12 Reacties
9 maanden geleden
Wij zijn een week voor onze dochter haar 2e verjaardag gestopt met de speen. Ze begon er ook buiten haar bed steeds meer om te vragen en daar was ik zat van. Ze had toen een fase dat alles wat ze niet kon vinden, was weggelopen (zei ze). Dus ik heb haar speen ook weggepakt en gezegd dat haar speen is weggelopen. Ze heeft even een kwartier gemopperd met haar middagdut en na 45 minuten ging ze alsnog slapen. In de avond had ze er niet eens meer problemen mee.
Onze dochter slaapt nog gewoon in een meegroeiledikant. Ze gaat er geheid uit als we die nu ombouwen naar peuterbed. Naast de zorg voor haar hebben we ook nog een tweeling van 11 maanden die ook niet altijd even goed slaapt ‘s nachts, dus zolang zij haar bed niet uit kan komen en dus ook ‘s nachts naast ons bed kan gaan staan, helemaal prima. Ze is ook altijd akkoord om naar bed te gaan. Als jullie dochter bijna grote zus wordt, zou ik haar nog gewoon lekker in haar bed laten. De tijd is al spannend genoeg. Ze zijn nog zo klein eigenlijk. Behalve als ze eruit probeert te klimmen oid en het niet meer veilig is.
9 maanden geleden
Reactie op Twinmama90
Wij zijn een week voor onze dochter haar 2e verjaardag gestopt met de speen ...
‘S nachts niet* naast ons bed kan gaan staan 😂
9 maanden geleden
Reactie op Twinmama90
Wij zijn een week voor onze dochter haar 2e verjaardag gestopt met de speen ...
Wat een goede tips!!! Dankjewel 😊 Dan ga ik toch doorpakken met de speen, gelukkig wil ze hem niet buiten maar ik wil niet dat haar tanden gek groeien. 😂
En het bed inderdaad… misschien is het dan toch slim om te wachten tot we net wat beter kunnen communiceren over het naar bed gaan. Ze vindt het ledikant zelf ook nog prima maar ik was bang dat het later dan moeilijker zou zijn. Misschien geeft ze het zelf wel aan op een dag haha!
9 maanden geleden
Reactie op Babymei24
Wat een goede tips!!! Dankjewel 😊 Dan ga ik toch doorpakken met de speen, ...
Ik dacht altijd dat ik niks kon zien aan haar tandjes, maar toch zie ik nu ruim 4 maanden later dat haar tandjes iets meer naar elkaar groeien. Maar ik weet niet of dat nu komt doordat ze geen speen meer heeft of omdat er kiezen bij komen en ze wat meer naar elkaar worden gedrukt. 🤭 ik zie in ieder geval geen heel rond gevormd gebit of afwijkingen aan het gehemelte.
Volgens mij wordt er qua bed aangegeven om te wisselen als ze minstens 3 jaar zijn. Dus je hebt nog wel even 😊 ik zou eerst lekker genieten (en de tijd doorkomen) van een Newborn en daarna grote veranderingen aanbrengen bij de oudste.
Tenzij ze zelf haar wensen kenbaar maakt 😄
9 maanden geleden
Oh grappig, wij gaan het juist wél doen voor de 2e kleine komt in mei: nieuwe kamer, groot bed etc. Dit omdat we inderdaad weten dat het een lastige periode kan worden met wennen aan de baby, dus kan ze maar beter al aan haar kamertje gewend zijn. Ook vinden wij het eerste jaar met een Newborn heel zwaar dus in die tijd hebben we geen zin voor haar een nieuwe kamer in te richten (en nog een jaar wachten vinden wij echt te lang). Van heel veel vrienden hoor ik dat zo’n slaaptrainer (Sam het Schaap) super goed werkt. “Als het schaap nog slaapt moet je lekker in je bedje blijven of op je kamer spelen”
Verder betrekken we haar heel erg bij het inrichten (kleurtje kiezen op de muur bijv) en spreken we vaak over de nieuwe kamer etc
Succes daar! Ik lees nog even mee met verdere reacties rondom de kamer en het potje.
9 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Oh grappig, wij gaan het juist wél doen voor de 2e kleine komt in mei: nieu ...
Ohja ook nog een toevoeging: hier merken we dat ze heel erg toe is aan meer zelfstandigheid: zelf kleding ophangen/pakken, zelf boekjes pakken of drinken en onze babykamer is daar net niet lekker op ingericht, dus we gaan iets meer montessori stijl inrichten nu :)
9 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Ohja ook nog een toevoeging: hier merken we dat ze heel erg toe is aan meer ...
Ahh ja, dit is precies wat ik ook dacht! Wanneer zal ze bij jullie in het ‘open’ bed gaan? Ik heb ook meef dat ik niet dat erbij wil met een baby die al om veel aandacht vraagt, maar aan de andere kant is het ledikant ook handig..
Potje gaat hier heel goed, ik ga over twee weken naar Italie met familie en wil haar hier volledig zindelijk trainen zodat we alleen bij het slapen een luier hebben. We gingen afgelopen weekend samen ondergoed kopen en naar buiten gaan zonder ongelukjes lukt nu al!
Ik ga gewoon aankijken hoe het gaat met een open bed voor haar broertje komt, also het echt niet gaat, zet ik de spijlen er weer op! Ik laat het wel even weten😜
9 maanden geleden
Reactie op Meisjesmamma
Ohja ook nog een toevoeging: hier merken we dat ze heel erg toe is aan meer ...
En dit het ik ook maar gelukkig is haar kamer al zo ingericht omdat we later verhuisd zijn. Ze heeft een open kast waar ze haar eigen kleding uit kiest, boeken en speelgoed op ooghoogte en jassen en schoenen ook! Werkt echt perfect, en ze weet waar ze alles kan vinden/opruimen😍
8 maanden geleden
Wij dachten afgelopen zomer onze zoon naar een peuterbed te verhuizen maar hij snapt gewoon niet dat hij daar ik kan/mag slapen!! Zo vreemd komt het over ofzo
We hadden ook aan 1 kant de ledikant met spijlen weggehaald maar toen vonden we hem ‘s nachts midden op zijn tapijt of half uit zn bed slapend. Nu slaapt hij alsnog in een dichte ledikant 😂
Geen idee wanneer die nu snapt dat hij in zijn peuterbedje kan slapen, hij heeft nu beide op zijn kamertje staan en vraagt nog altijd naar zijn ledikant
8 maanden geleden
Wij hebben een dochter van 6 oktober, en ze word eind mei grote zus!
Ze krijgt over 2 weken haar nieuwe bed en kamer zodat ze alvast kan wennen en wij nog tijd hebben haar daarbij te helpen voor dat de baby er is.
Hierbij willen wij de slaapzak nog even blijven gebruiken zodat ze de geborgenheid nog heeft, en niet zo makkelijk in en uit bed kan komen.
Zindelijkheid beginnen we mee als de baby er is, en in de zomer lijkt ons dit handig (lekker in de blote kont in de tuin en huis haha)
Maar voor nu vind ze de wc en het potje super interesant, dus gaat ze wel een paar keer per dag op om te plassen. Dit is prima en blijven we natuurlijk doen!
Speen is echt iets wat we het laatst gaan doen, niet nu ook nog naast het bed en haar nieuwe rol als grote zus. (Baby die dalijk een speen krijgt en zei niet)
Maar ze heeft hem alleen in bed nodig de rest van de dag niet!
8 maanden geleden
Reactie op Girlsmom91
Wij hebben een dochter van 6 oktober, en ze word eind mei grote zus!
Ze kri ...
Wat leuk, dan lopen we echt precies gelijk 😝
Het is makkelijker af gegaan dan ik had durven dromen! Ze slaapt ook nog in een slaapzak maar het open bed heeft niet echt voor problemen gezorgd, zolang ze moe genoeg is, gaat ze lekker slapen. Ze mag in haar kamer wel uit bed maar niet uit de kamer, zo werkt het het beste nu!
En hier nu helemaal luier vrij na eerst ook af en toe een plasje op het potje, naar volle dagen zonder luier en nu ook op de opvang geen luier meer (wel nog tijdens het slapen en poepen is nog moeilijk).
Speen heeft ze echt alleen om in slaap te komen en die spuugt ze na 10 min uit, dus ik wacht daar ook maar mee, is niet zo een groot probleem.
Voor jullie ook succes!!!