13 Reacties

3 maanden geleden

Hier ook een of andere fase aan het doorstaan.. deze huilt voor het minste 🙄 ik mag mijn stem nog niet verhogen of het is al drama.. slapen ook een ramp, s nachts dzn.. overdag knalt ze tot drie uur en als ik der wakker maak OJEEEE DAN, slechtgezind voor de rezt van de dag 🙄

3 maanden geleden

Ik heb dat ook regelmatig meegemaakt. Soms duurt het 1 a 2 weken en is het weer voorbij. Probeer je niet druk te maken. Wat kan helpen is: nog een boekje lezen, slaapliedje zingen, flesje warme melk geven of even een half uurtje uit bed halen laten spelen en het daarna weer proberen. Succes, het komt goed!

3 maanden geleden

Heftig inderdaad! Wij hebben daarom haar slaapje helemaal laten vallen. Daardoor is ze vaak aan het einde van de dag wel moe en jengelig maar ze slaap wel op tijd en daardoor heb ik even tijd om bij te komen in de avond..

3 maanden geleden

Snap dat het lastig is maar maak je er vooral niet te druk over en haar steeds rustig terugleggen en zeggen dat het bedtijd is. Onze dochter is ook bijna 3 en heeft dit onlangs ook ca. 2 weken gehad. Wij maken er niet een groot probleem van en zijn nooit heel streng geweest met bedtijd en mede daardoor hebben wij denk ik echt een makkelijke slaper. Nooit problemen met slapen behalve op de gebruikelijke fases en ja dat is lastig want je bent zelf ook aan je rust toe en wil lekker van je avond genieten. Maar onthou het is een fase en gaat voorbij.

3 maanden geleden

Reactie op Milamama

Heftig inderdaad! Wij hebben daarom haar slaapje helemaal laten vallen. Daa ...
Bij ons was dit ook zo. Om 20:00 uur er in en dan sliep ze om 21:30 uur nog niet… 🫢 Nu gestopt met het middagslaapje en gaat ze om 19:00 er in en slapen! Het is even wennen, want je het overdag geen rustmoment meer. Het heeft hier wel geholpen.

3 maanden geleden

Wij hebben dit heel lang gehad gehad en nog y wen struggle. Wat wel echt helpt is als hij niet slaapt in de middag. Maar soms is hij zo moe dat hij die middagslaap wel nodig heeft. Gaat anders hangen...

11 dagen geleden

En als je het slaapje er nu eens helemaal af haalt??

3 dagen geleden

Goedemorgen allemaal… Vraagje , mijn zoontje van 3 is de laatste dagen erg lastig met naar bed brengen. Met de slaapliedjes zingen of boekje lezen en knuffel en een kus gaat alles goed en is er niets aan de hand. Als we hem in zijn bedje leggen en toestoppen eigenlijk ook niet. Maarrrr zodra wij de kamer uitlopen is het mis , hij huilt - schreeuwt - gilt dan heel de boel bij elkaar. Naar hem toe gaan , kalmeren / troosten en weer toe stoppen helpt om t moment dat je bij hem bent , maar loop je de kamer weer uit dan is t weer mis. Hij kan soms gewoon doorgaan t ruim een uur a anderhalf uur. T breekt me soms helemaal op en soms weet ik t gewoon even niet meer Er is gewoon een nachtlampje aan voor hem en een muziekje dus er is verder ook niets aan de hand. Meer mensen die dit ervaren? Is t misschien een fase of iets?

2 dagen geleden

En toen zat deze mama er weer eens ff doorheen… me zoontje van 3 is soms een pittige peuter , hij wilde net niet luisten en stond me uit te dagen en te doen , gezegd: als jij niet luistert ga je naar bed… hij ging gewoon door , dus opgepakt en naar boven gegaan … hij begon me te knijpen en slaan in me gezicht… zo in bed gezet en weg gegaan , gezegd: ga je maar even nadenken… nu loopt hij te gillen en schreeuwen als een gek

2 dagen geleden

Reactie op D.D.Z

En toen zat deze mama er weer eens ff doorheen… me zoontje van 3 is soms ee ...
Afspreken, als je rustig bent. Kom ik naar boven. Ik kan je niet begrijpen als je zo schreeuwt.

2 dagen geleden

Reactie op Ang6

Afspreken, als je rustig bent. Kom ik naar boven. Ik kan je niet begrijpen ...
Dat helpt / hielp dus maar half / niet… vraag me echt af of dit een fase is en waar t vandaan komt… of dat t iets is dat in hem zit

2 dagen geleden

Reactie op D.D.Z

Goedemorgen allemaal… Vraagje , mijn zoontje van 3 is de laatste dagen erg ...
Paar random tips, geen idee of het wat voor je is: - zorgen dat je overdag genoeg tijd met m besteed (echt even gezellig samen puzzelen of boekjes lezen, uitgebreid kletsen over zijn dag, écht even aandacht voor hem) - overdag een spelletje spelen van “naar bed gaan” en ook eens de rollen omdraaien. Je kunt dan juist zo lastig doen als je hem ervaart maar ook juist een keer het “goede” voorbeeld geven. - Jezelf blijven bedenken: ze doen niet moeilijk, ze hébben het moeilijk. Jij bent zijn wereld en daar moet hij afscheid van nemen en in t donker in z’n eentje liggen. Hij vindt je fantastisch ❤️ het is een fase

één dag geleden

Aandacht op de dag krijgt hij tussendoor altijd , even tv kijken samen - spelletje doen - spelen met het speelgoed - kleuren - spelletje - dansen en gek doen , hij gaat ook 3 dagen naar de opvang wat hij super leuk vind , heeft dan ook veel vriendjes… en persoonlijk vind ik een beetje dat je doet alsof t lijkt dat dit elke dag is , maar hij kan ook super lief zijn en super lief naar bed gaan en dan binnen 10 min slapen hoor