7 Reacties

één jaar geleden

Last van tandjes? Of zijn keeltje.

één jaar geleden

Dronk hij voorheen wel gewoon water uit een flesje of beker? Hier drinkt ze wel aanzienlijk beter uit een rietjes beker (ezpz) dan uit een tuitbeker (die ze op de opvang heeft). Kan hij al uit een rietje drinken? Zo niet, misschien de pipet methode gebruiken om dit te leren? Krijgt hij direct wat water binnen. Hier vond ze dat super leuk en interessant. En heel random, maar anders voor tijdelijk proberen of hij lepeltjes water wil? Heb dit wel eens ergens gelezen.

één jaar geleden

Jeetje wat lastig lijkt me dit. Sinds wanneer is dit en hoe was het voorheen? Hier was het ook echt even zoeken, en heeft het even geduurd, veel (dure) bekers verder, totdat ze wat anders wilde naast de borst. We zijn uiteindelijk uitgekomen op de rietjesbeker van de action en soms wil ze wat slokjes uit een beker met los rietje erin. Wil hij wel vochtrijk fruit? Pap met extra melk/water? Smoothie evt lepelen? Heeft hij nog wel genoeg plasluiers?☺️

één jaar geleden

Reactie op F-8

Jeetje wat lastig lijkt me dit. Sinds wanneer is dit en hoe was het voorhee ...
Ja he echt heel lastig. Dit heeft hij echt al weken lang. Een rietjes beker hebben we nog niet geprobeerd dat kunnen we nog doen, thanks voor de tip! Ja met fruit doen we er extra fruitsap bij van mandarijn of sinaasappel bijvoorbeeld. Ja hij heeft gelukkig wel gewoon natte luiers maar soms maak je je dan wel zorgen en vind ik het niet erg om eruit te gaan in de nacht. Want dan ben ik alleen maar blij dat hij weer heeft gedronken

één jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Dronk hij voorheen wel gewoon water uit een flesje of beker? Hier drinkt ...
Nee dat doet hij nog niet vaak! Wel een goeie tip om met een rietje te proberen of een rietjes beker. De pipet methode ken ik niet?

één jaar geleden

Ons kindje had dit ook de afgelopen tijd. Bleek te komen vanuit oorpijn. Dubbele oorontsteking kan ook erg vervelend/pijnlijk zijn tijdens drinken. Hij krijgt nu een antibioticakuurtje en knapt op. Daardoor drinkt hij ook weer goed. Ik zou dus niet alleen zoeken naar een oplossing, maar ook proberen na te gaan wat het ‘probleem’ is.

één jaar geleden

Reactie op C20

Nee dat doet hij nog niet vaak! Wel een goeie tip om met een rietje te prob ...
Wij hebben de beker van ezpz die kan ze makkelijk zelf pakken, maar iets anders werkt vast ook. Hier vind je er veel info over, oa ook over de pipet methode: https://solidstarts.com/cup-drinking/