20 Reacties

2 jaar geleden

Mijn kindjes zijn nu net 1 jaar, ik kolf 1x op het werk en dat gaat nog mee naar de opvang. Vanaf september ga ik 4 dagen gaan werken en dan stop ik met kolven. Dan drinken ze enkel 's morgens en 's avonds nog melk. Ik vind het wel spannend hoe dat gaat lopen.

2 jaar geleden

Reactie op Zopa

Mijn kindjes zijn nu net 1 jaar, ik kolf 1x op het werk en dat gaat nog mee ...
Ik vind het ook heel spannend. Het voelt alsof ze je dan minder nodig hebben op een manier.

2 jaar geleden

De mijne is 10 maanden en drinkt tussen 9-17 zeker nog 2 heeeel soms 3 keer. Dus ik kolf altijd 2 keer. Ik werk nu van 8-14 en kolf 2 keer meestal maar hij drinkt dan maar 1x en wil wel meteen ophalen weer

2 jaar geleden

Ik kolf nu nog 2 keer maar hoop na haar eerste verjaardag naar 1 keer te gaan en dan ergens het nieuwe jaar te stoppen met kolven. Ik heb nu het idee dat ik voorlopig nog wil voeden en wil geen risico lopen op productie daling. Durf het nu nog niet aan om níet meer te kolven (al komt het mn neus uit haha). Bedoel je dat je eigenlijk wil stoppen met kolven?

2 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Ik kolf nu nog 2 keer maar hoop na haar eerste verjaardag naar 1 keer te ga ...
Nee ik wil absoluut blijven voeden. Met mij’ tweede kind had ik dit tot 2 jaar gedaan. Ik ben van plan dit nu ook te doen. Het is zoals je zegt dat de productie dan verlaagd. Ik vind dit moeilijk te aanvaarden. Maar ik wil ook weer geen diepvries vol melk.

2 jaar geleden

Reactie op nacera

Nee ik wil absoluut blijven voeden. Met mij’ tweede kind had ik dit tot 2 j ...
Lastig hè. Als ik op de Facebookpagina met lactatiekundigen lees dan zie ik dat zij zeggen dat het per vrouw verschilt en dat sommigen zo na een jaar af kunnen met niet kolven op werk en op thuisdagen overdag weer wel live voeden. Dat lukt niet altijd helaas. Je zou kunnen kijken of je je melk anders kan doneren? Komt erg goed terecht dan…

2 jaar geleden

Lastig hè. Als ik op de Facebookpagina met lactatiekundigen lees dan zie ik ...
Misschien wel. Ik heb er al veel pannenkoekjes mee gemaakt voor de kinderen. Maar dit kan ik niet blijven doen natuurlijk 😅.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is deze week 10maanden oud. Ik ben op 1 juli gestopt met kolven, hij was net 8 maanden toen. Hem voeden tot hij 1 is gaat sowieso lukken denk ik, daarna zien we wel. Toen mijn eerste zoon 7maanden oud was stopte ik destijds met kolven en hij heeft toch 22 maanden borstvoeding gehad. Bij beide jongens ben ik na 3 a 4 maanden weer gaan werken, tussen 6 a 8 uur per dag Niet iedereen heeft te maken met productiedaling na stoppen met kolven voor het kind 1 jaar is. Punt is, om te weten hoe het bij jou uitpakt.....moet je stoppen met kolven 😅. Ik ken wel verhalen van dames die gestopt waren, productiedaling hadden en weer begonnen met kolven....bij hen kwam het ook weer goed met de productie.

2 jaar geleden

3x en mijn dochter drinkt dat dan de volgende x ook weer op (ik vries het in). Ze had even een paar dagen afgelopen weekend dat ze de melk einde middag niet tot nauwelijks wilde maar op de dagen dat ze nu niet thuis was heeft ze wel braaf alle flesjes helemaal opgedronken. Dus voorlopig blijf ik nog drie x kolven. En anders heb ik een grotere melk voorraad in de vriezer. Vind ik ook fijner gezien ik een paar maanden terug met ziekte nauwelijks meer productie had en het toen binnen vier dagen bijna op gegaan was. Mijn dochter weigert kunst voeding dus dat was niet zo’n prettig idee dat het zo snel op ging.

2 jaar geleden

Ik ben gestopt met kolven. Rond 12 maanden. Helemaal klaar was ik daar mee. Thuis drinkt ze 3 x/24 uur Op de dagen dat ik er ben bied ik de middag aan live. Maar die kolf ik dus niet op m’n werk (ma wo do)

2 jaar geleden

1x of niet, maar alleen omdat ze ook nog 3x100 drinkt als ik er 8a10 u niet ben anders zou ik niet meer (moeten) kolven

2 jaar geleden

Ik kolf 1x per werkdag ergens tussen 13 en 15u afhankelijk van wanneer het uitkomt. Die voeding krijgt ze ook de dag erna om de opvang

2 jaar geleden

Mijn dochter van 13 maanden drinkt sinds ongeveer 2 weken opeens geen flesjes borstvoeding meer. Ze drinkt alleen nog bij mij. Ik kolf op werk normaal 1 keer in de middag maar dat heb ik nu afgelopen week een paar keer niet gedaan om te ervaren hoe dat is. En dat ging prima dus ik denk dat ik maar langzaam aan ga stoppen met kolven.

één jaar geleden

Reactie op Afasefi

Mijn zoontje is deze week 10maanden oud. Ik ben op 1 juli gestopt met kolve ...
N.B. onze avontuur gaat nog steeds door, precies zoals ik had verwacht en gehoopt. Met 8 maanden oud gestopt met kolven, bv naast vaste voeding, nu drinkt hij tussen 19.00 en 07.00 maximaal 3 keer (voor bed, nacht en ochtend).

één jaar geleden

Reactie op Afasefi

N.B. onze avontuur gaat nog steeds door, precies zoals ik had verwacht en g ...
Wat goed! Hier wil ik van het kolven overdag af, maar ze drinkt hier s ochtends niet. Alleen in de avond en s nachts. Ga het binnenkort maar gewoon doen denk ik… iets meer vrijheid en veel behoefte heeft ze toch niet. Alleen s nachts is het toch wel heeeel makkelijk om dr rustig te krijgen 😁

één jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Wat goed! Hier wil ik van het kolven overdag af, maar ze drinkt hier s ocht ...
Jou kind is nu op een leeftijd dat je productie op peil zou moeten zijn, zodanig dat je de kolf kan opbergen 🙂. Zolang je in de avond en nacht nog geeft, kunnen jullie in theorie ook nog lang door. Met mijn oudste heb ik vanaf zijn eerste verjaardag bijna een jaar lang alleen avond en nacht voedingen gedaan. Ging ook prima zonder overdag kolven. Daarom wist ik dat het bij mijn tweede ook wel moest kunnen.

één jaar geleden

Reactie op Afasefi

Jou kind is nu op een leeftijd dat je productie op peil zou moeten zijn, zo ...
Helaas is dit niet voor elke vrouw het geval na een jaar voeden… ik zie die vraag op het borstvoedingsforum vaak voorbij komen en de lactatiekundigen geven dan aan dat dit meestal pas echt stabiel is bij 1.5 jaar. Maar, als je consequent ochtend/avond gewoon altijd voedt, dan kan de kolf overdag idd wel worden opgeborgen. Dat is niet helemaal hetzelfde als een stabiele productie. Wel fijn dat dit bij jou wel (al) zo is! Ik ga ook na kerst stoppen met overdag kolven en dan eens kijken wat er gebeurt.

één jaar geleden

Helaas is dit niet voor elke vrouw het geval na een jaar voeden… ik zie die ...
Ik twijfel inderdaad of dit goed gaat, m’n ene borst heeft namelijk al opgegeven. Ze is dan erg snel ontevreden of het gaat zeer doen (en met kolven komt er 15ml uit, met veel geluk en goed drinken een keertje 20-30ml 😅), maar ben er wel klaar mee geloof ik… ga het binnenkort ook maar gewoon proberen en dan s avonds en s nachts blijven voeden

één jaar geleden

Reactie op Meisjesmamma

Ik twijfel inderdaad of dit goed gaat, m’n ene borst heeft namelijk al opge ...
Bij mij hetzelfde! Één kant werkt nog heel goed en stuwt zelfs na een dag nauwelijks drinken maar de andere kant niet… daar komt dus ook nog maar max 20ml uit met kolven. Het is bij mij altijd scheef geweest maar nu extreem. Merk wel dat het ‘constant’ blijft dus vind het prima, ze drinkt de goede kant ook liever (logisch) dus zo hou je het ook in stand…

één jaar geleden

Bij mij hetzelfde! Één kant werkt nog heel goed en stuwt zelfs na een dag n ...
Ja same! Al na enkele weken toen ik begon met kolven was het scheef en dat werd steeds extremer.. achja, zolang ze nog graag drinkt met naar bed gaan houd ik dat er gewoon in