12 Reacties
één jaar geleden
Ik ben al 10 jaar samen met mijn partner. Hij heeft haar erkend en het gezag.
De verbintenis die hebben is gewoon onze relatie en natuurlijk het samen hebben van een kind. Dat is en vind ik al een hele grote stap.
één jaar geleden
Ik ben al 10 jaar samen met mijn partner. Hij heeft haar erkend en het geza ...
Hebben jullie daarnaast wel het een en ander op papier staan voor later ontrent jullie kind(eren)?
één jaar geleden
Reactie op Fistchildinlove
Hebben jullie daarnaast wel het een en ander op papier staan voor later ont ...
Pfff, nee daar staan we eigenlijk nog niet bij stil. We leven voornamelijk nu in het moment en het vertrouwen dat alles goed komt. Als er iets met mij zou gebeuren bijvoorbeeld dan vertrouw ik hem volledig. Ik denk andersom ook.
We hebben wel een samenlevingscontract, dat is meer dat onze huis en geld naar mij of hem gaat. Als er iets met onze beide gebeurd dan gaat alles naar onze kinderen. Dit moet wel aangepast worden, want dit is 9 jaar geleden vast gelegd.
één jaar geleden
Hij heeft haar alleen erkend en gezag aangevraagd. We zijn niet geregistreerd of getrouwd. Soms vind ik dit wel jammer vanuit romantisch oogpunt maar heb ook weer geen zin in een hele trouwerij 🙈 en voor mijn vriend komt t er niet in dat we gewoon naar t stadhuis gaan.
Wel zijn we naar de notaris geweest en gaat ons geld naar de langstlevende voor t geval één van ons overlijdt, dan hoef je je kind niet uit te kopen en kun je in je koophuis blijven wonen. We hebben ook een beleggingsfonds op onze beide namen waar we geld reserveren voor onze dochter voor later.
één jaar geleden
Reactie op Meisjesmamma
Hij heeft haar alleen erkend en gezag aangevraagd. We zijn niet geregistree ...
Daarnaast ben ik hier verder wel oké mee, want ben van mening dat een kind de grootste verbintenis is die er bestaat ☺️
één jaar geleden
Wij zij na 11jaar het geregistreerd partnerschap aangaan toen we serieus aan onze kinderwens begonnen om alles goed te regelen. Eigenlijk wilden we een huwelijk en dit zijn we van plan als nog te doen. Door de Covid restricties was een ceremonie zoals wij wilden niet helaas niet mogelijk, daarom zijn we eerst voor gp gegaan om daarna alsnog om te zetten in het huwelijk met hopenlijk alsnog de ceremonie en met alle mensen aanwezig die ons lief zijn.
Voor ons was het vooral belangrijk voor een kind dat alles goed geregeld is.
één jaar geleden
Wij zijn beide getrouwd uit huis gegaan en samen gaan wonen. We hebben beide erkenning, dit moest ik (moeder) alsnog aangeven bij de aangifte van de geboorte van onze zoon.
Ik heb zijn achternaam toen aangenomen als 2e achternaam want vond het toch wel leuk om dezelfde naam als (gedachte toen) evt kinderen te dragen, maar de trots van mn meisjes naam doet mij ook veel.
Wij hebben (nog) niks geregeld bij de notaris met de “wat als” vragen wij beide te komen overlijden. Puur omdat wij hier niet over eens raken..
één jaar geleden
Wij hebben GP. Dit gedaan, omdat een grote bruiloft voor mijn man niet hoefde en het ook handig was, omdat we aan het kijken waren naar een huis. Later kwam de kleine en heeft hij het aangegeven bij de gemeente en automatisch is het gezag al geregeld.
Wij hebben peetouders benoemd voor het geval wij er beide niet meer zijn, maar moeten dit wel nog officieel vastleggen.