27 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb er ook heel erg last van, vooral de rechterkant. Rare van het verhaal, ik ruik alles nog steeds heel goed 🤣🤣🤣🤣
Misschien ff je bloeddruk laten meten. Ik heb last van hogebloeddruk en ik heb nu medicijnen gekregen maar het blijft verstopt. En je moet de neusspray voor baby's gebruiken, voor volwassenen mocht ik niet gebruiken/voorzichtig mee zijn van de verloskundige.
5 jaar geleden
Ja heb het eigenlijk chronisch maar het viel mij toen ik zwanger was van Jasmine op dat het ineens wel veel erger werd. Toen als ik ergens dat dit vrij normaal is bij zwangerschap. Heeft geloof ik iets met hormonen te maken. Mn vriend zei dat ik nu ook lig te snurken 's nachts 😅. Eigenlijk het enigste wat help is gewoon neussprayspray van zoutoplossing. Houdt je slijmvliezen wat vochtiger en heb je ook niet zo'n droge mond steeds als je wakker wordt. En voor het slapen even flink sprayen en dan neus snuiten en daarna extra sprayen.
5 jaar geleden
Reactie op Sandra_90
Misschien een beetje toco tholin onder je neus smeren en/of op je kussen do ...
Daar zit pepermunt olie in.. dat mag toch niet?

5 jaar geleden
Ik zit namelijk ook ONWIJS te tobben. Elke nacht drama met die dichte neus. Ik gebruik nu toch soms de kinderneusspray met xylometazoline.
Zowel de huisarts als apotheek zegt dat het geen kwaad kan ondanks de circulerende verhalen dat het niet mag 🤷♀️
5 jaar geleden
Ja getob. Bij mij is het op m'n holtes geslagen nou echt... de lucht die ik inadem in combinatie met misselijkheid en beter reukvermogen... 🤢 en dan mensen die zeggen je moet echt naar de huisarts voor antibiotica. Maar ik ben pas 8 weken dus de meeste weten het nog niet. En je mag inderdaad niks. Nauwelijks menthol. Ik heb wel eucalyptus olie. Maar ook dat is om misselijk van te worden. Klaagklaag. Maargoed wat ik wou zeggen...
Stomen en spoelen met zout water. Dat is mijn enige echte remedie. Beter dan de baby neusspray. Misschien helpt het jullie ook iets.
5 jaar geleden
Reactie op Anneluus
Ja getob. Bij mij is het op m'n holtes geslagen nou echt... de lucht die ik ...
Spoelen met zout water? Hoe doet je dat precies dan? 🙈
5 jaar geleden
Reactie op Spannendetijd
Spoelen met zout water? Hoe doet je dat precies dan? 🙈
Ik heb er ook last van en gebruik een netipot. In België kan je dit gewoon bij de apotheek kopen (of online).
Je houdt je hoofd schuin en giet gewoon zoutwater van het ene naar het andere neusgat. Erg doeltreffend, ben er tevreden mee 😊
5 jaar geleden
Reactie op Anneluus
Ja getob. Bij mij is het op m'n holtes geslagen nou echt... de lucht die ik ...
Ik denk dat t bij mij ook mn holtes zijn het is zo een apart verstopt gevoel die ik niet ken. Heb vandaag weer een nieuwe neusspray gekregen stomen doet zelfs niet en spoelen ook niet het is om van te janken wordt er echt gek van..
5 jaar geleden
Vreselijk! Ik heb het 3 weken gehad... dus of het aan de zwangerschap lag of gewoon ene verkoudheid.. ik denk het laatste. Maar na een week mag je die neusspray niet meer gebruiken en zoutoplossing werkte voor geen meter!
Als het nog 1 dag langer duurde had ik de Rhino Horn neusspoeler gehaald om te proberen ! Lees er best wel wat goeie reactie over. Dus voor de dames.. misschien iets om te proberen ?!?
Succes en ik hoop dat jullie er snel vanaf zijn🍀🙏

5 jaar geleden
Ja ik heb zelf gewoon een spuitje, zuig het water ermee op en spuit het in m'n neus terwijl ik het m'n holtes in snuif. Beetje kokhalzen af en toe als het verkeerd schiet maarja. En heilig is het niet maar ik merkte dat er meer mee naar buiten kwam dan met snuiten of stomen. Je kan zo weinig verder