3 Reacties
4 jaar geleden
Toen ik het idee had dat het hem zeer deed gaf ik 1 a 2x per dag een zetpil. Verder heeft het hier maanden geduurd voordat hij van het hoesten en slijm af was. Nu is ie weer neusverkouden. Kinderarts gaf aan dat we er niks mee kunnen omdat er nu ongewoon veel virussen rond gaan.
4 jaar geleden
Hier hetzelfde, al dikke 3 weken verkouden met een rode keel en rood oortje door de druk van het verstopt neusje. Geen onsteking dus, maar wel pijn, maar kunnen niets doen.
We geven als hij heel onrustig is een perdolan zetpil of hij nu koorts heeft of niet, want dat betekent dat hij last heeft. Als hij naar zijn oortje grijpt overdag dan krijgt hij neurofen (de afgelopen week 2x) en dan krijgt hij nu nadat de kinderarts bij K&G (=Belgische CB) gezegd had dat zijn oortje waarschijnlijk meer pijn doet bij het liggen voor hij gaat slapen ook neurofen. De afgelopen weken 4-5x per nacht wakker, nu 1-2x sinds de neurofen.
De perdolan helpt niet voor de oorpijn bij hem.
Verder hebben we een lucht bevochtiger op zijn kamer gezet welke echt helpt, vannacht was die leeg en hadden het niet door.
Vanaf half 3 zo goed als niet meer geslapen omdat het hoesten zoveel feller is plots.
Hoofdeinde van het bedje omhoog helpt ook met makkelijker ademen/ oorpijn.
Voor elke voeding en slapen neusje spoelen en 3x per dag nesivine neusdruppels voor het neusje te ontzwellen.
Borstje smeren we als hij meer hoest in met kaliptus (is als Vicks maar zachter voor baby's aangezien Vicks nog niet mag).
Maar een tip, goed neusje blijven spoelen want wij deden dit alleen als hij heel veel last had omdat hij er zo een hekel aan heeft (lijkt alsof ik mijn kind mishandel als in zijn neus spoel), maar daardoor is er druk op zijn oortje ontstaan en is dat dus heel ge茂rriteerd, doet hem echt pijn. Ben maandag en donderdag naar de arts geweest en was nog geen verbetering jammer genoeg, trekt even moeilijk weg als de verkoudheid 馃ズ