7 Reacties

4 jaar geleden

Gaat je zoontje ook naar de opvang etc? Want het is al besmettelijk voordat er symptomen zijn. Ik maak me er niet zo druk om, meeste kindjes worden niet mega ziek ervan en onder het jaar schijnen ze vaak wel minder jeuk te hebben.

4 jaar geleden

Reactie op Thamar92

Gaat je zoontje ook naar de opvang etc? Want het is al besmettelijk voordat ...
Hij gaat inderdaad ook naar de opvang. Maar ik vind het daar nog een andere situatie omdat je het daar niet echt kan vermijden. Dit is een situatie dat wel vermeden zou kunnen worden omdat we weten dat het circuleert bij hen thuis. Maar we zien hen al niet vaak, dus ik zou hem liever niet droppen bij de peter. 🙃

4 jaar geleden

Het is alleen zo alsjr baby van onder de 3 maanden waterpokken krijgt dat ie het nog een keer kan krijgen na 3 maanden maken ze als ze het krijgen zelf afweer en antistoffen aan dus dan zijn ze daarna imuun. Lekker gaan en als hij het krijgt mooi mee genomen want ze hebben er nu minder last van dan als ze wat ouder zijn

4 jaar geleden

Mwah, mijn dochter van 7mnd heeft het twee weken geleden gehad en heeft er echt helemaal onder gezeten en superveel last van gehad. Ik kreeg veel reacties ahh meestal zitten ze er we onder maar valt het mee. Nou hier niet. Twee nachten tussen 1-5uur liggen krijsen. Super zielig. Voordeel is wel met zo jong dat ze niet echt krabben nog… En ja, ze moeten het zeker een keer krijgen.. en op de opvang heerst het al enorm. Zorg dat je havermout in huis hebt voor een badje. En verkoelende foam en zinkzalf. Dan kun je het vrij snel onder controle hebben. Snap je dilemma wel hoor… voorkomen is beter dan genezen 😉

4 jaar geleden

Reactie op LittleGremlin2021

Hij gaat inderdaad ook naar de opvang. Maar ik vind het daar nog een andere ...
Doe wat voor jou goed voelt. Ik ontloop het niet, vroeg of laat krijgt hij het en liever vroeg. Ik heb als kind geen waterpokken gehad en zal nu dus mogelijk flink ziek worden. Ja, voorkomen lukt uiteindelijk toch niet meer dus ik neem ook dat risico voor mezelf.

4 jaar geleden

Waterpokken heerst op dit moment ontzettend erg.. wij hebben de kleine vorige week wel een dag van de opvang gehouden ivm geplande vakantie. Het voelde niet goed om hem naar de opvang te brengen. In de ochtend wel contact gehad met de opvang en bij dit kindje waren de waterpokken nog niet ingedroogd.. dat maakte voor ons dat we op dit moment geen risico wouden lopen.. dus voelt het niet goed en het geeft geen problemen.. waarom zou je dan gaan? Overigens heeft het consultatiebureau mij verteld dat het maar zo kan zijn dat door de antistoffen van jou de kleine er minder vatbaar voor kan zijn (langer dan de 3 maand die op internet te lezen is..). Op de opvang hebben ze namelijk ook wel mee gemaakt dat er 2 kindjes waren met waterpokken en de rest van de kindjes op de groep het niet kregen.. je kan natuurlijk ook even contact opnemen met ouders en vragen of alles ingedroogd is.. misschien zorgt dat er voor dat je de knoop makkelijker door kan hakken.. en tuurlijk (bijna) iedereen krijgt het.. maar als jij je er niet goed bij voelt.. waarom zou je gaan.. je zit dan ook niet lekker daar waarschijnlijk

4 jaar geleden

Bedankt dames voor de tips. We gaan er nog even over nadenken en morgen beslissen. We hadden het graag nog even uitgesteld, omdat ik toch verschillende zaken lees over het nog een tweede keer kunnen krijgen. Geen idee wat wel/niet klopt. 🙈 We zouden ons kindje wel bij mijn familie kunnen laten zodat wij gewoon kunnen gaan. Maar is wel jammer natuurlijk. Iedereen kijkt er altijd zo naar uit om hem nog eens te zien. Ach ja, nog een nachtje over slapen. 😅