9 Reacties

één maand geleden

Onze dochter ook oktober 2021 vorige week over gedaan van ledikant naar 1 persoons bed. Wel met peuterdekbedje. Ze is er nog niet uit gekomen en doet het super erin.

één maand geleden

Reactie op Oort

Onze dochter ook oktober 2021 vorige week over gedaan van ledikant naar 1 p ...
Heeft overigens wel een los rekje ervoor

één maand geleden

Reactie op Oort

Heeft overigens wel een los rekje ervoor
Ja die hebben we ook gehaald van safety first. Maar onze zoon gaat er zelf soms inliggen overdag maar gaat er ook zo weer uit, we hebben het geprobeerd paar weken geleden maar toen kwam hij ook en zei die bed bed en wees naar zijn ledikant maar met zijn 98 cm begint het een beetje te klein te worden

één maand geleden

Mijn dochter slaapt al driekwartjaar in een peuterbed, en toen we ermee begonnen kwam ze er niet uit. We hebben haar laten wennen door eerst het losse dekbed en kussen in het ledikantje te gebruiken en daarna pas over naar het bed, zodat ze eerst kon wennen aan dat ze geen slaapzak meer droeg. Nu komt ze er wel regelmatig uit. Als het avond is negeer ik het even, anders wordt het een spelletje. Daarna ga ik terug naar haar kamer en geef ik haar de keuze: of je gaat nu zelf in je bed liggen, of mama legt je in bed. Meestal gaat ze en al niet dan zeg ik prima, maar dan leg ik je niet in bed en ga ik nu weg. Dat doet ik dan ook voor een minuut en dat vind ze niet leuk, dus als ik weer terugkom gaat ze altijd wel liggen en slapen. Dit is niet altijd hoor, vaak gaat ze in één keer slapen zonder eruit te komen. Bij het middagdutje komt ze er veel uit om te spelen. Ik bied haar altijd het dutje aan maar ze wilt niet altijd meer. Ik laat dat gaan. Ze is altijd anderhalf uur tot 2 uur op haar kamer, soms slaapt ze gelijk, soms komt ze eruit om na een half uur spelen toch te slapen, soms speelt ze de hele tijd en slaapt ze niet. Allemaal prima. Als ik zeker weer dat de moe moet zijn (want gezwommen oid) wil het ook nog wel eens helpen om te vragen of ze wat duplo mee in haar bed wil. Dan speelt ze daar even mee in bed om zo in slaap te vallen. Maar goed, dit is mijn kind, wat hier werkt werkt voor een ander misschien absoluut niet! Je zal het vanzelf merken hoe jouw kindje reageert. Ik denk dat het belangrijkste is om het eruit komen geen spelletje te maken waarmee je peuter aandacht kan afdwingen van jou/je partner.

één maand geleden

Reactie op ChantalenAaldert

Ja die hebben we ook gehaald van safety first. Maar onze zoon gaat er zelf ...
Wij hebben geen keuze, gewoon ledikant weg en bed neer gezet. En zelf niet te moeilijk doen. Tof dekbed overtrek uit gezocht samen en erin 😊

één maand geleden

Hier hielp het om toch weer een slaapzak aan te geven. Dan kwam ze er niet meer uit en sliep ze ook 's middags gewoon weer.

één maand geleden

Reactie op 1ekindje17

Hier hielp het om toch weer een slaapzak aan te geven. Dan kwam ze er niet ...
Ja hier gaat hij wel in zijn peuterbed onder de deken maar gaat er ook zo weer uit. Tot nu toe wil hij zelf nog in het ledikantje met slaapzak. Hij ligt daar het hele bedje door

één maand geleden

Ik zie deze tip nog niet staan: Sam het schaap! Wat een uitvinding. Onze dochter is 2,5 nu precies en doet het super goed, ze blijft echt liggen (of in dr kamer rommelen) tot het schaap wakker is.

20 dagen geleden

Wij hebben de slaapzak tijdelijk behouden. Pinguïn van luvion als slaapptrainer (als hij groen is roepen dat je wakker bent en dan komen wij jou halen) Voorbereiden door haar te betrekken in bed uitzoeken, er over vertellen, leuk dekbed, lampjes etc