27 Reacties

één jaar geleden

Hier 10min 's morgens en 10 min 's avonds. Ze kunnen zich er ook niet langer op focussen, en dat vind ik helemaal prima.

één jaar geleden

Reactie op Liza1986

Misschien een stomme vraag hoor, maar wat doen jullie dan de rest van de da ...
Heeey! Bij ons hielp een schrijfbord/whiteboard Die met machnetishe shit wat je weer kan vegen en weer kan schrijven met een pen eraan met touw. Begrijp je wat ik bedoel? Ahaha anders zoek ik een foto! Vond ze geweldig We tekent meestal alleen soms vraagt ze een vogel een koe, Ehum aan tafel ( anders mag je weer de muren verven ) Kleuren, geen kleurplaat maar kleurboek. Ook met stickers. Ik plak ook wel een stickers op haar hand van goedzo goed gedaan. Ze weet nu als ze wilt kleuren mort ze aan tafel in haar eetstoel kleuren

één jaar geleden

Mijn zoontje mag altijd even tv kijken als ik zijn zusje naar bed breng. 2 keer per dag kijk hij dan even tv. En soms ook nog eind van de middag als ik even rustig wil koken. De rest van de dag speelt hij met zijn auto's en treinspoor, lezen we boekjes samen, en ik ga bijna elke dag met ze wandelen (vaak naar de speeltuin en supermarkt). Meestal zijn we 1 a 2 uur per dag lekker buiten.

één jaar geleden

Reactie op blondine2000

Mijn zoontje van 2 mag elke ochtend gewoon lekker even wakker worden en ont ...
Hier eigenlijk bijna t zelfde alleen overdag zet ik vaak de radio aan als achtergrond geluid😂 vinden m’n dochtertje en ik beiden leuk muziek luisteren haha. Maar smorgens moeten we beiden even bijkomen😜 dus lekker voor de tv op de bank en als ze thuis komt van de opvang wil ze ook vaak graag even rustig op de bank tv kijken.

één jaar geleden

Hier gaat de tv zelden aan, en als ie aan gaat einde middag 10-20 minuten nijntje of juf roos. Wat wij dan zoal doen op een dag (nu de opvang dicht is) met onze 2 jarige en 7w oude baby: gister naar een woonwinkel, peuter schoenen uit en lekker rondrennen, buiten spelen, samen boodschappen doen, samen aan tafel eten, veel kleuren, stickeren, samen bakken, meehelpen in huis, met treinbaan spelen, met duplo spelen, boekjes lezen. Het kost inderdaad wel veel energie maar doen ook graag dingen samen en hij vraagt er ook praktisch nooit om

10 maanden geleden

Ik denk dat als de tv aangaat, dat het gemiddeld 1 uur per week is voor de kleine. In het begin was het heel veel samen spelen en ontdekken wat ze leuk vond om te doen. En nu spreek ik uit wat ik ga doen en soms doet ze mee (opruimen oid) en soms gaat ze gewoon spelen. Tegenwoordig vindt ze kleuren en stickers plakken geweldig. Ze vindt het iig fijn dat ik in de buurt ben. Maar een balans tussen buiten en binnen op een dag is voor mijn kleine wel belangrijk.

10 maanden geleden

Onze dochter heeft geen zitvlees voor de televisie. Af en toe staat hij aan, maar na 1 minuut is ze alweer met wat anders bezig.