8 Reacties

3 jaar geleden

Geen reactie op voeding? Mijn zoon had ook erg last van zijn darmen , plus longproblemen en eczeem. Nu met pepti en een koemelkvrij dieet , poept hij 2 keer per dag en geen longproblemen en eczeem meer.

3 jaar geleden

Reactie op Familievan6.

Geen reactie op voeding? Mijn zoon had ook erg last van zijn darmen , plus ...
Longproblemen heeft hij sinds hij met 3 maanden oud het rs virus heeft gehad en 2x longontsteking. Sinds dien ging het heel slecht met zijn longen. 2x opgenomen met veel te laag zuurstof. Nu met medicatie gaat het gelukkig weer redelijk goed. Eczeen en astma zit in de familie. Hij heeft hier eigenlijk pas sinds een paar weken af en aan last van, niks verandert aan zijn eten. Hij was al helemaal over op "normaal" eten/mee eten. Ik verwacht het dus niet maar goed, wie weet..
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Drink hij niet meer kunstvoeding ? Mijn kind heeft hetzelfde als hij koemelkeiwit binnen krijgt (en dit zit dus ook in heel veel Cata voeding) sinds we weten dat hij koemelkallergie heeft krijgt hij neo cate en eet niet waar koemelk in zit, hij krijgt ook probiotica. De koemelkeiwit zorgde voor eczeem, last van astma(longen) en verstopping zoals je nu beschrijft.

3 jaar geleden

Hoeveel cc krijgt hij? Wij gaven voorheen 210 + 7scheppen maar blijkbaar is het advies max 6 scheppen vanwege verstopping en ook voor de niertjes. Dit advies is bij veel mensen bekend, maar bij ons dus niet. Hier ook steeds verstopping en sinds we 210 + 6 scheppen geven gaat alles weer soepel!

3 jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Drink hij niet meer kunstvoeding ? Mijn kind heeft hetzelfde als hij koemel ...
Nee hij krijgt geen kunstvoeding meer. Hij had eigenlijk alleen nog 1 fles in de avond en die hebben we pas afgebouwd. Zal het eens in de gate houden en misschien eens bespreken met de huisarts.

3 jaar geleden

Reactie op MC6

Hoeveel cc krijgt hij? Wij gaven voorheen 210 + 7scheppen maar blijkbaar is ...
Onze kleine man is helemaal van de flessen af dus dat is niet van toepassing. Toch bedankt voor het mee denken 😊.

3 jaar geleden

Mijn dochter wordt vrijdag 1 jaar & gebruikt nu net 1 maand dulcosoft siroop, ook alles geprobeerd om zachter te krijgen maar niets hielp. Uiteindelijk na ook 1 maand wachten ( door de drukte bij de dokter) toch op consult geraakt bij de kinderarts & nu met de siroop gaat het prima!

3 jaar geleden

Reactie op sv94

Mijn dochter wordt vrijdag 1 jaar & gebruikt nu net 1 maand dulcosoft s ...
Heb vanmorgen de huisarts een berichtje gestuurd van de klachten en krijg net bericht dat ze lactulose siroop heeft voorgeschreven. We gaan eens zien of het daarmee beter word 😊.