8 Reacties
8 maanden geleden
Je kunt afvragen hoe vaak anderen familie ziet maar dat is niet de vraag die er onder zit denk ik. Waarom zie je op tegen je schoonzus?
Om antwoord te geven: ik zie mijn schoonmoeder elke week omdat ze oppast en we hebben een fijne band. Met mijn zwagers en schoonzus maar die zien we minder. Als we geen zin hebben, dan kunnen we dat ook zeggen.
8 maanden geleden
Reactie op Gebruikersnaamblabla
Je kunt afvragen hoe vaak anderen familie ziet maar dat is niet de vraag di ...
Klopt! Lang verhaal: veel ergennis, totaal geen klik, niet levelen, jaloers gedrag. Wordt niet beter. Het kost me zoveel energie als ik haar zie. Krijg er buikpijn van. Ik ga nu alleen mee voor mn partner en kindje. Maar als ik naar mn eigen gevoel kijk zou ik haar niet meer zien, alleen met kerst 1 keerper jaar ofzo
8 maanden geleden
Schoonouders: minimaal 1x per 2 weken, soms ook elke week.
Schoonzus: nooit, heeft mijn vriend geen contact meer mee.
Zwager: 1x in het halfjaar? Zij hebben 3 zeer drukke en niet luisterende kinderen, dus wij gaan bijna nooit op bezoek en nodigen hun ook niet uit. Wel eens voorgevallen dat zij bijna op ons zoontje sprongen van 3-4 maanden die naast oma op de bank lag, terwijl ze niet op de bank mogen springen. Hun ouders zeggen er dan niets van 🤷🏻♀️ en naar opa en oma luisteren ze niet.
Daarnaast vieren zij altijd de kinderverjaardagen tijdens de dutjes van ons zoontje, dus kunnen wij automatisch niet.
Doordat de familiebanden slecht zijn, worden alle feestdagen apart gevierd met de schoonouders. Enigszins jammer, maar wel lekker rustig.
Maar terugkomend op je vraag, ik zou sowieso iets weigeren als ik er geen zin in heb. Mijn eigen vrije tijd is al beperkt door het verzorgen van ons kind, huishouden, werk etc, dan ga ik niet nog iets doen / ergens heen tegen mijn zin in.
8 maanden geleden
Reactie op BBXJE
Schoonouders: minimaal 1x per 2 weken, soms ook elke week.
Schoonzus: nooit ...
Thanks voor je reactie: maar op je laatste stuk: alles weigeren kan niet( doe ik het liefst wel😂). Maar mijn vriend wil wel dat ik naar alle volwassenen verjaardagen meega( zijn er 6 per jaar) tenzij ik heel moe ben of ziek ofzo. Kerst kan ik ook niet skippen.. ook niet voor ons kindje. Wat kun je wel en niet skippen? En: stel mijn vriend wil wel met pasen naar zijn zus en ouders en ik niet, vind je dat hij dan met de kleine kan gaan of vind je dat hij dan thuis moet blijven bij mij en dat we pasen etc gewoon echt als gezin houden?
8 maanden geleden
- 1 x per maand soms 3 weken en soms langer schoonouders zijn gescheiden
- nee totaal geen goede band, ik ga ook niet naar alle verjaardagen mee heb daar geen zin en behoefte aan mijn vriend heeft 2 broertjes en ik ga daarheen nooit mee alleen na verjaardag van zijn moeder en vader
- nee vind ik niet, sinterklaas vind ik sowieso een feest voor het eigen gezin en ik ging eerst wel mee met Pasen echt met tegenzin dit jaar zit ik te denken om dus ook niet mee te gaan en dan mag mijn vriend alleen gaan samen met onze dochter als hij wilt.
Ik heb precies hetzelfde als wat jij schrijft ik ga al tegen dingen opzien zoals kerst / verjaardag schoonouders / paasbrunch terwijl het nog weken duurt.
Ik heb gewoon geen klik met ze en ga het ook niet meer forceren
8 maanden geleden
Mijn schoonfamilie zien we niet vaak, bij sommige bewust voor gekozen, slecht voorbeeld voor onze zoon.
Mijn schoonmoeder is helaas al overleden.
Mijn schoonvader woont op een zorgboerderij een uur verder op dus we zien hem denk ik 6x per jaar, de vand is goed en we bellen veel, mijn schoonzusje en zwager wonen dichtbij die zien we 2x per maand ofzo wisseld maar de band is niet heel close ivm een ruzie in het verleden.
Mijn andere zwager en vriend komen geregeld, elke week wel.
Dan heb ik nog 3 zwagers en 2 schoonzusjes die we bewust niet meer zien.
Mijn schoonfamilie is een familie met een verleden van alcohol en drugs sommige zitten hier nog aan, ook met geweld en dit willen wij niet in de buurt van onze zoon. En daardoor zijn de contacten ook verbroken, alleen maar vragen om geld nee dank je
8 maanden geleden
Ok, mijn partner werkt in de zorg, dus altijd verschillende diensten en ook werken met feestdagen en weekenden dus iets anders.
Ik heb met partner besproken dat ik altijd 1 dag als gezin wil hebben met feestdagen. En dan eventueel een 2e dag met familie. Tot nu toe doen we kerst altijd dat hij 1 dag heel uitgebreid kookt en ik de andere dag. Als hij 2 dagen vrij is, anders doen we dit voor kerst en zit ik met kerst bij mijn tante. Pasen enzo daar worden we door schoonfamilie nooit voor uitgenodigd. Mijn familie doet dat eerder. Maar met mijn ouders een contact. En met tante dus kerst gevierd. Maar alleen als we dat zelf willen en als we kunnen.
Verjaardagen, ik vind het verschrikkelijk. Partner wil mij elke volwassene verjaardag mee. Ik kan het gewoon niet opbrengen. Ik ga liever naar de kinderverjaardag omdat zoon dat leuker vind, en ik ook. Meestal ga ik met ze naar een speeltuin oid. Ik weiger dus vaak mee te gaan en partner heeft het maar te accepteren. Zo ga ik vaak alleen naar mijn familie omdat we dan ook gezinstijd overhouden wanneer we beide vrij zijn.
Beetje lang verhaal, hopelijk is het een beetje duidelijk 😅
8 maanden geleden
Hallo,
Vervelende situatie als ik je berichtjes zo lees.. Voor niemand een leuke situatie.
Als je jezelf ergens niet prettig bij voelt, dan niet doen.
Wel eerlijk aangeven tegen je schoonzus wat er met jou gebeurt als je met haar samen bent, misschien gemakkelijk op te lossen door te vragen om gewoon normaal tegen elkaar te doen maar ook niet meer dan dat? Is ze zichzelf wel bewust van de spanning?
Voor je partner ook lastig, het draait om jullie als gezin en niet alleen om jou gevoelens. Bespreek dit met je partner, wat het teweeg brengt en hoe je hier zo last van ervaart. Maar als volwassene zou ik mijzelf hier overheen zetten op verjaardagen ook juist voor mijn partner en kind.
Op feestdagen ben ik zoiezo liever alleen met mijn gezin dan al die aanhang om ons heen.. Dus feestdagen buiten kerst om vieren we als gezinnetje.. Feestdagen halen we soms op een andere dag in mocht familie dat echt belangrijk vinden.