9 Reacties
één jaar geleden
Reactie op SF
Ja hier ook! Soms wel een uur zingen / roepen, en laatst ook weet huilen. I ...
Maar dat is vooral huilen en onrust als de ouders weggaan en ze alleen zijn, , en bij vaak een korter middagdutje.
In dit geval dus tegenovergestelde :
Geen moeite met naar bed, geen huilen of moeite met dat we weggaan. En
Smidsags lijken dutjes dus eerder langer te duren dan voorheen
één jaar geleden
Reactie op SF
Ik zelf wijd het aan de slaapregressie die er rond 2 jaar is. Bij ons duren ...
Ok, thanks voor je snelle reactie!
ik heb dus net mijn vraag ook voorgelegd aan paulinatusleepcoach op insta. (https://instagram.com/paulinatusleepcoach?igshid=MzRlODBiNWFlZA==).. zij is zo’ super lieve vrouw, (ooit eerder heeft ze ook al eens geholpen met een gouden tip), en ze gaf meteen antwoord (hoe tof!)
en dit is wat ze zei, tov mijn situatie/vraag:
(Ze spreekt Engels, dus ik heb het verhaal even vertaald met google translate):
(..)
Hoi MAMA!
Bedankt dat je een bericht stuurt Laten we de zaken in evenwicht brengen!
Het is het middag-dutje waar dit aan ligt. Het dutje gebeurd te laat en het is ook aan de lange kant, dus dat lijkt hier het probleem. Zijn wakker-tijd is 5,5-6 uur!
Dus:
- probeer de bedtijden aan te passen aan de dutjes
- middag dutje van 12:00-14:00u
- wakker maken om 14:00 uur, niet langer
- dan is ideale bedtijd 19.30 uur
Verschuif het dutje naar 12.00 uur om hem 2 uur de kans te geven om een dutje te doen, maar maak hem wel wakker om 14.00u
(..)
één jaar geleden
Reactie op SF
Ohja dat zou je eens kunnen overwegen natuurlijk! Al geloof ik zelf niet en ...
Nee klopt, heb ik ook, maar ze zei ook, wees flexibel en pas je bedtijden aan als je dutjes langer of korter zijn. Maar zij houdt indd wel de lijn vast van een +/- wakker-tijd (wake window WW) per leeftijd ..
één jaar geleden
Wat ik wel zat te denken, mijn dochtertje valt nu ook elke keer best wel laat in slaap. Maar straks als de wintertijd in gaat is dat misschien wel mooi. Dan zit je niet zo extreem met het verschuiven van de tijd. Nu gaat ze soms pas 20.00 slapen, met de wintertijd is het dan weer 19.00.
één jaar geleden
Elk kind heeft een ander ritme en de slaap behoefte kunnen per ontwikkelingsfase verschillen. Ik geloof meer in om de slaapsignalen te herkennen dan om een strak regime van gemiddelde slaaptijden te volgen, dan krijg je juist eerder strijd omdat het niet aansluit op de specifieke behoeften van jouw kind. Het verschuiven van ritme is juist heel normaal en het beste is om daar soepel mee om te gaan.
Ik volg grotendeels de slaap signalen van mijn dochter, eerder dan dat naar bed brengen heeft bij haar geen zin, toch heeft meestal een redelijke ritme op de dagen met ongemak na. Wanneer ze nergens last van dan is ze meestal tussen 6:40-7:05 wakker. Haar middag dut begint meestal tussen 1300-13:30 en duurt tussen 1:30 en 2:30 uur. Beetje afhankelijk van hoelang ze geslapen heeft begint haar bedritueel tussen 19:15-19:45 en valt ze 20:20-20:50 in slaap waarbij ze meestal nog een kwartier door drinkt en ongeveer vijf minuten na drinken leg ik haar in bed.