9 Reacties

één jaar geleden

Hier ging mijn zoontje met 18 maanden doorslapen toen ik stopte met borstvoeding. Wát een verademing en een ander mens ben je met weer gewone nachten slaap. Vond het wel enorm moeilijk om te stoppen. Maar het hielp hier dus wel.. Moet er wel bij zeggen dat hij de afgelopen weken nu weer regelmatig een keer wakker wordt snachts, maar ik heb een beetje het idee dat dat komt door een ontwikkeling. Het is echt vreselijk en zo super zwaar! Heb je er al over nagedacht om te stoppen of wil je dat nog niet?

één jaar geleden

Reactie op Koninginvanhetgezin

Hier ging mijn zoontje met 18 maanden doorslapen toen ik stopte met borstvo ...
Ja zeker al meerdere keren , bedankt voor je berichtje trouwens. Alleen ik heb dus amper een ruggegraat. Vind het heel moeilijk omstandvastig te blijven als ik NEE zeg .. en ze gaat huilen dan voel ik me weer schuldig. Hoe ben jij gestopt & hoe ging je er bijvoorbeeld mee om als hij snachts dus wakker werd voor de borst?

één jaar geleden

Reactie op kimmiex

Ja zeker al meerdere keren , bedankt voor je berichtje trouwens. Alleen ik ...
Ah ja dat begrijp ik heel goed, dat heeft niks met ruggengraat te maken hoor! Ik denk dat je juist een mega ruggengraat hebt als je al zolang borstvoeding geeft 😉 Ik gaf savonds en sochtends bv (en dan ook de nachten op vraag, dat verschilde wel heel erg) ik heb eerst de avondvoeding eraf gehaald in de hoop dat de nachtvoedingen een associatie waren hiermee. Was niet 😅 dus toen uiteindelijk gewoon gestopt. Heb bepaald met precies 18 maanden te stoppen. Gewoon niet meer aangeboden, ik moest hem negeren toen hij heel verdrietig was (vreselijk🥲) en mijn partner troostte hem. Ik denk dat hij na 4 dagen doorsliep en er dus ook niet meer naar vroeg. Ik vond mentaal zó enorm lastig om te stoppen, om te kiezen voor mezelf en dit hem af te nemen maar ik trok het gewoon écht niet meer. Vind het dus ook erg knap van je dat je het nog volhoudt, maar uiteindelijk is het ook goed om voor jezelf te kiezen (mits je daar ook echt aan toe bent natuurlijk)🤎 Hoe denkt jouw partner erover?

één jaar geleden

Ah ja dat begrijp ik heel goed, dat heeft niks met ruggengraat te maken hoo ...
Aah ja dat snap ik heel goed .. ik ben bang dat ik dat negeren dus niet kan. Heb je hem ook niet afgeleid met iets , dus gewoon laten huilen? Mijn man die is anti borstvoeding geworden sinds dit “probleem” heerst. Slaap je nog met je zoontje samen? Ik denk dat meteen stoppen bij ons de beste oplossing is ook. Alleen ze trekt vaak aan mn shirt en zo ook mn borst eruit 😬

één jaar geleden

Reactie op kimmiex

Aah ja dat snap ik heel goed .. ik ben bang dat ik dat negeren dus niet kan ...
We deden het zo dat hij dan ipv tussen ons in, alleen naast mijn partner lag. Dus mijn vriend lag zegmaar in het midden en we hoopten hierdoor dat hij het sneller zou accepteren doordat hij niet naast mij (en mn borsten) lag. Heb hem dus nergens mee afgeleid, hij werd echt getroost door mijn vriend. Mijn vriend had hetzelfde; die zei ook steeds dat hij zeker wist dat als ik zou stoppen met borstvoeding geven het probleem voorbij zou zijn. Ik vond het heel irritant dat hij gelijk had, want ik had dat niet verwacht 😅 Ons zoontje slaapt in zijn ledikant op zijn kamer in, maar als hij snachts wakker wordt leggen we hem tussen ons in. Toch is er nog steeds een soort van interesse naar mijn borsten🤣 hij wijst er nog wel eens naar en dan brabbelt hij iets in zn eigen taal, en heb ook een paar keer gehad dat hij als mn borst bloot lag ineens met open mond erop af dook😂 maar als ik dan gewoon nee zei was het ook prima. Ik denk echt 3-4 dagen lastig geweest (we stopten met een lang weekend) en daarna was het goed voor hem. Hoeveel voedingen geef je nog overdag?

één jaar geleden

Ik heb dit tot 14 maanden gehad. Toen ging niet ik maar mijn partner haar naar bed brengen. Ook ging ik er niet meer snachts naast liggen maar ook mijn partner. In t begin werd ze nog wel 1x wakker snachts maar niet meer standaard om de 2 uur. Nu steeds vaker slaapt ze door. Ze krijgt trouwens overdag nog wel borstvoeding. Maar hier heeft het dus echt een verschil gemaakt om niet meer samen te slapen.

één jaar geleden

Bij ons heeft het geholpen mijn zoontjes op hun eigen kamer te leggen. Ook het afleren van in slaap te vallen aan de borst hielp.

één jaar geleden

Ik denk toch een kwestie van even doorzetten. Dat is misschien een paar dagen echt niet leuk, maar ik denk dat je er daarna wel vanaf bent. Op die leeftijd hebben ze echt niet om de twee uur dorst als ze overdag voldoende drinken..

één jaar geleden

We deden het zo dat hij dan ipv tussen ons in, alleen naast mijn partner la ...
ik geef sws nog tijdens het middag slaapje en dan savonds , maar als ze moe is of ze “verveelt” zich komt ze ook even drinken dat kan tot 4/5 keer zijn over de dag heen. Jaa mijn man werkt tijden dat hij helaas niet kan helpen dus ik zou het alleen moeten doen. Dus ik hoop dat het mogelijk is om samen te blijven slapen zonder borst. Want mama is erg moe . Bedankt voor je berichtje 😀