6 Reacties
één jaar geleden
Wat maakt dat zij zo'n energielek voor jou zijn? Is er een methode om je op dat soort momenten (mentaal) te distantiëren van hen?
Hoe zou jij het vinden als het andersom was? Als jouw vriend alleen nog naar de belangrijkste familie momenten van jouw kant zou gaan? Want als ik dit zo lees, zal dat waarschijnlijk zijn tegenargument zijn.
10 maanden geleden
Ik heb net als jij ook geen band met schoonfamilie. Dit komt omdat mijn vriend het zelf nooit heeft onderhouden (wij zijn 25 jaar samen) en er werkelijk geen klik is.
Helaas kan mijn vriend heel slecht nee zeggen als we worden uitgenodigd (ook al heeft ie geen zin) en kan ook niet goed met confrontaties.
Ik zeg sinds een aantal jaar steeds meer nee tegen energie zuigende situaties en dat geeft meer rust.
Maar nu met de kleine erbij lijkt het alsof ik weer opnieuw grenzen moet aangeven en verantwoording moet afleggen. Dus ben heel benieuwd hoe je t nu oplost :-)
10 maanden geleden
Reactie op Piekermama
Ik heb net als jij ook geen band met schoonfamilie. Dit komt omdat mijn vri ...
Hey! Ik heb met mn vriend een jaaroverzicht gemaakt: dus belangrijkste verjaardagen, kerst etc. Soort van verplichten dagen zegmaar. De rest wil ik voor mezelf
Openhouden.. dus als ik echt voel dat ik niet wil, dan ga ik niet. Hoe doe jij dat? En accepteert jouw vriend dat van jou? En hoevaak zie je jouw schoonfam ong? En dan je schoonouders vaker of ook schoonzus/broers? Ben benieuwd! ☺️
10 maanden geleden
Reactie op Soo
Wat maakt dat zij zo'n energielek voor jou zijn? Is er een methode om je op ...
Als hij dat echt oprecht voelt, zou ik het heel naar vinden, maar wel accepteren. Als idd de belangrijkste dingetjes maar samen worden gedaan zoals kerst en verjaardag ouders☺️