7 Reacties

4 jaar geleden

Ja veel maatschappijen hebben daar andere regels voor! Transavia wilt een zwangerschapsverklaring, Ryan air een Fit to fly en sommige zelfs echt een doktersverklaring.. ze mogen het wel vragen.

4 jaar geleden

Als je gezinopreis.nl intikt en naar beneden scrolt zie je hier per maatschappij staan. Wij gaan begin aug ook weg en ben dan zelf 30 weken dus heb me er een beetje in verdiept ☺️

4 jaar geleden

Reactie op stacey v h

Als je gezinopreis.nl intikt en naar beneden scrolt zie je hier per maatsch ...
Dit vragen ze omdat ze vanaf de buiten kant niet kunnen zien hoever iemand al is en tuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar per land verschillen er eenmaal andere wetten ! Hopelijk heb je er wat aan ☺️

4 jaar geleden

Hee dames, Interessante topic. Wij hebben gisteren geboekt en ik ga nog vliegen met 31 weken (heen) en 32 weken (terug). Verloskundige gaf aan dat als ik een formulier heb vanuit de reismaatschappij, zij dit wel willen ondertekenen. Maar dat het officieel niet de bedoeling is. Ik kom er niet helemaal uit wat ze dan wel precies willen🤔

4 jaar geleden

Hi hi, ik moet eerlijk zeggen dat ik het wat betreft Ryan Air niet met zekerheid kan zeggen. Maar ik vlieg zelf voor een andere maatschappij in Nederland. Een fit to fly is sowieso maar 7 dagen geldig, daarna vervalt hij. Raar dat ze dat dan niet uitgeven voor een vliegreis.. als je het namelijk zo bekijkt kan er ALTIJD iets in de tussentijd gebeuren bij een fit to fly, voor wat voor een reden je hem ook aanvraagt, in de tussentijd kan altijd iets gebeuren. In meer situaties heb je dat namelijk nodig, niet alleen met een zwangerschap. Dus waarom zou zo iets dan überhaupt bestaan? Ik heb hem voor zwangere vrouwen wel aan boord gezien, dus blijkbaar is er wel iets mogelijk. Dat terzijde.. Aan boord vragen wij er alleen om als we twijfelen. Het gaat er namelijk om dat het niet verstandig is om na de 35/36 weken (of 34 ivm complicaties of meerling) te gaan vliegen. Wel jammer dat het zo lastig gaat, je zou toch gewoon op vakantie moeten kunnen😘 Hoop dat het alsnog lukt en dan wens ik je een hele fijne vakantie!

4 jaar geleden

Hmmm ik vertelde mijn verloskundige dat we op vakantie gingen en die draaide meteen een “fit to fly” voor ons uit, mega makkelijk geregeld!

4 jaar geleden

Nou ik ben probleemloos van Eindhoven naar Malaga, van Malaga naar Pisa en van Pisa naar Eindhoven gevlogen! Had de zwangerschapsverklaring mee, ook in het Engels, geen fit to fly maar met een wijde jurk en een tas voor mijn buik mocht ik zonder enige opmerking oid gewoon mee. Ter info mocht iemand het nog willen weten :)