3 Reacties

één jaar geleden

Voor de meeste vliegmaatschappijen geldt dat je max 100ml per flesje mag meenemen en dan een max aantal totaal (bijv. 1L). Buggy mag je vaak bij de gate afgeven en gaat het ruim in (tenzij je er eentje hebt die je kunt opvouwen tot handbagage). Alles wel even dubbel checken bij de maatschappij waar jullie mee vliegen. Vochtige doekjes mogen gewoon mee.

één jaar geleden

Ligt eraan waar vandaan je vliegt. Op Schiphol kijken ze niet meer naar het aantal ml. Ik heb vorige week een 1L pak melk in mijn rug tas en grote potjes eten mee genomen. Maar vanaf elk ander vliegveld in Nederland is het inderdaad 100ml max. Alhoewel ze met potjes en eten voor baby’s niet zo nauw kijken.

één jaar geleden

Wij vlogen vorig jaar met TUI naar Tenerife via Schiphol. Bij Schiphol is het al een aantal jaren zo dat het niet uitmaakt hoeveel vloeistof je meeneemt omdat ze daar goede scanapparatuur hebben. De terugweg vond ik spannender, maar op Tenerife bleek er een security check speciaal voor baby's en gehandicapten waar wij gebruik van konden maken. Daar werd op alles waar vloeistof in zat een drugstest op uitgevoerd door aan de buitenkant een monster te nemen. Ook 1,5 liter flessen watet mochten we probleemloos mee naar binnen nemen. Onze kleine was toen 6 maanden, dus wel wat jonger maar neem aan dat eten en drinken voor een dreumes geen probleem zal zijn. Ook als je niet die aparte security check hebt maar de reguliere zullen dezelfde regels gelden, het is daar alleen wat drukker;) Veel plezier alvast!😃