11 Reacties
één jaar geleden
Het kan… mijn dochter heeft het voor haar eerst verjaardag een keer gehad en afgelopen zomer op 9 jarige leeftijd heel erg.
één jaar geleden
Hoi! Ik heb zelf als baby onder de 1 jaar best erge waterpokken gehad. En toen ik 24 jaar was nog eens… dokter vond het best frappant omdat ik het als baby ook heel heftig had. Uiteindelijk niks ergs aan alleen werd ik wel gewaarschuwd om uit te kijken met mijn broers (en andere mannen uiteraard) voor hen is het blijkbaar wel schadelijk voor de vruchtbaarheid op latere leeftijd.
Sorry dwaal af. Maar neemt niet weg dat het wel heel sneu is dat ze het nu weer heeft.. hoop dat ze vooral geen last krijgt van de jeuk😅
één jaar geleden
Reactie op -Vino-93
Sneu he!! Mijn zoontje ook gehad. Dan zie je echt een gele gloed of gele ko ...
Precies! Dat kwam hier na twee dagen. In eerste instantie konden ze het niet plaatsen omdat het bultjes waren en knalrood, bijna paars. Oh en 40 graden koorts 🥵dit hoorde er ook niet bij. Toch bleek het( uiteindelijk)krentenbaard..
één jaar geleden
Er is een klein percentage mensen die meerdere malen waterpokken krijgt. Vaak geldt dit voor babies onder 1 en mensen die de eerste keer niet heftig hebben gereageerd op de besmetting (weinig last), maar het komt ook voor dat iemand heftig reageert op een eerste en tweede besmetting. Dit heb ik ooit in een wetenschappelijk artikel gelezen, die ik na lang zoeken vond (achtergrond van mijn "Google zoektocht ": mijn 2 kinderen ontspringen steeds de dans als er een uitbraak is en ik wilde weten of daar wetenschappelijk onderzoek naar was gedaan).
De meeste van ons krijgen te horen dat je het maar 1 keer kan krijgen, maar zoals jij zelf hebt gemerkt is dat niet helemaal waar. Zelf heb ik ook 2 keer waterpokken gekregen (diagnose door huisarts). De eerste keer was heftig, de tweede keer niet