11 Reacties
3 jaar geleden
Wij hebben zelf soort van een vloerbed gemaakt om te kijken of het wat is, voordat er geld aan uitgeven. We hebben een grote tweepersoonsdeken in vieren opgevouwen en dat naast ons bed gelegd met kussens eromheen.
Onze dochter is 8 maanden en ze slaapt nu 2 weken hierop en het gaat uitstekend. Wij merkten dat ze vaak huilend wakker werd in haar bedje en als we kwamen dan lag ze in een hele rare positie. Terwijl als ze bij mij in bed ligt dan heeft veel ruimte en slaapt ze heerlijk door. Dit is dus de reden dat wij dit zijn gaan proberen.
3 jaar geleden
Jaa 🙋🏼♀️!
Het kan low budget, maar gekozen voor 90x200 matras met bedframe. Mocht het niet werken dan gaat het naar zolder en kan ze er als peutertje in gaan slapen 😊.
Ben echt zo benieuwd. Komende weken gaan we het uitproberen.
3 jaar geleden
Reactie op Papfles
Ik ben heel benieuwd wat het voordeel is van een vloerbed ten op zichte van ...
Bij ons is het puur omdat ze veel beweegt, draait en rolt in haar slaap. En dat gaat niet in een gewone ledikant, ze botst steeds met haar hoofd tegen de zijkanten en wordt dan huilend wakker. Nu slaapt ze heerlijk en kan ze alle kanten op
3 jaar geleden
Reactie op Papfles
Ik ben heel benieuwd wat het voordeel is van een vloerbed ten op zichte van ...
Veiligheid is 1 van de praktische voordelen, maar een vloerbed is eigenlijk vanuit de montesorri opvoeding goed voor andere aspecten van de ontwikkeling. Deze blog schrijft er onder andere helder over:
https://liefdevaneenmoeder.nl/de-voordelen-van-vloerbed/
3 jaar geleden
Reactie op Bouboulicious
Wij hebben zelf soort van een vloerbed gemaakt om te kijken of het wat is, ...
Ik wil niet als een schooljuf optreden maar omdat ik het hier lees wil ik toch even noemen voor de zekerheid: een deken opgevouwen en daarnaast kussens er omheen zijn eigenlijk niet veilig. Je hebt echt een verhoogde kans op rebreathing op deze manier… zachte fluffy oppervlakten zijn niet veilig voor een baby om op te slapen. Ik wil je niet bang maken hiermee maar wilde het ook niet negeren.
Heb je geen ledikant matras wat je neer kan leggen? Snap namelijk echt dat je niet direct wat aan wilt schaffen…
3 jaar geleden
Reactie op Amore13
En kruipt ze dan niet uit bed?
Nee zodra ik haar hoor ga ik naar haar, ik moet wel zeggen dat ze bij mij in slaapt valt. Dus ik leg haar niet wakker weg, ik weet niet hoe dat zal gaan
3 jaar geleden
Reactie op Pannenkoekplantje
Ik wil niet als een schooljuf optreden maar omdat ik het hier lees wil ik t ...
Klinkt zeker niet als een schooljuf, ik snap je bezorgdheid. De kussens staan op best grote afstand dus ze komt daar nauwelijks, is meer voor ons idee dat ze niet ineens onder ons bed rolt🤭.
Het lastige is dat zij ook niet goed slaapt op een ledikant matras of een box matras. Bovendien is de deken wel fluffy maar echt niet zo dat ze erin verdwijnt. Wij voelen ons hier goed bij en het ziet er echt veilig uit.
Maar ik waardeer je bezorgdheid, dank je wel💖
3 jaar geleden
Reactie op Bouboulicious
Klinkt zeker niet als een schooljuf, ik snap je bezorgdheid. De kussens sta ...
Okee 👍🏼 vertrouwen op je eigen gevoel!