9 Reacties
één jaar geleden
Ik geef ook nog borstvoeding.
Is het bij je dochter altijd al zo geweest? Of is het van de laatste tijd? Ik merk zelf namelijk dat mijn zoontje de laatste tijd wat minder goed eet. Dat komt niet door de borstvoeding, dat komt gewoon omdat dat een fase is🫠
één jaar geleden
Borstvoeding is niet de oorzaak van ‘slecht’ eten hoor… echt niet waar. Waarom zou dat de oorzaak kunnen zijn? Hoop niet dat dit je door iemand wijs is gemaakt.
Hoe vaak voed je nog?
Hier ook nog borstvoeding, 2-3x per 24u (voor slapengaan, dutje als ik niet werk en soms in de nacht). Ze at tot een maand of 14 echt zo geïnteresseerd en goed. Nu extreem kieskeurig sommige avonden of slechts 1-2 hapjes 🤷♀️.
één jaar geleden
Mijn dochter is redelijk verslaafd aan de borst en drinkt deze week nog tusen de drie en vier uur per dag 7-10 keer. Ze eet ook goed, ondanks dat ze ook veel drinkt.
Ik denk daarom niet dat het aan de borstvoeding ligt. Mijn dochter heeft wel momenten dat ze wat kieskeurig is in wat ze wil eten bij het avondeten. Ik maak meestal verschillende opties aan eten bij het avondeten waar ze uit kan kiezen. Ik probeer wel zoveel mogelijk af te wisselen in de week en de verschillende maaltijden per dag.
één jaar geleden
Hier ook nog borst bij avond slapen, als ik thuis ben bij middagdut en nog in nacht/(vroege) ochtend.
We hebben nooit een hele goede eter gehad. Dus wat jij aangeeft herken ik qua hoeveelheden in sommige periodes. Maar er zijn dan ook weer korte periodes dat ze veel eet (voor haar doen;)).
Ik ben erachter gekomen dat onze dochter geen bulk eter is, maar een grazer haha. Aan tafel bij eetmomenten eet ze niet zoveel. Maar zet ik het zelfde bordje (met bijvoorbeeld boterham in stukjes) voor haar neer zodat ze er zelf bij kan tijdens de dag, dan eet ze het lekker op in haar eigen tempo. De eettijden en gewoontes die we in Nederland hebben zijn natuurlijk ook maar aangeleerd :)
En ik merk ook echt aan mijn dochter dat ze soms gewoon geen zin heeft in iets. Schotel ik haar bijvoorbeeld appel voor, eet ze niks. Zet ik een bakje sinaasappel neer, eet ze het zo op. Dus misschien wat anders aanbieden op zo'n moment? Of inderdaad gewoon meerdere opties aanbieden zodat ze kan kiezen. En oh ja, ik ben er ook achter gekomen dat ze brood in de ochtend niet zo snel eet. Maar geef ik haar een paar druifjes of wat ander fruit ernaast, dan begint ze dat te eten en gaat daarna wél aan de boterham. Fruit is haar opwarmertje dan haha.
één jaar geleden
Reactie op Whats In A Name
Hier ook nog borst bij avond slapen, als ik thuis ben bij middagdut en nog ...
Interessant wat je noemt over die tijden! Hier hield ik eerst zo vast aan ‘lunchtijd’ rond 12.00 en tussen ontbijt en lunch 1x snack, maar zijn er achter dat ze vaak groot en veel ontbijt (havermout met veel toppings) en dan vrij snel een goed bordje fruit wil en ook zoiets als een boterham (ruim voor 11.00) en dan met lunchtijd voor mij heeft zij minimaal trek en eet ze pas na haar dut een soort lunch. Ineens dacht ik: boeiend… ze kan zo goed aangeven wanneer ze honger voelt. Eigenlijk heel goed juist, zij heeft nul besef van de tijd dus ik volg haar gewoon. Gaat erg goed zo
één jaar geleden
Reactie op kimmiex
Nee niemand heeft me dat wijs gemaakt hihi ik vroeg me dat af omdat ze nog ...
Het valt binnen de normale range hoor. Als je wilt kan je kijken om vaste voeding eerst aangeboden te hebben voordat je de borst aanbiedt. Dan heeft ze in ieder geval trek en kan ze eten naar behoefte.
Misschien wel leuk om te weten dat borstvoeding ook nú nog echt significante voedingsstoffen bevat:
één jaar geleden
Reactie op kimmiex
Nee niemand heeft me dat wijs gemaakt hihi ik vroeg me dat af omdat ze nog ...
Ik zou ook doen wat pannenkoekplantje zegt. Eerst borst aanbieden, daarna vast voedsel. Ik heb hierin de kleintjes methode als leidraad genomen. Die raadt dat aan vanaf volgens mij een maand of 9.
En bedenk me ook: misschien geef je haar zo vaak de borst, maar drinkt ze helemaal niet zo vaak heel veel. Denk aan sabbelen, gewoonte, troost, ontspanning, enz. Dat idee heb ik vaak bij m'n kleine als ze vroeg in de nacht komt ;)