33 Reacties

2 jaar geleden

Hoii, mijn zoontje is 14 maanden nu en het begon met 13 maanden. Hij kwam zijn eerste ochtend slaapje héél moeilijk in slaap. Dat was rond 10 uur altijd, en 2e slaapje was rond 2 uur. Daardoor kwam hij ook nog moeilijk in slaap in de avond.. Ik heb toen besloten om hem gewoon even te volgen. En merkte dat hij rond 12 uur pas echt heel moe werd. Dus nu slaapt hij zijn eerste slaapje rond 12, dat is ongv 1.5 2 uurtjes lang. En volgende slaapje is om half 8-8 uur zijn avond slaapje. Ik zou als ik jou was ook even volgen van wanneer is hij nu echt moe. En ik moet zeggen dat mijn zoontje, als hij rond 2 uur wakker wordt is ie wel echt moe tot 8 uur.. dit is dus ons ritme nu. Succes 🤩

2 jaar geleden

Mijn dochtertje deed eerst altijd een dutje van 8:30-10:00 smorgens en dan van 12:30-14:30 en nu is ze bijna 14 maanden en doet enkel een dutje van 11:00-13:00u smiddags. Dan gaat ze savond slapen tussen 18:30-19:00u en slaapt ze door tot 7:30.

2 jaar geleden

Hier gewoon in 1x gedaan. Eerste dutje was vaak al moeizaam in slaap komen en mocht het dan toch gelukt zijn dan werd s middags weer geweigerd. Op de opvang doet ze er nog wel 2, maar begint nu ook lastiger te worden. In het begin merkten we dat ze het eigenlijk nog nét niet aan kon, maar dan was ze wat moe eind van de ochtend en voordat ze s avonds ging slapen (hangeriger etc), maar dat gaat steeds beter.

2 jaar geleden

Mijn dochter is nu 13 maanden en we zijn net opgeschoven van start ochtenddutje 09.30 naar 10.30 en ipv 1 uur slaapt ze nu 30 mins. Dan om 14u weer naar bed ipv 13u. Meestal tot 15.00/15.30 en dan om 19.30 weer in bed. Ik denk dat de volgende stap ook zal zijn dat ze het tot 12u volhoudt en dan tot 14.00/14.30.

2 jaar geleden

Ik volg mijn dochter nog steeds volledig en leg haar pas op bed als ze moe is. Sinds een lange tijd houdt ze het vol tot 12u en is het ochtendslaapje eraf. Als ze ziek is of ze heeft een drukke ochtend en ze is dus wel eerder moe, leg ik haar eerder op bed. Het hangt dan af van hoe lang ze slaapt, of het middagdutje verlaat wordt of dat de avondslaap juist vervroegd wordt. Hier nooit een strijd rondom slapen door het zo te doen!

één jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie tips! Gisteren prikjes gehad, dus hij kon het vandaag niet langer volhouden, heb hem toch maar op bed gelegd.

één jaar geleden

Reactie op LauraVks

Bedankt allemaal voor jullie tips! Gisteren prikjes gehad, dus hij kon het ...
Ik denk dat dit het belangrijkste is. Kijken naar de signalen. Ik denk dat op deze leeftijd 1 slaapje best kan, maar dat soms echt 2 nog nodig zijn. Als je ze volgt in slaapbehoefte heb je denk ik de meest relaxte dut momenten zonder veel strijd. Hier nog 2 dutjes maar afgelopen dagen ineens maar 1. Ik denk dat dat hier niet blijvend gaat zijn en erg zal slapen. Vooral omdat ze nu s nachts soms zó kan spoken 😅

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik denk dat dit het belangrijkste is. Kijken naar de signalen. Ik denk dat ...
Erg zal variëren* bedoel ik. Haha wil zo graag weer meer slapen dat ik dat woord veel opschrijf 🤪🤪

één jaar geleden

Hier nu denk al zeker bijna 3 maand dat ze nog maar op 1 slaapje zit per dag. Ze is nu 13 maandjes. Het begon elke ochtend met meer dan een uur wakker in bed blijven. Normaal lag ze rond 10 uur erin tot 11 en dan in de middag nog een keer maar ze bleef wakker. Zo ging ze langzaam rond 11 a half 12 op bed en sliep ze zeker 2 uur in 1x. Nu soms zelf 2,5 tot 3 uur. Nu gaat ze ook tussen half 11 en 12 op bed. Ligt er aan hoelaat ze wakker werd. En dan slaapt ze bijna altijd 2 uur of langer. De nacht slaapt ze van ongeveer 19:00 tot 08:00 door. 1x voor flesje maar die krijgt ze in bedje en slaapt weer gelijk door. Als ik haar later dan 12 uur op bed doe is het in de avond een drama. Dan slaapt ze niet eerder dan 10 uur soms. Ze heeft dus een hele lange wakker tijd in de middag en tot moment van bed gaan is ze altijd vrolijk 😀

één jaar geleden

Ik denk dat dit het belangrijkste is. Kijken naar de signalen. Ik denk dat ...
Ja dat denk ik ook! Maar hier spookt hij ook erg veel snachts, de afgelopen 2 nachten van 12 tot 3 wakker gelegen... En daarna erg onrustig. Doorslapen? Misschien op 1 hand te tellen 😅

één jaar geleden

Hier weigert hij al een week de ochtendslaap. Moet ik nu maar accepteren dat het 1 slaapje is? Of toch gewoon iedere dag blijven proberen?

één jaar geleden

Reactie op Papfles

Hier weigert hij al een week de ochtendslaap. Moet ik nu maar accepteren d ...
Ze zeggen dat deze leeftijd de verandering kan zijn van 2 naar 1 maar dat het ook een fase kan zijn en ze straks ineens weer weken 2 dutjes willen. Echt wel kindafhankelijk. Zou zeggen dat het per dag beetje kijken wordt (ja, wel wat onhandig). Of voor jezelf besluiten het wordt er één, wat mogelijk dan ook al om 11.00 is en indien ze om 10.00 echt instorten dat je dat dan als powernap aanhoudt ofzo? Hier dus al 2 dagen op rij ineens maar 1 dut 🤷‍♀️. Ik blijf uit de strijd en kijk gewoon per dag voorlopig

één jaar geleden

Ze zeggen dat deze leeftijd de verandering kan zijn van 2 naar 1 maar dat h ...
Ik vind het zo lastig. Tot nu toe iedere dag het dutje geprobeerd. Tot hij boos is dat hij nog steeds in zn slaapzak is. Ik kijk wel eens in de september groep om te kijken hoe lang dit duurt. Maar dat is niet heel hoopvol 🙈

één jaar geleden

Reactie op Papfles

Ik vind het zo lastig. Tot nu toe iedere dag het dutje geprobeerd. Tot hij ...
😂😂 zelfkastijding noemen ze dat

één jaar geleden

Hier sinds twee dagen over naar 1 slaapje. En hij doet ineens een lang slaapje overdag! Dat is even wennen. Van nooit langer dan een uur nu ineens al 2,5 uur en ga hem zo wakker maken want gisteren sliep hij tot half drie en werd pas erg laat moe. (na 20:00) Of het te vroeg is geen idee, voor mij voelt het wel naar aan m’n zoontje te zien precies goed. Nu die nachten nog haha

één jaar geleden

We zijn sinds zaterdag over naar 1 slaapje, ik wil niet te hard roepen, maar ik denk dat het vele wakker liggen snachts opgelost is! Afgelopen nacht maar 1 keer wakker geweest!!! Kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst was 😅

één jaar geleden

Hmmm, wel een interessante. Onze dochter slaapt al weken niet meer door. Wilt de dag tussen 4 en 5 s'nachts beginnen. En slaapt overdag 2 korte slaapjes. Ik krijg haar wel nog s'ochtends én s'middags in slaap. Zou onrustige avonden en nachten ook een reden kunnen zijn om over te gaan naar 1 slaapje? Al denk ik eigenlijk niet dat ze te uitgerust is. Eerder over vermoeid. Ze is daarentegen nooit chagrijnig of hangerig. Zou het kunnen zorgen voor door slapen?

één jaar geleden

Wij zijn sinds een paar dagen over naar 1 slaapje. Hij deed eerst 2x 30 minuten slapen en werd snachts weer vaker wakker. Nu slaapt hij van 1230 en 1430 en gaat rond 1830 weer naar bed. Snachts nog maar 1 keer wakker dus dat gaat goed!

één jaar geleden

Redden jullie kleintjes het dan blij en vrolijk wakker tot 12.30? Hier is ze 9.00-9.30 namelijk echt alweer moe.

één jaar geleden

Reactie op F-8

Redden jullie kleintjes het dan blij en vrolijk wakker tot 12.30? Hier is z ...
Bij ons wel, hoewel hij wel echt mega moe is om 1230 en dus direct in slaap valt. Hij wordt sochtends rond 7-7:30 uur wakker en redt het dan wel tot 12:30.