13 Reacties

één jaar geleden

Heeel bekend. Slaapt hij bij jullie in bed hij moet echt in zijn eigen bed! Eet ie nog steeds potjes. Hij moet nu met de pot mee eten. Enz enz. Maar ja denk maar zo ene oor in andere oor uit.

één jaar geleden

Kan die nou nog niet lopen. 15 mnd. Geen haast

één jaar geleden

Ik vind de eindeloze oordelen over borstvoeding heel irritant. ‘Waarom zou je nu nog borstvoeding geven als ze zo oud is, dat mag nu wel eens klaar zijn’. En dan als volwassene zelf volop koemelk drinken wat letterlijk borstvoeding voor een ander baby-dier is 🤷‍♀️🤨

één jaar geleden

Heel erg herkenbaar wat je schrijft. Verder stoor ik me aan commentaar over dat * ik mijn dochter nog steeds borstvoeding geef en de hoeveelheid ervan, dat ik haar in slaap voed en nachtvoeding geef en ze veel bij mij slaapt zou allemaal onnodig zijn en haar te verwend maken. * Dat ik haar te aanhankelijk maak, omdat ik haar veel draag, bij me houdt en "te gauw troost". Ik zou haar perse naar een opvang moeten brengen en laten logeren bij anderen voor de sociale vaardigheden. * Dat ik te steng ben omdat ze geen troep van mij mag drinken en eten, wij eten hoofdzakelijk biologisch en met zo min mogelijk toegevoegde suikers en dergelijke vanwege onder meer voedingintolleranties. Kind is gek op fruit, maar veel mensen willen haar perse vol proppen met snoep, koek taart,ijs,frisdrank, limonade, chocolade melk wetende van haar kma af🤯. *Dat ik een super makkelijk kind heb en dus niet mag klagen dat ik wel eens moe ben.

één jaar geleden

Reactie op Thamar92

Kan die nou nog niet lopen. 15 mnd. Geen haast
DIT! Heel irritant en ook onzeker makend terwijl ik me er indd niet echt zorgen om maak(te)

één jaar geleden

Alles wat hier door iedereen benoemd is🫥 wauw!! En ik denk altijd: "WAAROM"?!..... Het is toch mijn kind en niet van die persoon die de vervelende opmerkingen maken🤷‍♀️

één jaar geleden

Slaapt ie al door? Begint al na een paar weken. En het over 1 kam scherende: vanaf 6 maanden zijn nachtvoedingen niet meer nodig en kun je beginnen met slaaptraining.

één jaar geleden

Reactie op MC6

DIT! Heel irritant en ook onzeker makend terwijl ik me er indd niet echt zo ...
Bij mijn oudste ging ik me er heel druk om maken. De jongste is nu 15mnd en loopt ook nog niet. Hij ontwikkelt zich verder prima en gaat steeds meer staan en langs muren op lopen dus komt wel goed.

één jaar geleden

Mijn oom met kerst: 'ze praat nog helemaal niet he?' Ging over mijn dochter van bijna 15 maanden

één jaar geleden

Dat ons zoontje van toen 12 maanden nog niet zelf met een vork aan het eten was maar met z’n handen. Hij kon toch al een vork vasthouden 🤣🤣

één jaar geleden

Leuk topic! - Het gelijk oordelen van sommige mensen. Voorbeeld: zoontje huilt een beetje in de supermarkt. Soms krijg je reacties zoals: “ohh mijn kindje huilde ook altijd zo, was zo zwaar”. Uuuhh? Wij zijn toch ook niet altijd vrolijk? Beetje apart dat je nu gelijk denkt dat mn zoontje altijd huilt?😂 -De ouderwetse reacties als: Niet teveel verwennen hoor, anders gaan ze daaraan wennen. Als je ze eenmaalt in bed tussen je in laat slapen, willen ze niet anders… -Mensen die gelijk vol enthousiast aanstaan en nog net niet op mn zoontje “ duiken”. Uhhh als wij ergens zijn moeten we toch ook even aarden? Laat hem, en doe eens rustig😂😂. - Dat de papfles helpend is voor een goede nacht, ook heel bijzonder. Daarbij lijkt het me juist veel te zwaar, omdat het buikje juist een beetje tot rust moet komen snachts. Prima als het voor sommige mensen werkt, maar het is niet “de oplossing” voor alles. -Als mensen zeggen: “Ach laat je kindje toch huilen”. Ze wennen hieraan. En als dit wordt gezegd door iemand die werkt op de KDV(!!). Was overigens een jong meisje, geen moeder. En nee, totaal niet erg want als je geen mama bent en jong bent kun je nog harstikke goed en lief zijn! Maar wel dat ik dacht: Ohnee meid… dit is zooo ouderwets en kan echt niet. En ik zag gelijk al die huilende babytjes daar…😔

één jaar geleden

Oowja: en dat ons zoontje nog niet loopt en dat er dan een fysio komt die in het boekje gaat kijken en aangeeft dat hij onder het gemiddelde zit. Allemaal goed bedoeld, maar heb nog nooit iemand op handen en voeten zien lopen, het komt goed…. Ik maak me er niet druk om, maar andere kunnen er zo panisch over doen?🤨