10 Reacties
10 maanden geleden
Heeee, pff wat vervelend en zwaar voor je. Deze leeftijd is heel erg de grenzen opzoeken. Misschien is ze de verbinding tussen jullie even kwijt en heeft ze extra aandacht nodig. Al lijkt het soms niet zo, vanuit die verbinding kan je dan weer goede regels opstellen. Hopelijk helpt dit je iets. Heel veel succes en hopelijk is ze snel weer gezelliger. 🥰
10 maanden geleden
Herkenbaar! Dan heb je soms van die dagen dat ze van alles willen, niets lukt, boos, verdrietig etc. Hier zijn de laatste kiezen ook in aantocht, blij als die ellende ook achter de rug is. Kwijlt ze veel? Ook lastig met eten?
Wij blijven rustig en schreeuwen niet. Echt boos worden helpt hier i.i.g. niet. Vanuit onmacht is het wel gebeurt maar dan is ze pas echt heel verdrietig.
We leggen uit waarom iets niet kan of benoemen haar gevoel wanneer ze boos is wanneer iets niet lukt. We proberen haar zo goed als mogelijk dan af te leiden. “Zullen we even samen in je keukentje kijken en spelen?” of met een heel verbaasd gezicht wijzen naar het raam “jeetje wat zie ik daar?!? Dat lijkt wel een hele grote …..“ en hang er maar een verhaal aan op. Ze is dan uit de emotie want het lukt haar soms niet om er zelf uit te komen.
Kan je hier wat mee?
9 maanden geleden
Reactie op Gebruikersnaamblabla
Herkenbaar! Dan heb je soms van die dagen dat ze van alles willen, niets lu ...
Wel soms helpt dat afleiden idd wel, maar als ze er echt te ver in zit dan is er niets dat werkt. Hier zijn alle kiezen erdoor, dat gaf ook ellende ja! Ik denk dat het ook wel niet helpt dat ik me niet goed in mijn vel voel hierdoor, misschien voelt zij dat ook. Ik probeerde vanmiddag om het rustig aan te pakken, maar na een kwartier krijsen (en het was echt luid) was mijn geduld op, dit is dag zoveel op rij en ik ben het zo moe. Lief dat je met me meedenkt!
9 maanden geleden
Reactie op Ree1994
Heeee, pff wat vervelend en zwaar voor je. Deze leeftijd is heel erg de gre ...
Het is de laatste tijd ook wel heel druk geweest, en die feestdagen er nog bij. Misschien heeft ze idd wel wat extra aandacht nodig. Dankjewel!
9 maanden geleden
Reactie op Mommy_of_2
Het is de laatste tijd ook wel heel druk geweest, en die feestdagen er nog ...
Dat betekend niet dat het niet zwaar is voor jou!! (Zo bedoel ik hem natuurlijk niet!🥰) Altijd zo moeilijk om goed over te komen via woorden. Hopelijk nadat jullie een wat rustigere periode hebben gehad heb je elkaar weer gevonden. ❤️
Mijn dochter is vaak na een vakantie ff van slag. Wij gaan regelmatig dus heb t al vaker gemerkt. Minder slaap, meer doen. Dan test ze meer, gaat ze over grenzen heen en dan merk ik dat na een tijdje de rust weer terug is en ik m'n meisje weer herken. Het is niet in de mate waarin jij het beschrijft maar hopelijk geeft het je wat moed en kracht. 🥰
9 maanden geleden
Reactie op Ree1994
Dat betekend niet dat het niet zwaar is voor jou!! (Zo bedoel ik hem natuur ...
Ik had het goed opgevat hoor 🥰 het kan zeker wel een verklaring zijn. Mijn oudste zit nu ook in het 1e leerjaar en daar gaat ook wat meer aandacht naartoe. Het lijken kleine dingen, maar misschien is de impact groter dan we soms denken. Alle beetjes helpen ❤️
9 maanden geleden
Ik herken dit ook zooo erg. Heeft hier ook een paar maanden geduurd en nu opeens veel makkelijker. Dat alles is een fase is het grootste cliché dat waar is🙈🙈 Ik begrijp helemaal dat je moe bent en het niet meer trekt, ik zat er ook volledig doorheen en was niet te genieten, ook naar mijn zoontje wat ie natuurlijk merkt. Geduld en afwachten was hier de enige remedie. Sterkte! ❤️🔥
9 maanden geleden
Reactie op Kattenmeisje
Ik herken dit ook zooo erg. Heeft hier ook een paar maanden geduurd en nu o ...
Het begint precies wat te beteren ondertussen. En nu ik rustiger ben, is zij ook veel rustiger. Je straalt het vaak uit he, als je het even niet meer aankan, ze voelen dat goed genoeg. Enne.. het is idd een fase 🤣🙈
9 maanden geleden
Reactie op Kattenmeisje
Ik herken dit ook zooo erg. Heeft hier ook een paar maanden geduurd en nu o ...
Het begint precies wat te beteren ondertussen. En nu ik rustiger ben, is zij ook veel rustiger. Je straalt het vaak uit he, als je het even niet meer aankan, ze voelen dat goed genoeg. Enne.. het is idd een fase 🤣🙈