7 Reacties

4 jaar geleden

Ik hou dit schema aan

4 jaar geleden

Ik gebruik de winter teddy slaapzak van puckababy. In de slaapkamer is het vaak rond de 21 graden. Ik doe een lange mauwen romper, pyjama en dikke sokken eronder. En dan geen deken. Dit gaat goed! Mijn dochter weegt al 6 kilo en is 8 weken oud, deed het vanaf het begin kwa temperatuur al heel goed.

4 jaar geleden

In het schema hierboven staat dat ze eigenlijk niks of alleen een romper eronder hoeft, dit is nu veel te koud! Dus ik vind het schema niet kloppen. Maar probeer vooral te doen wat goed voelt voor jou!

4 jaar geleden

Bij ons op de kamer is het rond de 18 graden en dat is eigenlijk prima met het schema, maar dat ligt denk Ik ook aan wat je zelf gewend bent. Ik vind 21 graden al te warm voor een babykamer, dat lijkt mij in combinatie met zoveel kleren veel te warm. Ik heb de Teddy hier ook liggen, maar nog niet gebruikt. Voor de gewone slaapzak kleed ik haar in ieder geval wel volgens het schema en dat gaat/voelt goed. Maar inderdaad doen wat voor jou goed voelt, en desnoods kun je de temperatuur van je baby in de gaten houden. Dan weet je vanzelf of er nog iets aan of uit moet.

4 jaar geleden

Reactie op SRA__

Bij ons op de kamer is het rond de 18 graden en dat is eigenlijk prima met ...
Temperatuur in de gaten houden is wel een goeie inderdaad! Onze babykamer is ongeveer 19 graden, en hij heeft het nu niet te warm. Ik ga wel even een beetje uitvogelen hoe en wat 馃榿

4 jaar geleden

Hangt van je baby af, denk ik. De eerste weken droeg onze dochter ook een romper met pyjama en hierover een winterslaapzak (zonder mouwen) van 2,4 tog. Maar dat was veel te warm voor haar. Haar nekje voelde vaak klam aan. Nu draagt ze ofwel een slaapzak van 2 tog met enkel romper ofwel een warme pyjama met zomerslaapzak. Nu slaapt ze veel rustiger en haar nekje voelt perfect. Ik vond het moeilijk om te switchen, omdat ik bang was dat ze koud zou hebben. Maar da's absoluut niet het geval. Onze kamer is 19 脿 20 graden. Ik leg vaak nog een hydrofiele doek over haar benen, maar eerder voor het geborgen gevoel.

4 jaar geleden

Wij hebben een jongen van 10鈥檞eken en slaapt ook in de puckababy (piep) Wij hebben in de box (woonkamer) de gewone puckababy (tog 0,5) en draagt hier zijn kleding onder (romper lange mouwen en een broek + sokken) en dan zonder dekentje. In de slaapkamer hebben wij de Teddy (het is hier 15-16 graden) en daaronder ook een romper met pyamapakje of met een broekje + sokjes en daarover gespannen een lakentje met een dun dekentje voor het geborgen gevoel. Wij hebben laatst een winterslaapzak geprobeerd waar de armen niet in de slaapzak zitten en daar deden we een romper lange mouwen, en pyama pakje (met voeten of sokken) en verder niks en dit ging ook goed. Onze jongen heeft het eerder warm dan koud want thuis overdag draagt hij een romper met een broek en sokken, bij 20 Graden, gaan wij op pad of op bezoek doen we hem pas een trui of een vest aan