29 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb ooit wel eens verhaal gehoord over de navel. Ruikt het daar ook vreemd?

3 jaar geleden

Verborgen Reflux?

3 jaar geleden

Reactie op Mijnsnuitje

Ik heb ooit wel eens verhaal gehoord over de navel. Ruikt het daar ook vree ...
Niet perse en haar navel ziet er verder schoon uit. ik ruik de lucht het sterkst rondom haar hoofdje. Waardoor in eerste instantie aan spruw dacht, maar haar tong ziet er normaal uit en ze drinkt ook normaal.

3 jaar geleden

Oh zo gek… ik zou het niet weten en herken het niet, maar misschien wat dingen om het uit te sluiten: - heb je nieuw wasmiddel van kleertjes? Of kleertjes nog muffig en niet helemaal schoon na het wassen? - nieuwe badproducten gebruikt? - naveltje? - plooitjes in de oksels zijn soms zo sneaky, zelfs met goed badderen moet ik die hier altijd extra checken want het broeit daar snel - oortjes schoon?

3 jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Verborgen Reflux?
Niet dat ik weet, ze had twee weken geleden wel wat chocolade ijs gehad tijdens het oppassen wat zeker niet de bedoeling was ook ivm kma en daardoor heeft ze wel meerdere dagen gespuugd. Echter ze spuugt al een week niet meer.

3 jaar geleden

Ik lees online dat soms moeders dit ruiken en hun kindje dan ziek wordt. Wordt omschreven als zoet/weeïg/‘rot’ https://www.ouders.nl/artikelen/de-geur-van-ziekte

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Oh zo gek… ik zou het niet weten en herken het niet, maar misschien wat din ...
Ik heb haar helemaal gecheckt en ik kan niets vinden, daarom vind ik het zo vreemd. We hebben geen verandering in wasmiddel en verzorgings producten.

3 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Niet dat ik weet, ze had twee weken geleden wel wat chocolade ijs gehad tij ...
Verborgen reflux heb je niet altijd door … sommige kinderen hebben aan begin niet veel last van maar je ruikt dan zuur, je zou kunnen kijken wat voor groente/fruit heb je haar de aflopen week gegeven of er iets anders of nieuws tussen zit ?

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik lees online dat soms moeders dit ruiken en hun kindje dan ziek wordt. Wo ...
Interessant artikel, maar ik hoop niet dat ze ziek wordt.

3 jaar geleden

Reactie op Fabi-R

Verborgen reflux heb je niet altijd door … sommige kinderen hebben aan begi ...
Ze heeft alleen doperwten voor het eerst gehad, die ze overigens niet erg lekker vond en amper van at.

3 jaar geleden

Het kan zijn dat ze ziek gaat worden. Ik ruik dit ook bij mensen als ze ziek gaan worden of zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Bosje02

Interessant artikel, maar ik hoop niet dat ze ziek wordt.
Ik hoop ook niet dat ze ziek wordt! Als het wel zo is, vindt ik het wel weer ontzettend wonderlijk hoe de natuur werkt. Dat je als mama dit kan ruiken. Ruik jij het alleen of je partner ook?

3 jaar geleden

Ik wil je niet ongerust maken, maar weet ook alert op diabetes mellitus type 1. Zijn de bloedsuikers van je kindje wel eens gecheckt? https://www.dvn.nl/wat-is-diabetes/bloedglucosewaarden/ketoacidose

3 jaar geleden

Reactie op Akkie91

Ik wil je niet ongerust maken, maar weet ook alert op diabetes mellitus typ ...
Nou inderdaad! Laat het bloed alsjeblieft checken. Op mijn 12e werd diabetes bijna mijn dood voordat het ontdekt werd (3 dagen IC)..

3 jaar geleden

Reactie op F-8

Ik hoop ook niet dat ze ziek wordt! Als het wel zo is, vindt ik het wel wee ...
Alleen ik

3 jaar geleden

Reactie op Akkie91

Ik wil je niet ongerust maken, maar weet ook alert op diabetes mellitus typ ...
Nee nog nooit gecheckt

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde met mijn zoontje van 8 maanden. Ik heb het idee dat het inderdaad vaak samenhangt met ziek worden/koorts hebben. Ik ruik het het sterkste aan zijn achterhoofd of zijkant van zijn hoofdje. Soms hangt de geur ook in zijn kamertje als ik smorgens hem eruit ga halen. Diabetes denk ik niet want dan komt de zoete geur eigenlijk van hun adem. Is trouwens opgevolgd geweest na de geboorte wegens mijn zwangerschapsdiabetes en nooit stonden zijn suikers te hoog

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde met mijn zoontje van 8 maanden. Ik heb het idee dat het in ...
Bij mijn man werd pas in 2020 diabetes type 1 “gevonden” dus dat kan zich ook pas na een tijd openbaren. Dat het er eerst niet was wil niet zeggen dat het er niet alsnog kan komen. Zou iig even opletten offie overmatig plast en drinkt en afvalt. Dan zou ik toch zeker even naar de dokter gaan..

3 jaar geleden

Ik heb hetzelfde met mijn zoontje van 8 maanden. Ik heb het idee dat het in ...
Diabetes kan later ontstaan, op elk moment. Mijn zoontje is ook opgevolgd maar geeft geen garanties dat ie 't niet krijgt. Als hij vreemd zou ruiken dan laat ik het checken. Zelf dus diabeet en je adem ruikt echt niet zoet als je bloedglucose te hoog is. Je stinkt dan bij extreme waarden gigantisch uit je giechel en dat komt mede door aceton geur wat ontstaat bij ketonen. Door die ketonen wordt je lichaam vergiftigd en ga je simpelweg dood als je te lang wacht.

3 jaar geleden

Mijn nichtje had ooit een schimmel in haar nekje, doordat ze dat steeds vergaten te wassen. Heb je alle verborgen huid plooien goed gecheckt? Hopelijk is het zoiets “maar”…