33 Reacties

één jaar geleden

Ja hoor, hier al bijna een jaar. Begonnen met een matras op de grond en nu een IKEA Kura (HACK). Bevalt top, ik kan de kleine in slaap voeden en bij haar liggen tot ze diep slaapt. Dan rol ik zo weg 🤭👍 Enige waar je goed op moet letten is dat de kamer zelf dan helemaal baby-proof is. Dus als ze dan zelf eruit gaan en op ontdekkingstocht gaan, dat alles veilig is ☺️

één jaar geleden

Jep! Hier sinds ze 11 maanden is. Bevalt echt super. Hebben een bed van petit puk. Ideaal gezien kies je voor een lattenbodem zodat het matras ventileert. Wij hebben een bed met een stukje frame bij het hoofdeinde en een poolnoodle onder dr matrashoes tegen uit bed rollen wat heel goed werkt. Zoals genoemd wordt: kamer veilig maken voor als ze op ontdekkingstocht gaan. En wij hebben toen ook traphekjes gekocht die s nachts altijd dicht zijn. Als we er ‘s nachts uit moeten en we vergeten eens per ongeluk haar deur goed te sluiten met ons slaaphoofd dondert ze iig niet van de trap 👍🏼😬.

één jaar geleden

En hoe groot hebben jullie hem? Hebben jullie nachten dat je kindje eruit gaat? Ik zou het dus nu pas doen en jullie hebben het al een tijdje. Denk je dat het alsnog wel kan?

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

En hoe groot hebben jullie hem? Hebben jullie nachten dat je kindje eruit g ...
Kan zeker alsnog! Geen echt limiet aan geloof ik hoor. Wij zijn direct voor een 1persoons gegaan ook met de gedachte om er dan zelf makkelijk comfortabel bij te kunnen liggen (wat dus ook vrij regelmatig gebeurt). Tot m’n verbazing is ze er dus nog nooit uit gegaan! Zo gek. Ze loopt bijvoorbeeld al een tijdje maar ze blijft in het bed 🤷‍♀️. Zal ooit wel gaan veranderen haha.

één jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Kan zeker alsnog! Geen echt limiet aan geloof ik hoor. Wij zijn direct voo ...
Ik heb hem besteld! 120 cm, zodat we lekker de ruimte hebben. Vind het zo spannend, want hij is echt een dare devil, Dus hij zal der wel op uit gaan. Nu kan ik in ieder geval bij hem gaan liggen als het nodig is. Dank voor jullie reactie! 🥰

één jaar geleden

Kan zeker alsnog! Geen echt limiet aan geloof ik hoor. Wij zijn direct voo ...
Misschien domme vraag maar wat is een normaal 1 persoons bed? We willen er ook eentje bestellen van Petit puk en ze hebben zo veel maten!! Jullie hebben dus geen frame om het bedje zelf?

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Ik heb hem besteld! 120 cm, zodat we lekker de ruimte hebben. Vind het zo s ...
Houd me op de hoogte hoe het gaat haha. Ik ben mijn man ook aan het overhalen.

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Misschien domme vraag maar wat is een normaal 1 persoons bed? We willen er ...
Hallo Google. 90x200 zie ik nu

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Ik heb deze nu besteld. De maat is 120 cm x 200 cm. Ik dacht dan heb ik ook ruimte en dan kan hij ook lekker lang met het bed doen.

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Hallo Google. 90x200 zie ik nu
Oh wacht bij Ikea heb je zowel 80 als 90 breed 🥸

één jaar geleden

Nog een vraagje hierrond. Mijn zoontje ligt niet echt stil als hij slaapt. Hij gaat echt van boven naar onder en horizontaal naar verticaal. Is dit dan nog steeds een goed idee?

één jaar geleden

Reactie op ElleBee

Nog een vraagje hierrond. Mijn zoontje ligt niet echt stil als hij slaapt. ...
I’m denk eerlijk gezegd dat ze dit onbewust op een gegeven moment weten. Als hij namelijk tussen ons in ligt, ligt hij ook altijd stil terwijl hij in bed alle kanten op gaat… maar dit is meer mijn eigen idee. Geen idee hoe de anderen hier tegenaan kijken haha.

één jaar geleden

Reactie op ElleBee

Nog een vraagje hierrond. Mijn zoontje ligt niet echt stil als hij slaapt. ...
Onze dochter beweegt ook heerlijk veel in het vloerbed! Wij hebben dus een bedje van petit puk met klein stukje frame bij hoofdeinde en dan dus die poolnoodle tegen het wegrollen in het midden (die tip had ik op een Montessori blog gezien). Gaat helemaal goed dan 😊

één jaar geleden

Reactie op rileyK

Normaal 1pers is 90x200cm 😊. Wij hebben het frame met die wolkjes. Dus een klein stukje bij hoofdeinde en voeteneinde en dan zoals ik in mn andere bericht net stuurde met een poolnoodle voor het midden gedeelte! Kan ze overheen klimmen maar in slaap niet uit bed rollen en vallen 😊

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

Ik heb deze nu besteld. De maat is 120 cm x 200 cm. Ik dacht dan heb ik ook ...
Deze is leuk! Waar hebben jullie deze besteld?

één jaar geleden

Onze dochter beweegt ook heerlijk veel in het vloerbed! Wij hebben dus een ...
Heb je toevallig een foto van het bed en de opstelling zoals je hem hier beschrijft?

één jaar geleden

Reactie op Smoezie

Deze is leuk! Waar hebben jullie deze besteld?
PremiumXL! ☺️

één jaar geleden

Reactie op eeemsxo

I’m denk eerlijk gezegd dat ze dit onbewust op een gegeven moment weten. Al ...
Als hij tussen ons ligt, gaat hij nog steeds alle kanten uit 😅

één jaar geleden

Reactie op ElleBee

Als hij tussen ons ligt, gaat hij nog steeds alle kanten uit 😅
Haha daar ben je mooi klaar mee. Je kan ook vloerbedden bestellen met een hekje helemaal rondom. Dan kan hij er dus niet in zijn slaap uitrollen.

één jaar geleden

Reactie op Loates

Heb je toevallig een foto van het bed en de opstelling zoals je hem hier be ...
Dit is het bed: https://petitpuk.com/nl/products/montessori-bed-cloud?variant=43671629988118 Op de foto zie je alleen het peuterbed formaat, waardoor het lijkt dat het frame het hele matras omringt maar met 90x200 is dat zeker niet zo. En dan onder matrashoes 1 pool noodle zoals je hier (foto van Pinterest). Dan krijg je dus een klein hobbeltje voor het rollen in de slaap maar kunnen ze er wel uit klimmen als ze willen.