1 Reacties

één jaar geleden

Dat is inderdaad vermoeiend. Op die leeftijd komt het nog vaak genoeg voor dat ze dagen hebben om te clusteren om bv productie te verhogen en vaak wordt er dan een reserve opgebouwd voor een aankomende groeispurt. Ander ongemak zoals doorkomen tanden of een nieuwe ontwikkeling die verwerkt moet worden maakt ook dat een kind meer nabijheid nodig heeft een tijd. Ik geef nu meer dan twee jaar bv en op die dagen werkte open bar samen slapen voor mij het best, dan kon mijn dochter ongestoord door drinken, terwijl je zelf niet telkens uit je diepe slaap komt en toch rust pakt. Daarnaast als het mogelijk is, zou ik overdag samen slapen. Daarmee gaat je bv productie omhoog en maakt je kind ook genoeg contact. Het ene kind heeft namelijk meer nabijheid nodig dan de ander. Mijn dochter heeft veel nabijheid nodig, ik droeg haar ook veel in een draagdoek. Ik voed eigenlijk altijd op verzoek, daarmee is je bv productie het best afgestemd op wat je kind nodig heeft zowel qua wa voeding als nabijheid. Sterkte in ieder geval.