7 Reacties

4 jaar geleden

Er zijn géén op kwaliteit gecontroleerde slaapcoach cursussen in Nederland. Niet gek dat het zo moeilijk is om een goede te vinden. Weet niet of je deze aflevering al gezien hebt? Hierin leggen ze goed uit waarom het zorgelijk is dat zoveel coaches met een kort cursusje zich ineens slaapcoach noemen en vaak meer kwaad doen dan ouders helpen. Een gedegen vooropleiding in de pedagogiek of kinderpsychologie is een randvoorwaarde en die ontbreekt bijna altijd. https://pointer.kro-ncrv.nl/grote-toename-kinderslaapcoaches-maar-kwaliteitscontrole-ontbreekt

4 jaar geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Er zijn géén op kwaliteit gecontroleerde slaapcoach cursussen in Nederland. ...
Oh ja wat goed dat je dit doorstuurt! Ik ben zelf wel ook verpleegkundige, dus in die zin wel een medische achtergrond, maar dit is in ieder geval goed om te weten, thanks!

4 jaar geleden

Er zijn zeker wel goede Nederlandse opleidingen. De droomritme opleiding is geaccrediteerd en een kort HBO. Deze methode is wetenschappelijk onderbouwt en wordt ook door zorgverleners gebruikt. De aflevering van pointer is grotendeels waar, maar er zijn ook goede opleidingen en coaches. Helaas is er rommel op de markt die het verpesten voor de goede coaches en voor de ouders.

4 jaar geleden

Ik vind dit soort afleveringen zo gevaarlijk en eenzijdig belicht. Ook in mijn branche (verzekeringswereld - totaal wat anders hoor) krijgen we van dit soort programma’s de wind van voren, terwijl het voor 80% niet waar is of eenzijdig belicht. Zo’n aflevering richt ook schade aan. Net als een slaapcoach met een ‘cursusje van een avondje’ zeg maar.. Bedoel ik overigens niet lelijk! Je weet dat ik ook niet groot fan ben van baby’s in een bepaald ritme omdat dat ons toevallig goed uitkomt 🤪. Maar meer dat ik zo’n aflevering wel heel vervelend vind voor een goede slaapcoach die veel tijd en energie steekt in onderzoek en studie (ook van de betreffende baby).

4 jaar geleden

Reactie op Wendy1979