4 Reacties
één jaar geleden
Nou dit heb ik dus ook! Mijn dochter vindt het potje en de wc (en haar luier) reteinteressant! Heel vaak als ze gepoept heeft of een volle plasluier, komt ze zelf naar me toe met dat ze een schone luier wil, en trekt ze haar broek half uit. Bij het potje wijst ze erin en zegt ze "pasje, daar!", en bij de wc zegt ze dat ook.
Ik was er zelf nog helemaal niet mee bezig, met dat zindelijk worden.. ik dacht dat doen we van de zomer met mooi weer wel haha. Maar ik denk nu ook steeds: moeten we al wat doen?
Al betwijfel ik wel of ze het al wel echt begrijpt. Ze is momenteel heel vlot met veel. Ze praat heel veel, en echt duidelijk woordjes ook, en andere vaardigheden gaan ook vlot.
Geen tips dus, maar wel een beetje dezelfde situatie!
één jaar geleden
Onze Nela (nu 17mnd) zat met 10mnd al op t potje. Reden; trok aan dr luier als ze moest plassen! Met 12mnd de ze zo 4 plassen per dag op het potje.
Door ziek zijn even een terugval gehad en was het helemaal gestopt. Wel steeds op blijven attenderen, erop zetten etc, zonder succes.
Tot ze plots alle plasjes op potje deed met 14mnd! En soms kwam er een poepje. Ze was de hele dag droog van plas.
Inmiddels is ze weer gestopt toen ze ontdekte dat in hoekjes plassen veel leuker is. We laten dr regelmatig in dr blote billen lopen. Uiteraard houden we dr goed in de gaten of ze niet ergens plast (hoekjes plassen is ook weer over). Ze mag dan bijv niet op de bank.
Nu denken we dat we zelf een naturist hebben ontwikkeld... als ze plas geluidje maakte, trokken we alles met grootste lol uit en 'rennen' naar het potje. Dit moment lijkt ze nu leuker te vinden dan het gejoel na een opgevangen plas.
Ze wilt nu dus overal in blote billen lopen, en laat dit op haar manier ook merken.
Morgen ga ik beginnen met oefenbroekjes, kijken of dat iets effect heeft. Niet het 'kijk mij in mn blote billen rennen- effect', maar wel de nattigheid voelen.