28 Reacties
één jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Maar beter nu dan straks bij de peuterspeelzaal en of basisschool. Kindjes van deze leeftijd pikken heel snel iets op, en als ze in aanraking komen met andere kindjes worden ze nou eenmaal snel ziek.
Nadeel is wel dat als ze koorts hebben ze niet naar de opvang mogen.
één jaar geleden
Jeppppp… elke week raak 😢. En wij pakken het de laatste weken ook zelf telkens mee en zijn dan ook goed ziek (meer dan alleen verkouden).
één jaar geleden
Ik vind het nu eigenlijk erger dan als ze bijvoorbeeld een jaar of 2 zou zijn. Ook omdat een snotneus nu gelijk staat aan gebroken nachten.
Onze meid hierom al 3 weken thuis gehouden vd opvang. Kan het er gewoon niet bij gebruiken.
Ik vind 't allemaal leuk klinken "goed voor de weerstand" maar ondertussen zitten we er wel mee
één jaar geleden
Sinds september gaat ze 3 dagen naar de opvang en sindsdien is het echt iedere week feest, echt alles komt voorbij. Ieder weekend dient zich weer iets nieuws aan! En wij doen om de beurt “lekker” mee! Echt iedereen om me heen met jonge kids zit in hetzelfde schuitje.
Kan de uitspraak “bouwt ze lekker weerstand mee op” niet meer horen joh. Het zal best, maar in het hier en nu koop ik er echt niks voor 🙈
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Ik vind het nu eigenlijk erger dan als ze bijvoorbeeld een jaar of 2 zou zi ...
En dat ‘goed voor de weerstand’ is iets wat veel rond gaat maar het is nooit aangetoond dat het een wezenlijk verschil maakt. Onderzoek van RIVM toont zelfs aan dat het in de praktijk nauwelijks verschil maakt.
Ja als baby/dreumes waterpokken oplopen zorgt er voor dat je dit als 6 jarige niet meer krijgt maar griep, verkoudheid en buikgriep virussen muteren gigantisch snel en daar bouw je echt geen specifieke weerstand voor op. Helaas,,,
één jaar geleden
Oh wat fijn om de herkenning te lezen! Het is idd hier ook echt iedere keer raak! Ook hier de gedachten van ja wat doen we met de opvang.. wel of niet er naar toe laten blijven gaan. Maar ja dan denk ik van ja dan bouwt hij geen weerstand op.. maar ja of het idd nou echt bewezen is twijfel ik ook aan! Bedankt voor de reacties! Het is idd ook echt sneu voor die kleintjes. En dan de neus schoonmaken: lees DRAMA! 🙈
één jaar geleden
Heel herkenbaar! Onze kinderen gaan ook 1x in de week en onze dochter van 1 is zowat chronisch verkouden. Verschrikkelijk!
Hopen dat ze idd goede anti stoffen aan maakt en in de toekomst maar niet zo gauw ziek is.
één jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Ik vind het nu eigenlijk erger dan als ze bijvoorbeeld een jaar of 2 zou zi ...
Idd. Ik en mijn broers hebben de luxe gehad met een thuis blijf moeder. Nog nooit naar een kdv geweest en ook nooit bso etc. Wij waren en zijn nooit ziek.. vind het dan moeilijk om te zeggen of het echt “werkt” voor de weerstand.. iedereen is natuurlijk anders.
één jaar geleden
Komt hier heel bekend voor! Mijn dochter gaat minimaal 1x per week naar het kdv en is echt wel 2x per maand ziek met koorts
één jaar geleden
En voor de 5e week op rij na twee opvangdagen wéér koorts en ziek! ☹️☹️☹️
één jaar geleden
Hier ook non stop verkouden! Heel irritant en ook zo sneu 😞 eigenlijk heeft mn zoontje gelukkig nooit koorts dus echt ziek is het niet maar wel altijd een snotneus en vaak hoesten 😷
één jaar geleden
Pfff hier ook! En ik weet het "goed voor de weerstand" en "beter nu dan straks" maar jeetje ik vind het wel pittig ey. En zeker rondom sprongen of doorkomen van tanden! Sprong 9 donderwolk is aan hoor.
En echt alles meepakken. Buiten de verkoudheden om. Met 8 weken nierbekkenontsteking. Een tijd geleden krentenbaard. Laatst een dubbele oorontsteking. Vandaag daarvoor weer bij de HA geweest. Oren waren nog rood. Nu eerst het weekend overbruggen met neusspray. Als dat niet werkt, een nieuwe antibiotica kuur.
En oprecht heel sneu voor de kleine guppies!! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms echt heel pittig vind!!
één jaar geleden
Reactie op -Vino-93
Pfff hier ook! En ik weet het "goed voor de weerstand" en "beter nu dan str ...
Alsof ik dit heb geschreven😪 hier een dochter van 14maanden, 2x pw naar de opvang. Hou ieder keer me hart vast na de 2e dag wat er gaat komen.
Nu al 6 weken ziek, 2x aan de kuur. En ondertussen mama ook ziek zwak en moe🤒🤕
één jaar geleden
Reactie op Kendil
Alsof ik dit heb geschreven😪 hier een dochter van 14maanden, 2x pw naar de ...
Arme meid😔 ja precies dat!! Kan donder opzeggen dat nadat het weer even goed gaat (lees een paar dagen) dat het weer raak is. Sneu eigenlijk he!! En de mama's pakken ook alles mee!! Beterschap