33 Reacties
één jaar geleden
Jeetje wat is het ingewikkeld he🧐 ik ben zo zoekende!! Hier nu ruim een week dat hij dus niet wilt slapen tijdens zijn middagdut. Zo bizar! Zn ochtendslaapje ingekort. Zelfs naar 15 minuten.
Bij de opvang zeiden ze dat ze geen ochtendslaap hadden gedaan en dat zijn middagdutje super goed ging. Hetzelfde bij oma..... wat er dus op lijkt dat ik beter het ochtenddutje kan laten vallen, zodat hij in de middag beter slaapt? Maar bij ons houdt hij dat niet vol😳 ik merk ook echt dat ik er vet onzeker over word....
We zijn deze week een midweekje weg, dus we kunnen makkelijk goed kijken naar zijn behoefte! Dus ben benieuwd...... niet prettig voor andere mama's, maar de herkenning vind ik wel fijn🙈
één jaar geleden
Reactie op Polar Bear
Wij zijn sinds een paar dagen over naar 1 slaapje. Hij deed eerst 2x 30 min ...
Wat fijn!! Aangezien hier de dag meestal om 5u begint lijkt het me wel heel lang om haar op te houden tot 11/12uur.
Al is onze meid niet stuk te krijgen 🤪
één jaar geleden
Reactie op F-8
Redden jullie kleintjes het dan blij en vrolijk wakker tot 12.30? Hier is z ...
Hier stort ze tussen 9.00-9.30 ook echt nog in. Soms een uitschieter naar 10.00 maar alleen na een goede nacht (die al een week of 6 ontbreken 😐😐) ik zie hier dus 1 slaapje echt nog niet gebeuren…
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Hier stort ze tussen 9.00-9.30 ook echt nog in. Soms een uitschieter naar 1 ...
Hoe lang laat jij het ochtend dutje duren??
Alleen het gekke is op de opvang eten ze eerst nog rond 9.30 fruit en daarna gaat ze vaak pas naar bed en daar redt ze het wel 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Toen ze elf maanden was merkte ik dat als ik haar in bed legde in de ochtend, ze niet meer ging slapen. Dus toen gewoon 12.30 uur op bed gedaan. Als ik dacht dat ze wel moe was rond 09.00 uur probeerde ik het nog wel eens. Vond persoonlijk rond 11.00/11.30 uur op bed doen helemaal niks, want dan duurt de middag wel heel lang 😇
één jaar geleden
Reactie op F-8
Soms 11:30, zelfs soms 13:00 en van alles daar tussenin. Ze is eigenlijk altijd vrolijk 🥰 het is maar 1x voor gekomen dat om 12:00 aan het brood bijna haar oogjes dichtvielen 🙊
één jaar geleden
Reactie op F-8
De eerste 2 dagen moeilijk, maar ik zorg nu voor afleiding (boodschappen, fietsen etc)hij gaat 12 uur slapen. Eerste dag 1.5 uur geslapen 2e dag 1.45 en vandaag 2.5! En in de ochtend is het niet tussen 5 en 6 ochtend maar slaapt tot 7/7:30🎉
één jaar geleden
Reactie op F-8
Hoe lang laat jij het ochtend dutje duren??
Alleen het gekke is op de opva ...
Hetzelfde hier. Ze redt het op de opvang ook omdat ze niet echt een keuze heeft heb ik het idee haha, ook veel afleiding etc…
Dutje laten we voor nu toch gewoon duren met een max van 1.5u (het is bijna nooit zo lang). Dan is de middagdut wel kort, maar met wakker maken bleef de middag ook kort haha. Eigenlijk doen we nu maar gewoon wat 🤷♀️ ik weet het allemaal niet meer zo goed.
Slaapsignalen = naar bed toe. Dat is het zo’n beetje 🙊
één jaar geleden
Reactie op LauraVks
De eerste 2 dagen moeilijk, maar ik zorg nu voor afleiding (boodschappen, f ...
Wat een droom 😭😭😭. Zo jaloers.
En echt oprecht van harte gegund hoor, daar niet van 😉.
één jaar geleden
Reactie op LauraVks
De eerste 2 dagen moeilijk, maar ik zorg nu voor afleiding (boodschappen, f ...
Ik weet niet of het toevallig is, maar hier is ze ook later wakker gaan worden over tijd (en doet ze nu dus ook maar 1 dutje) 🤔
Hoewel ze soms ook gewoon lang uit slaapt omdat de nacht ronduit ruk was 🙃
één jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Wat een droom 😭😭😭. Zo jaloers.
En echt oprecht van harte gegund hoor, d ...
Wat ik zei ik wil niet te hard roepen dit is bij ons op 1 hand te tellen misschien eerder gebeurd, de nachten hier voor waren drama drama drama!
Jullie ook van harte gegund ik weet zeker dat het gaat gebeuren! 🍀
één jaar geleden
Wat super fijn dat het voor jullie zo goed heeft uitgepakt!! 🍀
Dit wil ik ook haha (ook al vind ik 2 dutjes ook wel relaxt nog overdag voor mezelf😜)
Hier zijn we in vicieuze cirkel belandt en gaat 1 dutje nog lang niet lukken, door de slechte nachten, alweer vroeg een ochtendje en hierdoor sowieso 2 dutjes nodig.
Het zal vanzelf weer beter worden 🤞
één jaar geleden
Wij kijken op de dag zelf waar ze behoefte aan heeft. Vaak gaat ze slapen rond 11:30. Dan slaapt ze vrijwel altijd 1 uur en 15 min. Heel soms doet ze op de middag als we onderweg zijn nog 30 min haar ogen dicht in de kinderwagen. Op de opvang doet ze wel nog twee dutjes ivm de drukte.
Laatst wilde ze absoluut niet dutten en heeft ze d'r eerste pas om 15:00 gedaan. We waren onderweg en normaal valt ze wel in slaap in de kinderwagen. Maar nu blijkbaar niet. Ze was verder vrolijk dus ik vind het priem.
Ze spookt hier wel in de nacht, maar na even wat drinken om 5 uur slaapt ze vaak wel door tot ergens tussen 6:30 en 8:00. En zo niet dan speelt ze in de co-sleeper met haar boekjes en draaien wij ons nog eens om.