Hoi,
Ik heb tips nodig, want ik weet niet zo goed wat ik moet doen .
We hebben een potje in de woonkamer staan. We hebben verschillende boekjes over het potje gelezen (ook terwijl hij even op het potje ging zitten). En ja hoor, volgens mij begrijpt ons zoontje dat je op een potje poept en plast. Top!
Maar, hij wil nu een paar keer per dag zonder luier op het potje zitten. Dus ik heel enthousiast, want je weet natuurlijk maar nooit of hij daadwerkelijk moet plassen. Dan gaat hij zitten en wil ondertussen in een boekje kijken. Na een minuut of 5 heb ik het wel een beetje gehad, aangezien hij nog nooit op het potje plast (en ik geen idee heb wat we aan het doen zijn). Soms wordt hij dan boos dat hij zn luier weer aan moet.
Ben ik te ongeduldig? Ik moet er wel bijblijven, anders gaat hij in zijn blote billen door de kamer rennen met het risico alles onder te plassen.
De blote billen had ik eigenlijk pas gepland voor het mooie weer, en dan lekker in de tuin 🙈. Blijkbaar is met blote billen rondlopen heel leuk op het moment.
Iemand tips? Hoe moet ik reageren als hij op het potje wil? Langer de kans geven?
Ik had nog niet verwacht nu al echt met zindelijkheid bezig te zijn. Ik wilde hem eigenlijk alleen alvast aan het potje laten wennen. Dus ik heb nog niet echt bedacht hoe dit aan te pakken
Bedankt voor alle tips vast!