20 Reacties
één jaar geleden
Herkenning. Hier is het ook al heel lang strijd. Ze laat zich soms wel afleiden en soms niet. Ik heb haar tijdens zo'n worsteling wel eens opgepakt en op de grond gelegd om daar verder te gaan omdat dat veiliger was dan op hoogte en tegelijk schrok zij er dus ook een beetje van waardoor ze voor even wat meer meewerkte. Tegenwoordig als het echt niet lukt dan laat ik de Google nest juf roos afspelen. Ook geef ik haar iets meer regie door 2 kledingkeuzes te geven en zij kiest dan wat ze aan wil.
één jaar geleden
Hier hetzelfde hoor met mijn dochter, ik wordt er ook echt soms niet goed van... vooral het afdrogen 1 en al gekrijs aan mn oren.
Gooit ook alles weg wat ik geef aan dr.
Ook als wij zeggen dat iets niet mag is het krijsen en agressief gedrag is dit ook bij je zoontje zo?
één jaar geleden
Ook laten wij haar meer zelf doen zoals:
Trek je arm er maar uit (als je de mouw uit doet)
Billen omhoog (zodat de luier er onder kan)
Gooi je tut maar in het bedje (na het slaapje als ze aangekleed is)
één jaar geleden
Ja het is echt vreselijk hier ook kan er zo chagrijnig van worden. Me zoontje is 15 maanden en heeft nog nooit gehouden van een luier wissel of omkleden maar de laatste maand is het hier ook echt keihard krijsen met de benen trappen zo erg dat ik geen eens een luier aankrijg... Ik heb nu luierbroekjes en dit werkt al iets beter. Onze kleine kan staan langs de tafel en meestal leg ik dan wat lekkers neer zodat hij een tijdje stil staat en dan begin ik als een malle met hem omkleden en verschonen. Dit werkt niet natuurlijk als ze poepie hebben. Maar bij alleen een plasje werkt dit prima! Het is even martelen maar in ieder geval zonder gekrijs alsof de wereld vergaat
één jaar geleden
Reactie op Jessiicaa
Hier hetzelfde hoor met mijn dochter, ik wordt er ook echt soms niet goed v ...
Ja echt exact hetzelfde. Het stelt me gerust dat je hetzelfde ervaart maar leuk is anders he? Ik snap nooit waarom ik andere hier niet open over hoor zoals vriendinnen daardoor lijkt het net alsof ik het nooit in de hand heb hier haha. Het is er wel echt 1 met een pittig karaktertje hoor hier! Hij heeft 4 maanden geleden ook een broertje erbij gekregen dus dat werkt ook niet echt mee dat hij nu de aandacht moet delen.
één jaar geleden
Reactie op Zonnetje87
Ook laten wij haar meer zelf doen zoals:
Trek je arm er maar uit (als je d ...
Slim! Ik ga dit ook eens proberen al heb ik het idee dat hij dat allemaal nog niet begrijpt.. of onderschat ik mijn kleine nu?
één jaar geleden
Reactie op Oktoberbabyboy
Ja het is echt vreselijk hier ook kan er zo chagrijnig van worden. Me zoont ...
Ja dat is ook wel een uitkomst alleen hij kakt minstens 4x per dag😂 dat is dus bijna elke luier wissel haha. Mag ik vragen welke luierbroekjes jij hebt? Want hier gaat de poep er bij de luierbroekjes aan de zijkant langs.. snachts gebruik ik ze wel over de gewone luier zodat hij niet doorlekt want hij is een buikslaper dus lekt bijna standaard door snachts
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Slim! Ik ga dit ook eens proberen al heb ik het idee dat hij dat allemaal n ...
Ik wist niet dat mijn dochter haar billen kon optillen wanneer dat gevraagd werd totdat mijn partner vertelde dat ze dit al weken bij hem deed 🤷🏻♀️. Ze begrijpen meer dan wij denken blijkbaar 😅
één jaar geleden
Het was hier altijd een strijd, totdat ik het meer loslaatte. Nu duurt het gewoon wat langer en is het gedoe, maar is hij niet meer hysterisch;)
Ik verschoon hem altijd op de grond, in zn kamertje.
Ik trek hem eerst zn broek uit en romper los. Dan loopt hij weg. En dan leg ik vast al een billendoekje klaar.
Als hij dan weer binnen grijpen komt doe ik (staand) zijn luier uit en snel met het eerste doekje erover. Dan laat ik hem staan, terwijl hij zich vasthoudt aan zijn ledikantje (ik hou hem een beetje op z'n plaats). En dan maak ik verder schoon tot ik denk dat het goed is.
Dan worstel ik hem nog even op het verschoon kussen om even goed te checken of daadwerkelijk alles schoon is (is meestal niet namelijk). Snel schoonmaken.
Dan gaat hij weer staan en loopt zn kamertje rond.
Dan pak ik zn luierbroekje en zet hem even bij mij op schoot om z'n luier aan te doen. Dan gaat hij weer rondlopen 😂. Ja, het is een hele onderneming. Ik kruip achter hem aan om zijn romper dicht te doen. En dan neem ik hem weer even op schoot om zn broek aan te doen.
En dan wil hij zelf zijn luier in de luieremme gooien, grijpt ondertussen met zijn handjes in de vieze luiers, dus maak ik zijn handjes weer schoon. Om er vervolgens achter te komen dat hij nog een keer heeft gepoept en we het hele ritueel weer opnieuw kunnen doen 😂.
Zo'n 4 minuten per poepluier zijn we bezig.
één jaar geleden
Reactie op Papfles
Het was hier altijd een strijd, totdat ik het meer loslaatte. Nu duurt het ...
Hahahah respect! 10 punten voor jouw geduld😂
één jaar geleden
Oh my… hier ook echt een enorme strijd. Van de week was die zo boos dat ik hem uiteindelijk in zijn luier mee naar beneden heb genomen, want die kleren kwamen maar niet aan.
Ik was bang dat hij misschien ergens last van had tijdens het verschonen, maar toen ik van de week bij de opvang vroeg hoe het daar gaat was er niks aan de hand. 🙂🙂🙂🙂
Leuk hè zo’n dreumes? 🫠
één jaar geleden
Hier ook! Het is wel heel erg geweest en wordt steeds minder.
Ik droog m nu zittend af. Na zijn bad of douche krijgt ie een ochtedjasje aan. Dan laat ik m even rondlopen boven. Dan is ie al zo goed als droog🙈 daarna zet ik m zittend op het aankleedkussen en droog ik m zo af. Ik gooi een hydrofiel over zn hoofd en doe kiekeboe. Terwijl ik dat doe, droog ik zn haren en gezicht. Daarna krijgt ie zn romper en pyjama of kleding aan.
En ja..... dan moet ie liggen voor zn luier😅 dat is echt vreselijk. Maargoed. Dat ding aan, romper dicht en weer zitten. Daarna zn broekje aan .... en zijn we klaar.
Dat zittend alles doen, behalve zn luier, is hier wel een uitvinding geweest. En vooral eerst 10 min rondlopen in z'n ochtendjas of badjas. Dan is ie eigenlijk al bijna droog.
één jaar geleden
Reactie op survivalguide
Ja dat is ook wel een uitkomst alleen hij kakt minstens 4x per dag😂 dat is ...
Ik gebruik die van Kruidvat eigen merk. Die van de etos AH Jumbo lekken vaak door bij mijn kindje
één jaar geleden
Ik wilde er écht niet aan beginnen: netflix filmpje op telefoon in zn hand geven tijdens verschonen. Maar na een paar keer een gevecht tijdens een poepluier verschonen ben ik toch overstag gegaan. Het maakt het leven een stuk makkelijker. Omdat hij de tel zelf vast heeft kunnen die handjes ook niet naar de luier grijpen.
En wb luierbroekjes vind ik die van Pampers de enige goede.
één jaar geleden
Reactie op EstelleC
Ik wilde er écht niet aan beginnen: netflix filmpje op telefoon in zn hand ...
Hahaha wij ook hoor! Wij hebben nu boven haar op het plankje een tablet ondersteboven hangen. Juf Roos, Frozen of wat dan ook helpt: alles is geoorloofd tegenwoordig 😂 Ze is dan een stuk relaxter en kan ik haar normaal aankleden of goed haar billen schoonmaken.
één jaar geleden
Heel herkenbaar! Al sinds ie een maand of 5 is.
Sinds we hem 2x per dag van top tot teen moeten insmeren ivm eczeem, doen we het hele omkleedritueel beneden voor de tv met Nijntje aan. Werkt erg goed😅
Aankleden doe ik vooral bij mij op schoot als ik in kleermakerszit zit.
Ik heb wel het idee dat er wat verbetering in zit nu hij meer begrijpt.
één jaar geleden
Hier is het ook zo.
Wat soms wel helpt met in de ochtend aankleden doe ik op de bank.
Hij slaperig na de tv aan het kijken en ik kleed hem aan.
En savonds doe ik het ook zo. Flesje melk en ik kleed hem om🤣
Hij is zo druk met zijn fles melk dat als ik zijn armpje eruit wil trekken van zijn trui dat hij al gauw de fles aanpakt met zijn andere hand om ma te kunnen blijven drinken🤣
Je word vanzelf creatief met dit soort situaties 🤣
Na het douche op bed rent die naakt het hele bed rond🤣
één jaar geleden
Hier ook zo.. werd van de week helaas meermaals door onze 16 maanden oude dochter in m'n gezicht geschopt..
Doet na 3 dagen nog zeer.. wij weten ook niet meer wat we er tegen kunnen doen hebben werkelijk van alles al geprobeerd
één jaar geleden
Pff zo herkenbaar. S ochtends kan ik t allemaal nog wel handelen en probeer ik er een spelletje van te maken. Maar na een lange dag als ik moe ben, weet dat de bende van het avondeten beneden op mij wacht, trek ik t soms echt niet. Ben eenmaal mijn geduld verloren en heb hem
toen zonder iets te zeggen vrij hardhandig tegen het aankleedkussen gedrukt om de luier maar vast te krijgen. Nu denk ik aah ja waarom niet eerder gedacht aan luierbroekjes🤔. Hij was zó overstuur toen. Voel mij zó schuldig en zo n slechte moeder😔😞.