46 Reacties

3 jaar geleden

Happy Naps! Met de code SUZANNE-15 krijg je 15% korting. Ik gebruik zelf 2 inserts voor de nacht en daar redt ze het mee. Maar je hebt ook “heavy wetter” inserts voor de nacht en die kan je ook nog combineren met een gewone inserts mocht dát niet genoeg zijn. Zijn super zacht en van bamboe. Heb ook zwemluiers van ze. 😁

3 jaar geleden

Oh en ze zijn super mooi ook nog!

3 jaar geleden

Hier nog een paar printjes 😋

3 jaar geleden

Hooii! Geen idee welk merk je specifiek hebt gelezen, maar wij gebruiken Hu-Da Bamboe luiers (maat Onesize) voor de nacht. Dit zijn heel toegankelijke, smal vallende luiers die eigenlijk bij de meeste kindjes goed vallen. Hierover kan je overbroekjes van verschillende merken gebruiken, maar je kunt ook een gelanoliseerd wolbroekje er over doen en dat bevalt bij ons erg goed, dat zit lekker soepel en comfortabel voor de nacht.

3 jaar geleden

Gebruik je een tweedelig systeem? Wij hebben binnen- en buitenbroekjes van popilini en van totsbots en zijn hier heel tevreden over! Voor de nacht doen we er een extra booster in en dat gaat prima. Wij hebben een pakket gehaald via de billenboetiek. Die kunnen via de app, mail of zoom ook heel goed advies geven.

3 jaar geleden

Reactie op happy96

Hooii! Geen idee welk merk je specifiek hebt gelezen, maar wij gebruiken Hu ...
Ha! Ben je toch overstag gegaan voor de wolbroekjes? Is het niet super veel werk? 😱 Welke heb je?

3 jaar geleden

Wij hebben de bamboe luiers van Little Lamb. Heb ze op marktplaats gekocht om eens te proberen of het wel iets voor ons is zonder een fortuin uit te geven gelijk. Dit is een tweedelig systeem dus je hebt je luier en daarover een overbroekje. Maat 1 (valt erg klein) is voor ons spekkie van ca. 7,5kg nu even te klein dus soms ongelukje want ze plast veel. Maat 2 is vanaf 9 kg en nog net te ruim voor haar. Oké slechte reclame dus maar verder ben ik heel tevreden! 🤭

3 jaar geleden

Thanks allemaal! Super fijn. Ik ga alles even googelen en misschien billenboetiek benaderen om mee te denken 😊👍🏼

3 jaar geleden

Oh, ik heb trouwens thuis ook luiers van Bambino Mio en Little Lamb, tweedehands gekregen. Die vind ik persoonlijk helemaal niks. Bambino Mio overbroekjes zijn van synthetische stof en Little Lamb zijn helemaal ruw geworden. Sowieso ben ik niet zo weg van het overbroekjes idee. Als iemand deze wel fijn vindt, mag je ze gratis op komen halen, heb er best veel. Maar mij niet gezien. Ik heb liever bamboe voor de kleine 😁 Blijft lekker zacht

3 jaar geleden

Reactie op happy96

Hooii! Geen idee welk merk je specifiek hebt gelezen, maar wij gebruiken Hu ...
Ik lees over deze combi superveel goede dingen. Gebruik je met deze combi geen inlegger of wel? 😊 ik zie daar wisselende dingen over

3 jaar geleden

Reactie op Koeki21

Ha! Ben je toch overstag gegaan voor de wolbroekjes? Is het niet super veel ...
Jaaaa🤗 het is zo fijn!! Alleen het begin was veel werk omdat ze voor het eerste gebruik 3x gelanoliseerd moeten worden. Daarna had ik ze een paar keer over gevouwen hydrofielen luiers aangedaan en daarmee poepongelukjes in de wolbroek, dus toen ook steeds in de was en weer lanolineren. Maar nu we de Hu-Da gebruiken blijft poep in de luier (want elastieken) en kan ik nu al 2/3 weken toe met dezelfde wolbroek zonder te wassen/lanoliseren 😁👌🏼 Ik heb 2 Disana wolbroeken. Wel alleen voor de nacht hoor, overdag hydrofielen met totsbots overbroekjes. @Pannenkoekplantje: ik snap de tip van Billenboetiek, wil je alleen wel meegeven dat hun assortiment vrij beperkt is en veel mensen daar met Totsbots pakketten vandaan komen. Als het werkt is het prima, maar ze worden ook veel doorverkocht omdat ze toch niet blijken te bevallen. Ik zou zelf eerder een Nappy’s consulent benaderen, hun assortiment is veel breder.

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik lees over deze combi superveel goede dingen. Gebruik je met deze combi g ...
Ik ga er even vanuit dat je met inlegger een booster bedoelt voor meer absorptie hè? Geen inlegvel om ontlasting op te vangen. Terminologie in de wereld van wasbare luiers is een uitdaging. 😅 Dat hangt er een beetje vanaf hoeveel je kindje plast, maar in de nacht is een booster wel handig. Maar het mooie van de Hu-Da luiers is dat ze geleverd worden inclusief fijne booster. Die kan je bijvoorbeeld dubbelvouwen bij de buik als je een buikslaper of jongetje hebt en in het midden/achter voor een rugslapend meisje. Ze verkopen los ook Hennep boosters, die nemen nog meer op.

3 jaar geleden

Reactie op happy96

Jaaaa🤗 het is zo fijn!! Alleen het begin was veel werk omdat ze voor het e ...
Ik zit op de website van Nappy’s nu inderdaad! Wil denk ik gaan voor wolbroek en dan de Hu-Da er onder aangezien dat bij jullie ook zo goed bevalt. Wel een investering zeg 😅, maargoed ze gaan mega lang mee. Nog een vraag hoor 😂: hoeveel heb jij van de Hu-Da om een week door te komen? En dus met/zonder inlegger? Ik neem aan met 😬 maar zag het nog niet staan. Wil best wat vaker wassen, maar niet dagelijks. En waar bewaar je de vieze luiers in? Wat een vragen hè haha sorry hoor.

3 jaar geleden

Reactie op happy96

Ik ga er even vanuit dat je met inlegger een booster bedoelt voor meer abso ...
Oh sorry, een booster dus ja 😂👍🏼 wasbare luier noob hier!

3 jaar geleden

Reactie op scfreeling

Oh, ik heb trouwens thuis ook luiers van Bambino Mio en Little Lamb, tweede ...
Oh die van mij van little lamb zijn bamboe, zijn nog lekker zacht! En met een fleece booster.

3 jaar geleden

Reactie op happy96

Jaaaa🤗 het is zo fijn!! Alleen het begin was veel werk omdat ze voor het e ...
Oh nee wat een werk 🙈 Ga er toch maar niet aan beginnen 🤭 misschien als ze wat langer met een maat doet 🙈 Gaan jullie op termijn volledig op hu-da? (Neem aan dat hydrofielen op den duur niet meer genoeg werken maar mss klopt dat niet)

3 jaar geleden

De huda luier zou t bij mij geen hele nacht volhouden hoor! Die is na een uur of vier maximaal echt wel verzadigd. Ik gebruik de anavy nachtluier met de nachtinlegger en dan een wolbroek erover. Valt best wel mee hoeveel werk het is. Als het goed is hoef je (zolang er geen poep in komt) nog maar eens in de zoveel tijd opnieuw te lanoliseren. Wel is het beter voor de luiers als het in een bijna volle wasmachine gaat. Nu kan je het natuurlijk aanvullen met washandjes etc. Maar wellicht kan je overwegen om overdag ook wasbaar te gaan luieren.

3 jaar geleden

Haha jeej je geld mag weer gaan rollen!! 😜 *leest stiekem wel even mee.

3 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik zit op de website van Nappy’s nu inderdaad! Wil denk ik gaan voor wolbro ...
Ja het is een flinke investering, maar haal je er als het goed is wel uit tov van wegwerp, vooral als er nog een volgend kindje in kan ;) De ‘theorie’ wat ze altijd aanhouden met nachtluiers is dat je er 6 nodig hebt: 2 in de la, 2 aan de waslijn te drogen, 2 vies in de wasmand. En dan elke 2/3 dagen wassen geloof ik. Nouja ik grijp niet graag naast en je hebt volgens mij 5% korting als je 10 aanschaft dus dat heb ik en daar ben ik heel blij mee. Je moet helaas wel vaker dan eens per week wassen, max elke 3 dagen omdat urine anders in je luiers kan gaan ‘bijten’ en de kwaliteit aantast. Zeker nacht urine is geconcentreerd en heeft dat effect. Zoals genoemd kan je ze inderdaad bij je handdoeken was ingooien als je alleen de nachtluiers wasbaar hebt.

3 jaar geleden

Oja en vieze luiers bewaar ik in prullenbak van Ikea (Hallbar) met wasnet erin. Als je alleen nachtluiers hebt lees ik ook nog wel eens dat mensen een waterdicht kussensloop van action in een wasmand/prullenbak hangen.