7 Reacties
één jaar geleden
Hier was het het zelfde... kreeg ook alleen maar kwark of yoghurt.. gaat vanzelf wel weer normaal eten
één jaar geleden
Misschien gewoon iets zoals macaroni? Dat is lekker zacht.
Of toch zn eten wat meer prakken en door elkaar heen met wat boter om het smeuïg te maken ofzo?
Soep is natuurlijk ook altijd een goede om niet teveel te hoeven kauwen.
Maar misschien is het ook een combi met het warme weer? Mijn zoontje eet op het moment ook slechter
één jaar geleden
Tomaatjes, komkommer… als het maar lekker koud uit de koelkast komt! ☺️
één jaar geleden
Bij ons ventje lukte havermout die goed zacht gekookt is dan goed. Op die manier kreeg hij iets binnen wat wel heel goed vult en toch ook nog gezond is.
Beetje zoeten met wat honing en dan kaneel erbij want daar is hij zot op.
En als fruit dan ook heel moeilijk ging rasp ik een appel die ik er mee onder kook dat deze net zo zacht is, dan had hij toch ook nog wat "vers" fruit binnen.
Knijpzakjes eet hij ook altijd, als hij echt ziek is is dat vaak het enige wat hij wilt eten.
Verder denk ik misschien aan een omelet of roerei.
Zelf pudding koken met bv een verbrokkeld koekje onder.
Deze dingen zijn ook allemaal koud lekker wat vaak beter aanvoelt voor doorkomende tandjes.
En ik durf soms ook als hij ziek is en bv niets binnen kan houden terug gaan naar een potje olvarit voor 6 of 8 maanden, ons zoontje wilt als hij echt ellendig is geen stukjes eten, als hij dan eenmaal 1 stukje heeft gehad dan weigert hij verder te eten. Dan liever even een potje waarvan ik 100 procent zeker ben dat er geen stukje inzit (had het een hele tijd terug nog eens zelf gemixt, zit er natuurlijk per ongeluk in zijn 2e lepeltje een mini stukje...)
Of soep met beschuit eronder zodat je een soort pap hebt
één jaar geleden
Hier zijn wentelteefjes een hit! Gewoon een volkorenboterham in melk, ei en snufje kaneel en dan oppakken. Is zacht en smeuïg dus hoeven niet echt te kauwen. Door de kaneel een beetje zoetig en door het bakken in de boter een beetje zoutig. Ik doe er verder geen suiker of stroop op, maar als je dit wel zou willen doen maak je het helemaal aantrekkelijk natuurlijk 😉
één jaar geleden
Oh en soep! Ik maak altijd soep van aardappelen, wortel, prei, slagroom en een bouillonblokje (ik maak echt heel veel voor meerdere personen dus doe er een heel blokje in, maar moet je dan zelf even onderzoeken). De aardappel maakt hem lekker dik en romig, als je niet te veel water toevoegt natuurlijk. Hier ook een hit met pijnlijke tandjes!