo vroeg weer moe wordt en een dutje wilt hebben in de ochtend? Dan wil hij toch juist wel nog twee keer slapen 😬?
Hier vaak 1 dutje en soms ineens weer 2 dutjes (zeker bij vroeger opstaan dan 5.30, wat vaak gebeurt helaas😴 )
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat hij toe is aan 1 slaapje als h ...
Nou ik merk aan hem dat hij wilt overgaan naar 1 dutje overdag, vooral als hij wel doorslaapt tot 07.00-07.30
Maar hij is meestal vroeger wakker (rond 06.00) en dan lijkt hij alleen honger te hebben.
Tot voorheen gingen we dan met hem naar beneden maar ik zit er nu aan te denken hem dan gewoon een maaltijd (bijv.papfles) in z’n kamertje te geven waarna hij kan doorslapen dus meer als een onderbreking ipv een 2e ochtend dutje
één jaar geleden
Reactie op BoJ
Nou ik merk aan hem dat hij wilt overgaan naar 1 dutje overdag, vooral als ...
Ah oké. Ik snap het nu!
Hier dus ook een vroege vogel, ik denk elke week 5 vd 7 ochtenden ruim voor 6.00 klaarwakker. Wat wij doen is het toch maar accepteren en naar beneden… ze heeft hier dan ook echt overduidelijk honger. Op die dagen is het dan dus toch vaak een 2e dutje.
Ze had ook ineens weer enkele weken om 01.00 behoefte aan een (borst)voeding en die is ineens ook weer weg. Ik ga er dus vanuit dat het vroege opstaan tijdelijk is en we bewegen maar even mee…
Wat je zelf noemt kan je altijd eens proberen. Hier is wakker ook echt direct wákker 🫣😣. Eerste dutje is dan dus vroeg, maar wel pas tegen 9.00 en niet zoals bij jou, misschien werkt jouw idee wel heel goed!
één jaar geleden
Reactie op BoJ
Nou ik merk aan hem dat hij wilt overgaan naar 1 dutje overdag, vooral als ...
Herkenbaar! Hier dochter van rond 6u wakker. Als we vrij zijn en ze is echt wakker- wakker, maken we flesje melk en leggen we dr tussenin. Dan slaapt ze vaak weer tot ongeveer 7.30-8u.
Met een middagdutje na de lunch.
Tegenwoordig slaapt ze steeds vaker zelf door tot 7-8uur!🥳
Als ze echt vroeg is, gewoon 2 dutten van 1,5 tot 2uur p/stuk.
Het is beetje alsof ze de ochtenddut gelijk meepakt als ze uitslaapt!
Van de week een vroege lunch gedaan rond 11.15u en 11.45u in bed. Ging perfect!