43 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Ang6

Ik werk bij kruidvat maar voor onze dame zijn ze niet passend. Kruidvat val ...
Mijn dochter heb ook wel beste billen de vrouw van de kruidvat wist ook even geen oplossing miss maar 6 proberen want om de 1.5 uur verschonen vind ik ook beetje gortig

één jaar geleden

Reactie op Lou1986

Mijn dochter heb ook wel beste billen de vrouw van de kruidvat wist ook eve ...
De pure & soft vallen breder. Verder gebruiken wij pampers. Maat 5 die zitten goed. Etos woezel en pip zijn ook breder alleen krijgt onze dame er snel uitslag van

één jaar geleden

12,6 kg maat 5 kruidvat luiers

één jaar geleden

11,5 kg en maat 4+ overdag (Kruidvat/etos) en maat 5 in de nacht. Welke pampers heb je? De baby dry vond ik altijd beter dan premium protection. Maar Kruidvat ben ik altijd toch wel erg tevreden over. Etos is op het moment mijn favoriet. Zijn de luiers wel echt vol? Of plast ze erlangs op? Maat 5 zou volgens mij eigenlijk nog niet nodig moeten zijn met 10 kilo.

één jaar geleden

Overdag kruitvat maat 4 In de nacht kruitvat 4+, maar ik wil als de pakken op zijn naar maat 5 in de nacht. We hebben nu nog met regelmaat een natte pyjama in de ochtend omdat we een nachtplasser hebben.

één jaar geleden

15 maanden en maat 5 van de Woezel en Pip luiers (Etos). Ze was rond 13,5 maand bijna 12 kilo

één jaar geleden

Ik heb toch maar maat 6 gehaalt na 4 natte luiers ik zat al tijdje op 5 maar elk uur verschonen gaat me beetje tever

één jaar geleden

Wij gebruiken zelden wegwerp, maar hebben nu nog maat 4 (kruidvat pure&soft) en dat gaat goed. Mijn zoontje weegt ongeveer 10 kilo

één jaar geleden

Reactie op EsmeeSL

Overdag kruitvat maat 4 In de nacht kruitvat 4+, maar ik wil als de pakken ...
Waarom haal je dan niet vast maat 5 voor de nacht, en gebruik je 4+ ook voor overdag? (Scheelt dan toch wat natte pyjama’s en extra was 🤔)

één jaar geleden

Reactie op Lou1986

Ik heb toch maar maat 6 gehaalt na 4 natte luiers ik zat al tijdje op 5 maa ...
En gaat dat beter? Welk merk heb je nu? En wat weegt je dochter nu? Denk toch dat je een luier hebt met verkeerde pasvorm voor je dochter, hier dochter 1 perfect op Kruidvat tot ze meer spek kreeg, toen beter etos, behalve in de nacht. Pampers kreeg ze uitslag van (premium protection), de baby dry ging wel oké, maar met Kruidvat bijna nooit lekkage gehad, maar moest ik toen ze wat steviger werd wel een maatje groter, omdat die smal vallen, maar door het elastiek op de rug, bleven ze toch het beste zitten. Nu dochter 2 maakt het niet uit of ik Kruidvat of etos pak. Dus begin ik met een maat van Kruidvat, dan stap ik over naar etos (groter) en dan stap ik over naar de volgende maar. Of de aanbiedingen moeten anders uitkomen natuurlijk🤣

één jaar geleden

Maat 6 gaat opzich goed nou zij de begeleidster op de kdv dat ze ook kunnen lekken als.de romper te groot is ik gebruik pampers baby dry maar wil idd ook kruidvat nog en keer gaan proberen maar ze heeft best en figuurtje zeg maar 😂😂 naar mij idee is maat 6 niet te groot

één jaar geleden

Hier 9kilo180 en maat 4 van pampers zelf. Lukt nog prima

één jaar geleden

Maat 4 Kruidvat overdag. Als die op zijn ga ik over naar maat 5. Snachts de pamper dry nights broekjes maat 4, hij lekte steeds door ook met een kruidvat 5. Gaat nu goed met luierbroekjes. Is denk ik nu bijna 11 kg.

één jaar geleden

Reactie op Lou1986

Maat 6 gaat opzich goed nou zij de begeleidster op de kdv dat ze ook kunnen ...
Heb nooit gemerkt als een romper aan de ruime kant is, of misschien zelfs te groot. Wel bij een te kleine romper… dan merkte ik dat de luier niet z’n volledige vermogen kan benutten, omdat die aangedrukt wordt door de romper… en gaat alles erlangs. De luier moet goed om de beentjes aan kunnen sluiten. En die van de Kruidvat gaan niet zo snel open staan aan de achterkant, wat ook fijn is met evt spuitluiers (nou dacht ik dat pampers tegenwoordig daar ook wel een oplossing op heeft) Mijn dochter is inmiddels 12 kilo. En gebruik van de Kruidvat 5 voor de nacht. En overdag etos 4+, ik denk dat 4+ Kruidvat inmiddels aan de kleine kant zou zijn, dus anders zou het dag en nacht 5 van Kruidvat zijn. Maar de lengte speelt natuurlijk ook mee, vooral voor de pasvorm. Mijn dochter is 83 cm + (1 maand terug 83) Maat 86 (en 86/92) kleding wordt inmiddels allemaal wat krap, dus we gaan over naar enkele maat 92 en enkele maat 98 (combinatie met 104 is dan weer erg groot ineens) Sommige rompers 86/92 kreeg ik niet eens meer dicht… dan zal de luiers dus inderdaad ook weinig meer kunnen doen🙈

één jaar geleden

Reactie op baby17en21

Heb nooit gemerkt als een romper aan de ruime kant is, of misschien zelfs t ...
Klinkt heel bekend als bij mij dochtertje. Alleen 4+ was hier al wel echt te klein. Hier was ze met 13,5 maand 80 cm en nu 1,5 maand verder maar maat 86 is hier ook al te klein aan het worden en zitten nu ook al regelmatig met kleertjes maat 92. Rompertjes 86/92 ook inderdaad te krap. Valt me op dat rompertjes zonder mouwen langer meegaan. Dus ik gebruik of zulke rompertjes of onderbroekje en hempjes. Misschien ook eventueel een idee want ik persoonlijk vind 98/104 dan heel groot verschil 🙈.

één jaar geleden

Dochter 16 maanden, ik gok dat ze rond de 11 kilo weegt. Ik gebruik AH eigen merk extra zacht maat 4+ of pampers maat 4.

één jaar geleden

Wij hebben voor onze kleine nu maat 5 van kruidvat (pure lijn ivm minder plastic) en ze is ongeveer 12 kilo. In de nacht gebruiken we pampers nappy pants ivm doorlekken. Sinds we die gebruiken heeft ze geen doorlekken in de nacht meer gehad. Over het overdag doorlekken zag ik laatst ook nog een goede tip: kijk of de rompertjes die je kleintje draagt niet inmiddels wat te strak geworden zijn. Als die wat te strak zijn drukken ze ook tegen de luier aan en kan die weinig hebben.

één jaar geleden

Reactie op Sandy1986

Klinkt heel bekend als bij mij dochtertje. Alleen 4+ was hier al wel echt t ...
Ik heb daarom ook rompers enkele maat… c&a heeft die. Gister 98, dat was wel komisch toen ze even zonder broekje rondliep… bungelde er nog onderuit. Maat 86 van c&a gaat nu nog net… Dus 92 zou denk ik perfect zijn… alleen had ik die even niet voor handen.

één jaar geleden

Reactie op baby17en21

Ik heb daarom ook rompers enkele maat… c&a heeft die. Gister 98, dat wa ...
Ja dat is ook een goede optie. Maar uit ervaring weet ik dat de kleine onderbroekjes straks weer passen als ze uit de luiers is want dan stellen die billetjes niets meer voor 🤣🤣. Dus die gaan nog een lange tijd mee. En voor elke maar rompertjes kopen dan blijf ik best veel kopen met de groei van haar 😅.

één jaar geleden

Welke maat nappy pants gebruik je?