Hoi allemaal,
Ons zoontje is met name s nachts nooit een perfecte slaper geweest. Hij slaapt erg onrustig en is snel wakker van geluiden. Maar het was gelukkig wel vaak snel op te lossen met even knuffelen, even tussen ons in leggen en dan weer terug in z'n bed of in het uiterste geval een fles.
Jammer genoeg lijkt dat de laatste tijd te veranderen. Eerst was het 1 of 2x wakker in de nacht, nu soms wel 5 of 6x. We slapen allemaal net weer en ja hoor, weer wakker. Heel erg frustrerend. We hebben alles geprobeerd, knuffelen, zetpil, flesje, halfuur laten huilen (en ik hou echt NIET van laten huilen maar een moe mens gaat over z'n principes). Niks helpt. Althans, het knuffelen helpt, want als we hem pakken is hij direct stil, maar zodra we 'm in z'n eigen bed leggen is het gelijk huilen. Ook tussen ons in huilt hij niet, maar echt lekker slapen ook niet. Hij ligt even 10 minuten rustig en dan gaat hij weer woelen, bovenop ons klimmen en kletsen. Dit herhaalt zich dan telkens, dus worden we dat ook zat 🙈
Het is gelukkig niet elke nacht, hij slaapt na zo'n beroerde nacht zo weer 2 nachten door.
Ik kom er niet achter waar het aan ligt: het maakt niet uit of we een drukke of normale dag gehad hebben, wat hij heeft gegeten, slaapregressie lijkt me ook sterk want dat heb ik in het verleden ook nooit zo specifiek gemerkt. Verlatingsangst zou kunnen, want hij is normaal ook erg op ons, maar hij slaapt al heel lang op zn eigen kamer. We vinden het niet erg als hij een fase tussen ons in ligt maar dan moet hij wel slapen natuurlijk.
Iemand tips?