18 Reacties

één jaar geleden

Wij gaven haar neusspray voor het slapengaan. Dat werkte goed bij haar 👍

één jaar geleden

Bij de drogist hadden ze ons Luuf aangeraden. Ik wist niet dat dat ook hielp voor het hoesten

één jaar geleden

Onze zoon van 2 hebben we hoestdrank met noscapine gegeven om het hoesten te stoppen. De bijsluiter zegt dat je het mag geven vanaf 3 jaar dus, maar op apotheek.nl wordt aangegeven dat het ook bij jongere kinderen effectief is. Uiteraard wel de dosering aanpassen. Bij ons voelde het een beetje als een noodgreep: hoesten tot overgeven aan toe en bijna niks willen eten omdat hij steeds weer in een hoestbui belande was het alternatief… https://www.apotheek.nl/medicijnen/noscapine-bij-kinderen/kindertekst#ervaring-bij-kinderen

één jaar geleden

Ik lees graag even mee voor tips. Hier ook flink hoesten met overgeven als gevolg. Zo ontzettend zielig en machteloos als je ze ziet. Wij geven zelf bisolvon voor kinderen

één jaar geleden

Bij ons werkte vicks vaporub

één jaar geleden

Hier ook dezelfde ellende 😵‍💫 Bij een vriendin haar zoontje werkte Fluimicil heel goed, doet hier weinig. Ik heb wel het idee dat neusspray helpt, gewoon zoutoplossing. Maar verder hebben wij ook nog niks helpends gevonden…. Hopelijk knappen ze snel op!!

één jaar geleden

Honing! Beetje op een lepel en dat verzacht echt en vermindert de kriebel/prikkel.

één jaar geleden

Onze zoon van 2 hebben we hoestdrank met noscapine gegeven om het hoesten t ...
Goed om te weten! Ik gebruik zelf al jaren Noscapine om in slaap te vallen bij een hele zware hoest (heb ik meerdere keren per jaar). Wist niet dat er ook hoestdrank voor kinderen was. Mijn dochter lijkt mijn blafhoest te hebben geërfd.

één jaar geleden

Reactie op jjosephine

Goed om te weten! Ik gebruik zelf al jaren Noscapine om in slaap te vallen ...
Ik sla het gelijk op! Ik zie wel die van 3 jaar en ouder. Is er ook één vanaf 2 jaar?

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Ik sla het gelijk op! Ik zie wel die van 3 jaar en ouder. Is er ook één van ...
Nee er is alleen iets verzachtende voor die leeftijd. Noscapine is best heftig. Wij gebruiken.een ui, vaporub en neusspray.

één jaar geleden

Ik wil dit ook gaan halen voor onze dochter van 2. Welke dosering hebben jullie gegeven ?

één jaar geleden

Reactie op Magakeus

Ik wil dit ook gaan halen voor onze dochter van 2. Welke dosering hebben ju ...
Mijn huisarts gaf aan dat noscapine wel mag bij 2. Het kan ze alleen wel helemaal van de wereld brengen. Het legt je reactie vermogen stil. Bij de 1 is de reactie heftiger als bij de ander. Maar ook de reactie van hoesten wordt minder Uiteindelijk heb ik het niet gegeven. Maar neusspray, ui, vaporub en verzachtende hoestdrank. Thee met honing. Ze hoest een week later nog wel. Maar hoest kan 6 week duren

één jaar geleden

Reactie op Magakeus

Ik wil dit ook gaan halen voor onze dochter van 2. Welke dosering hebben ju ...
Ongeveer 4 ml. Dat is de helft van de voorgeschreven hoeveelheid vanaf 3 jaar. Dan zit je altijd veilig.

één jaar geleden

Hier ook een buikslaper maar haar bedje ligt wel wat hoger en dat werkt! En ook wel neusspoelen

één jaar geleden

Reactie op Bibi-86

Hier ook een buikslaper maar haar bedje ligt wel wat hoger en dat werkt! En ...
Wat fijn! Ligt jouw kindje stil op 1 plek? Die van ons gaat namelijk het hele bed door dus zou niet weten waar ik 'm dan omhoog moet gaan zetten 🤣

één jaar geleden

Reactie op Spannendetijd

Wat fijn! Ligt jouw kindje stil op 1 plek? Die van ons gaat namelijk het he ...
Nee, die ligt niet stil maar ze start wel op dezelfde plek! En wanneer ze hoest, heb ik het gevoel ze wil stiller ligt door de verhoging!

10 maanden geleden

Gewoon vd kruidvat? Maakt dat uit?

10 maanden geleden

Reactie op Spannendetijd

Gewoon vd kruidvat? Maakt dat uit?
Huismerk van de kruidvat werkt prima, drankje met framboos smaak.