6 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben natuurlijk geen expert maar naar mijn mening doe je het goed hoor! Ik zou er sowieso niet nog een fles aan toevoegen. Het is juist de bedoeling dat je de flessen langzaam aan gaat afbouwen en dat er meer vast voedsel komt. Ik zit nu in de overgang van 4 naar 3 flessen, soms lukt het wel, soms lukt het niet. Ik ben al van 180 naar 150 gegaan. 7:00 fles 150ml 9:30 fruit (gepureerd) + water 11:00 fles 150ml 12:30 broodje (rapley) of ei of bananenpannekoekje + water 15:00 tussendoortje zoals maisvinger, soepstengel, rijstwafeltje ofzoiets + water (soms is dit niet genoeg en geef ik een flesje van 90ml erbij) 17:00 avondeten (rapley of gepureerd) 18:30/19:00 fles 150ml

3 jaar geleden

Ik zou eerlijk gezegd rond 15.00/16.00 wel een fles toevoegen weer want vind het een heel lang stuk zonder melk van 11.30 tot 18.30. Dit vooral omdat vanuit rapley er meer gedachtegang achter zit dan alleen maar eten in stukjes geven en het idee is dus om niet melk af te bouwen omdat dit hoofdvoeding blijft en eigenlijk ook niet met honger aan tafel maar max een uur na de flesvoeding. Rapley gaat namelijk vooral om het opbouwen van vaardigheden en het leren eten en niet om wat ze daadwerkelijk binnen krijgen. Mijn zoontje zit ook nog op 5 flessen 150+5 overdag en soms ook nog een nachtfles van 90+3.

3 jaar geleden

Reactie op Lappenpopje

Ik zou eerlijk gezegd rond 15.00/16.00 wel een fles toevoegen weer want vin ...
Ik sluit me hier bij aan. Ik geef borstvoeding dus weinig flesvoeding kennis, maar principe van melk blijft hetzelfde. Rapley betekent niet alleen maar af en toe stukken geven, maar heeft een hele visie. Wil je naast puree je kind soms laten wennen aan stukken, dat kan prima. Maar ik lees dat je over wilt naar die methode? Ik zou je adviseren er dan iets meer over te gaan lezen. Melk als hoofdvoeding, je kind laten bepalen met eten en jij bepaalt wat er op het bord komt. Echt Rapley volgen betekent met de pot mee eten voor je baby (wel veilig bereid voor een baby natuurlijk!). En als je dat wilt, dan moet je melk nog niet verminderen het eerste jaar.

3 jaar geleden

Wij doen ook rapley en hier krijgt ze ook flesvoeding. Ons "schema" hahah eigenlijk is er niet echt een schema maar een ideale dag gaat zo 7.00uur fles 210cc Soms in de ochtend iets van fruit 11.00 fles 180cc 12uur iets van brood pannekoekjes of havermout 15.00 fles 180cc 16.00uur iets van avond eten. 19.00 fles 210cc 22.00-23.00 fles 180cc Maar soms krijgt ze ook alleen maar fruit of alleen maar brood of alleen maar avond eten en soms alle 3 net hoe het uitkomt 🙃

3 jaar geleden

3 jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Geeft dit je misschien een handvat? https://solidstarts.com/starting-solids ...
Wauw dit is inderdaad heel verhelderend! Dankjewel!